megava Skrevet 26. april 2009 Forfatter #21 Skrevet 26. april 2009 (endret) Endelig sluttet jeg med dette http://s60.radikal.ru/i168/0904/24/14cb20822722.jpg Nå tenker om innramming. Det er ikke så lett fordi bildet ikke har standart størrelesen. Har noen ideer? Innlegget er endret iht KGs regler om bildebruk. Veslejenta, moderator Endret 27. april 2009 av Veslejenta
Gjest snart nybegynner Skrevet 4. juni 2009 #22 Skrevet 4. juni 2009 Hei! Har lyst til å begynne å brodere, sånn helt i det små. Er det noen som har tips til nettsider/noe nedlastbart hvor jeg finner ulike alfabet-mønstre?
monkeyhub Skrevet 23. juli 2009 #23 Skrevet 23. juli 2009 hei monkeyhub ! hvordan går det med din bestilling? Det er min siste jobb. http://i063.radikal.ru/0902/2f/b5cdc313354e.jpg Hei! Treg med å svare..beklager! Bestillingen min gikk kjempebra! Bestilte et lite korsstingsbroderi som eg nå er ferdig med. Wooly het det og var av en sau. Ble ganske bra:) Bestillte også en duk til brodering. Det er en juleduk, og har egentlig akkurat begynt..målet er å bli ferdig til jul! Akkurat nå på sommeren blir ikkje sying prioritert, men skal komme sterkere tilbake til høsten!
Frøken Freken Skrevet 23. juli 2009 #24 Skrevet 23. juli 2009 Hei! Har lyst til å begynne å brodere, sånn helt i det små. Er det noen som har tips til nettsider/noe nedlastbart hvor jeg finner ulike alfabet-mønstre? Jeg har ikke sett så mye rundt på nettet, men hvis det er et bibliotek i nærheten kan det hende de har noen bøker med alfabet. Da kan du ta kopi:)
GlaJenta88 Skrevet 24. juli 2009 #25 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har holdt på med korsstingsbroderier ganske lenge nå, men så har det blitt litt stopp ettersom skolen har tatt mye tid. Nå som jeg er gravid, bestemte jeg meg for å brodere et teppe i alle fall. Dette har jeg begynt på nå: Babyteppe
PecanPie Skrevet 24. juli 2009 #26 Skrevet 24. juli 2009 Jeg holder på med et pyntehåndkle som bestemoren min startet på noen dager før hun døde. Finner ikke noe bilde av det, men det er nydelige farger i det
Minnie08 Skrevet 30. juli 2009 #27 Skrevet 30. juli 2009 Her broderast det til den store gull medaljen:D Har faktisk begynt på litt julegava. Og nettopp tatt imot bestilling på to fødsels/dåp bilder eg skal sy:)
megava Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #28 Skrevet 9. oktober 2009 Dette er ei bluse med kjempe fint mønsteret. Har du spørsmål om dette skriv melding til meg, vil gjerne svare på det.
Sissan Skrevet 18. oktober 2009 #29 Skrevet 18. oktober 2009 Så flinke er er! Jeg er helt novise, men har startet med et KJEMPEPROSJEKT. Blir det bra, fortsetter jeg, ellers er det tilbake til strikkingen min. Holder på med alt fra babytøy og lusekofter til kunststrikk av duker og kjoler. Men nå er det broderi som gjelder. Jeg jukser og syr bare halve korsstinget, og lager et bilde jeg tok i sommer. Veldig spent på om det blir likt originalen - umulig å se foreløpig. Det vanskeligste er å finne riktige farger syns jeg - spesielt rene gråfarger finnes ikke i min hobbybutikk - bare skjæringer mot grønt eller brunt. Må nok på nett og bestille etterhvert, har noen fargekoder som jeg ikke har funnet tilsvarende til i Norge. Men er litt redd det blir stygt å blande ulikt garn, vi får se. Hvor mange sting pr cm syr dere i med fulle korssting?
megava Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #30 Skrevet 23. oktober 2009 Hvor mange sting pr cm syr dere i med fulle korssting? For bluse brukte jeg ca. 5 sting per cm, med det avhengig av hvilken stoff (kanva) jeg bruker. Jeg har et stoff hvor 10 sting per cm og det jeg tror jeg er det minste. Halvt korstinget er ikke juks, det er petitt.
megava Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #31 Skrevet 27. oktober 2009 Hei alle sammen som leser det emnet. Jeg lurer på eksisterer noen klubber eller ligne for dem som liker korsstingbrodering, spesielt i Follo eller Oslo. Vil gjerne bli medlem av dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå