Gå til innhold

Fremhevede innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest snart nybegynner
Skrevet

Hei!

Har lyst til å begynne å brodere, sånn helt i det små. Er det noen som har tips til nettsider/noe nedlastbart hvor jeg finner ulike alfabet-mønstre?

• 1 måned senere...
Skrevet
hei monkeyhub ! hvordan går det med din bestilling?

Det er min siste jobb.

http://i063.radikal.ru/0902/2f/b5cdc313354e.jpg

Hei!

Treg med å svare..beklager! Bestillingen min gikk kjempebra! Bestilte et lite korsstingsbroderi som eg nå er ferdig med. Wooly het det og var av en sau. Ble ganske bra:) Bestillte også en duk til brodering. Det er en juleduk, og har egentlig akkurat begynt..målet er å bli ferdig til jul! Akkurat nå på sommeren blir ikkje sying prioritert, men skal komme sterkere tilbake til høsten!

Skrevet
Hei!

Har lyst til å begynne å brodere, sånn helt i det små. Er det noen som har tips til nettsider/noe nedlastbart hvor jeg finner ulike alfabet-mønstre?

Jeg har ikke sett så mye rundt på nettet, men hvis det er et bibliotek i nærheten kan det hende de har noen bøker med alfabet. Da kan du ta kopi:)

Skrevet

Jeg har holdt på med korsstingsbroderier ganske lenge nå, men så har det blitt litt stopp ettersom skolen har tatt mye tid. Nå som jeg er gravid, bestemte jeg meg for å brodere et teppe i alle fall.

Dette har jeg begynt på nå: Babyteppe

Skrevet

Jeg holder på med et pyntehåndkle som bestemoren min startet på noen dager før hun døde. Finner ikke noe bilde av det, men det er nydelige farger i det :)

Skrevet

Her broderast det til den store gull medaljen:D Har faktisk begynt på litt julegava. Og nettopp tatt imot bestilling på to fødsels/dåp bilder eg skal sy:)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Dette er ei bluse med kjempe fint mønsteret. Har du spørsmål om dette skriv melding til meg, vil gjerne svare på det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Så flinke er er! Jeg er helt novise, men har startet med et KJEMPEPROSJEKT. Blir det bra, fortsetter jeg, ellers er det tilbake til strikkingen min. Holder på med alt fra babytøy og lusekofter til kunststrikk av duker og kjoler.

Men nå er det broderi som gjelder. Jeg jukser og syr bare halve korsstinget, og lager et bilde jeg tok i sommer. Veldig spent på om det blir likt originalen - umulig å se foreløpig. Det vanskeligste er å finne riktige farger syns jeg - spesielt rene gråfarger finnes ikke i min hobbybutikk - bare skjæringer mot grønt eller brunt. Må nok på nett og bestille etterhvert, har noen fargekoder som jeg ikke har funnet tilsvarende til i Norge. Men er litt redd det blir stygt å blande ulikt garn, vi får se.

Hvor mange sting pr cm syr dere i med fulle korssting?

Skrevet
Hvor mange sting pr cm syr dere i med fulle korssting?

For bluse brukte jeg ca. 5 sting per cm, med det avhengig av hvilken stoff (kanva) jeg bruker. Jeg har et stoff hvor 10 sting per cm og det jeg tror jeg er det minste.

Halvt korstinget er ikke juks, det er petitt. :jepp:

Skrevet

Hei alle sammen som leser det emnet.

Jeg lurer på eksisterer noen klubber eller ligne for dem som liker korsstingbrodering, spesielt i Follo eller Oslo. Vil gjerne bli medlem av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...