megava Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Hei alle sammen! Jeg har åpent dette emnet fordi jeg liker best den type broderi. Jeg kan også forskjellige tekniker, men korsstingsbroderier er min favoritt. Det er min siste arbeid. Her kan vi diskutere om det, deler ideer osv. Skal dere bli med?
megava Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 29. desember 2008 (endret) http://s48.radikal.ru/i121/0812/11/4e0a6fc980ebt.jpg Endret 2. januar 2009 av Kristin
megava Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2009 cathped tusen takk! Har noe skjema til "Kart av Norge"? Jeg har lyst til å brodere det, men så ikke det i butikker.
Noldus Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 http://www.korssting.dk/shop/ImagePopup.as...ProtectMessage= Jeg har akkurat laget denne her!! Syns også det er en kjempe fin hobby!! Kjøper du mest fra butikk eller på nettet??
angeleyes Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Jeg synes det er veldig moro med korsstingsbroderier. Det er vel over et år siden jeg sydde noe sist, men nå ble jeg veldig inspirert til å ta dette opp igjen. Skal se i sysakene mine i morgen. Veldig fine broderier dere har laget, megava og Noldus.
megava Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2009 Noldus Jeg kjøper mouline i nettside av www.sewandso.co.uk og av og til i Panduro Hobby (hvis jeg trenger 1 eller 2 stk). Jeg har veldig mye skjemer og det er min kolleksjon. Jeg kjøpte mye før og fikk flere fra min bestemor. Jeg har også flere venner som er interessert i korsstingsbrodering og vi deler ideer og skjemer. Min først menning var at her i Norge er det ikke så populært. Det er veldig lite utvalg av varer til korsstingsbrodering. Og det som er på butikker enten dyrt eller kjedelig. Men tvert imot er det flere til strikking og patchwork. De nydelige valpene som jeg broderte sist var fra Cross Stitch Collection som av og til kjøper jeg i Narvesen. Jeg liker din julekalendar, så pen. Har du flere arbeider?
LynetmcQueen Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Så fine motiver dere har. Jeg og syr, men nå blir det bare litt. Holder på med et campingbroderi nå, men finner selvsagt ikke bilde av det i farten.
megava Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. januar 2009 http://www.radikal.ru/USERS/megava/vyshivka?pg=1 her er mine arbeider. Jeg har flere men de er ikke sluttet ennå.
Aeryn Skrevet 12. januar 2009 #10 Skrevet 12. januar 2009 Holder også på med korsstingsbrodering og syns det er veldig gøy. Har nettopp gjort ferdig denne, og holder nå på med denne.
megava Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2009 Den hytta er fantastisk. Lykke til! Det skal bli moro å se hvordan det går videre med broderingen? Hvordan fant du løsningen på inrammingen av bildet med elefanten?
Noldus Skrevet 12. januar 2009 #12 Skrevet 12. januar 2009 Noldus Jeg kjøper mouline i nettside av www.sewandso.co.uk og av og til i Panduro Hobby (hvis jeg trenger 1 eller 2 stk). Jeg har veldig mye skjemer og det er min kolleksjon. Jeg kjøpte mye før og fikk flere fra min bestemor. Jeg har også flere venner som er interessert i korsstingsbrodering og vi deler ideer og skjemer. Min først menning var at her i Norge er det ikke så populært. Det er veldig lite utvalg av varer til korsstingsbrodering. Og det som er på butikker enten dyrt eller kjedelig. Men tvert imot er det flere til strikking og patchwork. De nydelige valpene som jeg broderte sist var fra Cross Stitch Collection som av og til kjøper jeg i Narvesen. Jeg liker din julekalendar, så pen. Har du flere arbeider? Jeg har ikke holdt på så lenge, så har ikke så mye enda!! Laget litt småting bare!! Men skal lage enda en julekalender tenker jeg!! Har til nå bestilt alt mitt fra en dansk nettbutikk som jeg har vært svært fornøyd med!! HER er linken til butikken! Aeryn, for et fantastisk bilde av elefanten!! det likte jeg kjempe godt!!!
Aeryn Skrevet 12. januar 2009 #13 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Hvordan fant du løsningen på inrammingen av bildet med elefanten? Atelje Margaretha selger passende rammer. Har veldig lyst til å brodere lignende bilder med tiger og sjiraff, de her. Men det er så mye fint som frister så får se. Endret 12. januar 2009 av Aeryn
megava Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 13. januar 2009 Prøver noen å lage eget bidet? jeg mener å bruke et spesielt program. Jeg prøvde en og det var veldig moro. Et bilde lagde jeg til min mor med "Madam Savari"og en til meg. Resultatet kan dere se på min side som står oppe.
monkeyhub Skrevet 18. januar 2009 #15 Skrevet 18. januar 2009 Hvordan er det å bestille arbeidspakker på nettet? Noen gode nettbutikker dere kan anbefale?
megava Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 20. januar 2009 Jeg kan anbefale www.sewandso.co.uk Detter er enlelsk nettside. Du kan velge alt du vil. Det var stor jul tilbud til forskjellige pakker. Du må huske om en ting. Hvis man besteller varer mer enn 200 kroner (+/- 17 pund), må man betale også tollavgift. Mouline der er billere enn å kjøpe her i Norge. Du kan i hvert fall bruke Linea Broderi eller Atelje Margrette. Jeg sjekker av og til deres sider, men har aldri bestilt hos dem. Så kan ikke si noe om dem og hvordan de jobber.
Gjest K Skrevet 20. januar 2009 #17 Skrevet 20. januar 2009 Hei. Er det noen som er interessert i korssting bilder + et åkle med høner og haner ? Mener jeg har et bilde av en ku også Har en del uåpnede ferdige pakker kjøpt fra håndarbeidsforretning jeg ikke blir å brodere selv. Pene bilder men jeg er ikke spessielt glad i høner og haner selv. (var meningen noen av de skulle bli til gave, men kom aldri i gang) Om noen er interessert i noe slikt, så gi meg beskjed. Blir sikkert enig om en fornuftig pris. Bilder av broderiene kan sendes på mail. Har brodert en del selv opp gjennom årene. Bla. et stort bilde av en dame med en hund og et løvebilde i bittersmå kors sting. + en mengde duker og dåpsbilder. Kjempegøy. Holder og på med en mengde andre håndarbeider bla. plattsøm, perlebroderi, strikking, hekling og alt som ser spennende ut å prøve. Men det går nå mest i strikking om dagen for min del. Klarer ikke sitte helt i ro uten å ha noe i hendene. K
monkeyhub Skrevet 20. januar 2009 #18 Skrevet 20. januar 2009 Takk Megava! Sewandso hadde mye bra, bestilte to arbeid derifra. Blir spennende å se hva jeg får til når de dukker opp i posten:)
megava Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #19 Skrevet 2. mars 2009 hei monkeyhub ! hvordan går det med din bestilling? Det er min siste jobb. http://i063.radikal.ru/0902/2f/b5cdc313354e.jpg
Gjest SillyH Skrevet 4. mars 2009 #20 Skrevet 4. mars 2009 Jeg holder på med dette: First kiss Har riktignok holdt på med det over 1 år nå da:P men til mitt forsvar har jeg litt forskjellige prosjekter jeg holder på med:P Masse fint å finne på ebay:D og billig:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå