Gå til innhold

Hvor mye er veiavgiften på


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet hvor mye veiavgiften er på dette året, hørte rykter om at den skulle stige enda mer :kjefte:

Også lurer jeg på om vist jeg ikke betaler veiavgiften nå til feb/mars da blir bilen avskiltetet, eller får jeg beholde skiltene ut 2009 siden det står 2009 på den lappen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Meningsløst

Man kan spørre om å få betale i 2 omganger, slik at regningen splittes på to måneder.

Fakturaen pleier å komme i mars og fristen er også i mars. Jeg håper virkelig ikke at den meningsløse og ikke-logiske avgiften øker, den er altfor høy slik som det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser for årsavgift for 2008 da vel og merke. Fristen for å betale er medio mars. Purring sendes vel ut i april + et fett tilleggsbegyr og renter og annet småsnæks.... Klipping av skilter gjøres ikke før etter sommerferien. Mener jeg leste i år at de (politiet) hadde et raid i august deromkring...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende noen sa til meg at veiavgiften hadde økt og ville da være på over 5000! Tok derfor å leverte inn skiltene for det er alt for dyrt, men den er jo bare på 2700:/ Har kjøpt min første bil er derfor jeg har så lite peiling på slikt. Noen som vet om jeg ringer i morgen om jeg må betale noe for å få skiltene igjen da, leverte de inn den 30 desember. Off ble bare stress dette. Trist vist jeg må betale omregistreringsavgiften på nytt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så irriterende noen sa til meg at veiavgiften hadde økt og ville da være på over 5000! Tok derfor å leverte inn skiltene for det er alt for dyrt, men den er jo bare på 2700:/ Har kjøpt min første bil er derfor jeg har så lite peiling på slikt. Noen som vet om jeg ringer i morgen om jeg må betale noe for å få skiltene igjen da, leverte de inn den 30 desember. Off ble bare stress dette. Trist vist jeg må betale omregistreringsavgiften på nytt:(

Heia.mener å huske at det 600 for å hente de,sikkert billigere om de ligger på ett lokalt kammer og de ikke har vidresendt de.Ja,og purringa på veiavgiften er bare 250 pm du ikke holder fristen 15 mars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Det koster ingenting å få skiltene igjen! (så lenge alt annet er i orden, forsikring, perodisk kontroll.....)

Men hvis de ligger i mer enn 6 måneder uten at du kontakter trafikkstasjonen, blir de makulert. Da må du ha nye skilt, og da koster det litt... Rundt 500,- for ett sett tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Pål_*

Aktuelt om årsavgiften 2010:

Betalingsfristen for årsavgiften er i år 22. mars. Det gis ikke utsettelse.

Hvis kjøretøyet vrakes innen 22. mars, slipper du å betale årsavgift.

Det må betales årsavgift for registrerte kjøretøy under 7500 kg.

For kjøretøy som er registrert i motorvognregisteret? per 1. januar er betalingsfristen 22. mars.

Krav om innbetaling sendes ut i midten av februar til eiere av kjøretøy som er registrert i motorvognregisteret per 1. januar.

For kjøretøy som registreres i løpet av året er betalingsfristen den 30. i måneden etter registreringen.

Kontrollmerker? til skiltene sendes ut i juni og juli. Disse skal være påklebet innen 15. august.

Biler uten gyldig merke etter fristen risikerer å bli avskiltet.

Satsene for årsavgiften vedtas av Stortinget hvert år.

Satsene er i hovedtrekk:

Bil under 7,5 tonn (inkl. røde prøveskilt)

kr. 2 790

Bil under 7,5 tonn, diesel uten partikkelfilter

kr. 3 245

Motorsykkel

kr. 1 705

Campingvogn, tilhenger over 350 kg

kr. 1 045

Tilleggsavgift? for alle overnevnte kr. 250

Moped, traktor, taxi, veteran, elbil med flere?:

kr. 395

Tilleggsavgift for sistnevnte kr. 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...