Gå til innhold

Influensavaksine

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

morra skal jeg ta influensavaksina, og pysete som jeg er med sprøyteskrekk lurer jeg på om det er noen som har tatt den? ble dere syke etterpå? gjorde det vondt? Og er det noen som har prøvd embla plaser, hjelper det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
morra skal jeg ta influensavaksina, og pysete som jeg er med sprøyteskrekk lurer jeg på om det er noen som har tatt den? ble dere syke etterpå? gjorde det vondt? Og er det noen som har prøvd embla plaser, hjelper det egentlig?

Hvor gammel er du?

Skrevet

17. men det har vel ikke noe med vaksina å gjøre`?

Skrevet
17. men det har vel ikke noe med vaksina å gjøre`?

Nej, men det var for å vite om du har fått andre vaksiner før.

Det gør samme vondt som vaksina på Helsestasjonen. Dvs det gjør nesten ikke vondt!

Skrevet

det er jo ikke selve smertene jeg egentlig er redd for, men hele settingen og det å ta en sprøyte..

Skrevet

Influensasprøyte gjør ikke vondt å sette (syns jeg) og embla vet jeg ikke om du får og om det i det hele tatt vil hjelpe på det du er redd for.

Se bort når den settes bare.

Er det noen spesiell grunn til at du skal ta den for den skal ikke være nødvendig å ta så sant du ikke har noen kronisk sykdom ol og hører til gruppen det er anbefalt for.

Jeg jobber i helsevesenet og har tatt influensavaksine en gang. Det var vel for 10 år siden og jeg har aldri vært så dårlig som da. Skikkelig influensa fikk jeg og følte at hele sprøyta var bortkastet. Har ikke tatt den siden og har hatt influensa en gang siden det.

Skrevet

Legen anbefaller det, har kronisk luftveissykdom. det hjalp ikke å lese innlegget ditt, Oliven!

Skrevet

Jeg har tatt influensavaksine de siste årene. Det er ikke vondt i det hele tatt når sprøyta blir satt, men jeg har pleid å bli litt øm i området rundt sprøytestikket et par dager etterpå. Jeg har ikke hatt influensa etter jeg begynte å ta vaksinen.

Gjest antivaksine
Skrevet
morra skal jeg ta influensavaksina

Hei, ikke for å skremme deg, men ikke ta den!

youtube søk på "flu vaccine"

Dette får jeg masse pepper for å si, men undersøk mye om de vaksinene der og gjør deg opp din egen mening om hvorvidt du synes det er verdt det.

Skrevet
Hei, ikke for å skremme deg, men ikke ta den!

youtube søk på "flu vaccine"

Dette får jeg masse pepper for å si, men undersøk mye om de vaksinene der og gjør deg opp din egen mening om hvorvidt du synes det er verdt det.

Nå er youtube vel ikke den beste medisinske kilden.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...