Gjest Gjest_Truls_* Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Kjæresten min er utrolig vakker og pen, hun har ogs blitt brukt litt som modell. Men nå i julen fant hun ut at bestevenninnen hennes hadde fått silikonbryst for en stund siden, og nå har hun også fått den ideen. Hva kan jeg argumentere med for å få hun til å forstå hva hun begir seg ut på?
Gjest strykebrett Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Du bør i alle fall opplyse henne om at en kirurgisk inngrep ALLTID medfører risiko, selv noe så enkelt som å fjerne mandlene gjør det. Skremselspropaganda fungerer kanskje ikke så veldig bra, men risikoen er der, og det bør hun jo være klar over. Ellers så syns jeg du skal fortelle henne hvor flott du syns hun er slik som hun er nå! Du kan jo referere til ordtaket "if it isen't broken : dont fix it" (har ødelagt mang en elektrisk dings ved å skru opp og tukle med så jeg kan bekrefte at ordtaket stemmer, hehe).
Gjest Gjest_Truls_* Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Jeg sier det hele tiden, og at jeg ikke kunne ønsket meg en flottere jente. Jeg liker også å ta på brystene hennes og si at de er så flotte at jeg ikke klarer å holde fingrene borte. Men hun blir sur når jeg sier at hun ikke må finne på det.
miss~Audrey Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 (endret) Man vil alltid finne noe å endre på uansett hvor pen man er. Det hjelper nok mer på selvtilliten hennes å akseptere seg selv, jobbe med det psykiske, enn å forandre på utseendet. Utseendet visner hen en dag uansett.. Dessuten er det risiko for at det ikke blir sånn som hun ville, og hun kan få kroniske smerter. Uff jeg får frysninger bare av tanken på å gå rundt med to fremmedlegemer/plastikklumper inni brystet.. Og å ligge i narkose på operasjonsbenken for å få dette inn i kroppen..nei det hadde jeg ikke klart.. Ville nok heller investert i noen timer hos psykolog om jeg følte det behovet noen gang. Men dømmer selvfølgelig ikke de som føler det er riktig. Alle er jo forskjellige, og man må respektere enhver sine meninger. Hvis hun mener risikoene er mindre viktige enn den drømmen hun har, så er det jo hennes kropp og hennes valg. Endret 29. desember 2008 av miss~Audrey
Gjest Gjest_amalie_* Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 pusher på denne.. hva er ulempene?? for typen min vi ikke at jeg skal ta silikon heller.. men jeg har lyst
Gjest gsjth Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 google, og du vil finne masse nyttig informasjon. det vanligste er vel at man reagerer negativt på silikon inni kroppen - og at man får kapsling eller betennelse. og så er det vel ikke ansett som "in" nå for en modell å ha silikon med mindre man vil bli glamourmodell? store silikonpupper regnes vel for å være nokså harry - spesielt på veldig slanke jenter i moteeverdenen. men det verste som kan skje er igrunnen at silikonet begynner å lekke, er jo ikke stor sjanse for dette, men selv ville jeg tatt saltvann om jeg skulle hatt brystforstørrelse. også her er jo "beholderen" av silikon, men det lekker ihvertfall ikke...... dette her er jo bare et innfall for henne, og det er viktig å være obs på risikoen med dette og alle andre inngrep. men faktisk så kan det svekke hennes sjangser som modell, og det er vel et hovedargument for henne da.
Tabris Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Et annet argument er vel også at man kan miste følelsen i brystene/brystvortene, etter hva jeg har hørt. Dermed blir det mindre givende for kvinnen med silikon med beføling av bryster når man har sex. I tillegg er det vel heller langtfra garantert at det å ta en kirurgisk operasjon vil bedre selvfølelsen - det må nok heller mer mental jobbing med seg selv for å bedre den.
Trudeluttan Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Må de ikke byttes hvert 10 år ca? Synes det er et veldig godt argument mot... Og kan bli harde- hun kan ende opp med 'stein' pupper.
Gjest Gjest_kristine_* Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Hei! Jeg har selv silikon og har flere argumenter mot: - Det er nærmest umulig å ligge på magen - Var uvel og dårlig, vondt i flere uker etter operasjonen - Et kirurgisk inngrep kan være farlig i seg selv... Blødninger, blodtrykksfall, infeksjoner. - Silikonet må skiftes ut - Kan få synlige arr - Man mister ofte følelsene i brystvortene, og for meg har jeg generelt dårligere følelse i hele brystet. Dette er noe av grunner for å ikke legge inn silikon. Jeg vil ikke si at jeg angrer, men er nok ikke sikker på om jeg ville ha gjort det igjen for å si det sånn. Kostbart er det også.. For meg lå ikke årsaken på at brystene var små, men at de var små og ekstremt slappe etter 3 graviditeter med dertil amming. Og ifht amming så er det vel ofte vanskelig å gjøre det med silikon + at jeg ville ha følt det meget flaut hvis jeg måtte ha fortalt til personalet på barsel at jeg har silikon, for de vil jo gjerne hjelpe til med å få igang ammingen. Men det kan være vanskelig å nå inn til noen om faremomentene og motargumentene mot noe hvis vedkommende først har bestemt seg.. Det vet jeg selv.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 argument mot: menn liker mye bedre å ta på/beføle ekte bryster. ikke særlig pirrende med 'fake' har jeg hørt flere menn si. man kan visst kjenne stor forskjell om det er ekte bryster eller silikon.
Gjest Gjest_Jaya_* Skrevet 5. januar 2009 #11 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har alltid hatt lyst på silikon. For meg og mange jeg snakker med dette om er det rent psykologisk. Jeg er redd for å ikke være pen nok. I denne tiden vi lever i blir gutta presentert for ekstremt pene kvinner HELE tiden i media, og guttejente som jeg er, vet jeg hvor mye av praten hos gutta går ut på fine damer. Jeg har selvsagt de guttekompisene som er imot silikon og, men over det hele er de fleste fascinert og higgen på ei pen dame. Derfor blir jenter svake, mener jeg. Det skal mye til å tørre å vise sine sider som er mindre pene. Jeg prøver på dette titt og ofte. Går ut uten sminke, drar å svømmer selv om noen kilo ekstra befinner seg i rompe og mageområdet:) Jeg klarer å gjennomføre dette og er på en måte trygg på meg selv. Men det er utrolig forskjell når jeg steller meg og når jeg ikke gjør det. Sitter på tbanen hjem fra svømminga, med håret til alle kanter og svømmebrillemerker rundt øya null oppmerksomhet, sitter på banen ned til byen noen timer senere i sort kjole og pumps. Som dag og natt ass.. Gutta smiler og ler og skaper furore.. Og da føles det godt. Poenge er at vi har fjernet oss så mye fra den naturlige livsveien at det skal godt gjøres for jenter idag å ikke bry som om utseende i større grad enn naturlig. Det ville være naivt å være overrasket over den bivirkningen. Selv om jeg drømmer om silikon, tror jeg aldri jeg kommer til å gjøre alvor ut av det. For jeg vil ikke stå innefor en slik kultur. Og hvis jeg bli mor til en jenteunge en gang, så vil jeg ikke være et eksempel på at man bør forandre på seg selv for syns skyld. Dette er de eneste grunnene som holder meg igjen tror jeg. Koselig at du bryr deg så mye at du ikke vil at ho skal ta silikon. Bare fortsett å snakk om det, samtale får frem mange sider og kan gi en litt perspektiv:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå