Vibi Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Noen som har tatt det toårige masterstudiet på BI for å bli siviløkonom? Jeg planlegger å ta det om noen år, og lurer en god del på hvordan undervisningsopplegget er. Pr idag tar jeg en bachelor i økonomi og administrasjon ved BIs nettstudier (veldig fornøyd med disse forresten), og har mulighet til å jobbe fulltid ved siden av. Jeg skjønner at det vil være vanskelig å jobbe fult ved siden av et masterstudium, men er det mulig å kombinere? Det jeg egentlig lurer på er hvordan en skoledag ser ut. Hvor lang er den? Er man på skolen hver eneste dag? Er det forskjell på de fire semesterne, i forhold til hvor mye tid som tilbringes på skolen? Er det obligatorisk oppmøte, eller er det mulighet for noe selvstudium? Som dere skjønner er jeg ganske grønn, og setter pris på den hjelpen jeg kan få. Er jo ikke bare, bare å gå fra å tjene 350 000 i året, til plutselig å ikke skulle leve på annet enn studielån.. Spesielt ikke når man har barn..
Gjest strykebrett Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Kan du ikke høre om de kan tilrettelegge så du kan ta masteren på tre år hvis det blir litt intensivt fr deg å gjøre det på to? Jeg går riktignok på offentlig høgskole, men der er det i alle fall mulig å gjøre det sånn for de som det passer bedre for. Jeg har tatt en del av masterfagene og syns ikke de var mer arbeidskrevende enn bachelorfagene i forhold til antall studiepoeng. Masteroppgaven er det jo litt opp til en selv, men denne kan ofte bli veldig arbeidskrevende hvis man ønsker å levere noe skikkelig bra.
Kakee Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Det er jo mulig å jobbe f.eks. 60% eller noe da, hvis 100% skulle bli for mye i forhold til studiene. Trenger jo ikke gå over til å ikke jobbe i det hele tatt.
Vibi Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2008 Det er jo mulig å jobbe f.eks. 60% eller noe da, hvis 100% skulle bli for mye i forhold til studiene. Trenger jo ikke gå over til å ikke jobbe i det hele tatt. Selvsagt. Det er derfor jeg lurer på hvordan skoledagen der ser ut. Hvor ofte man er på skolen og hvor lange dagene er. Hvos det er noen som vet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå