Gå til innhold

Sopp eller UVI?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde fått UVI igjen her på julaften, da det svei noe innmari i underlivet. Nå har det gått snart en uke hvor jeg har gått på Selexid (eller noe sånt) anitibiotika, og sviingen er der enda. Den kommer og går i løpet av dagen, og et par dager har det ikke vært noe i det hele tatt. Jeg har ikke fått det vanlige vonde "presset" jeg pleier å få i blæra når jeg har UVI (hatt det jevnlig i ca tre år), men det svir ekstra når jeg tisser.

Har som sagt tatt antibiotika i flere dager nå uten hell. Men burde ikke den tatt knekken på soppen og, om det var det det var?

Videoannonse
Annonse
Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Bruk av antibiotika kan ofte resultere i soppinfeksjon. Høres ut som om det er soppinfeksjon du har; kløing og sviing er vanlige symptomer på det.

Litt om soppinfeksjon.

Skrevet

Aaah, flott, gått fra UVI til sopp :roll: Jaja, slikt skjer. Har ikke så mange andre typiske symptomer, men det skader vel ikke å kjøpe litt Canesten uansett.

Skrevet

Kanskje du har fått feil antibiotika?

Ulike bakterier kan utløse UVI, som igjen vil kreve ulike antibiotika.

Selexid funker ikke lenger på meg(selvom den gjorde det i årevis), så nå får jeg noe annet.

Skrevet

Hmm jeg hadde bare selexid fra forrige gang, så jeg har bare tatt den nå. Legen er stengt, så jeg kommer meg ikke dit.

Gjest Grafica
Skrevet

Jaja, nå har jeg gått ut antibiotikakuren OG canesten-kuren, og ingen forbedring. Kan egentlig ikke skjønne at det var sopp, for jeg har ingen andre symptomer. Får vel bare håpe på at det forsvinner av seg selv etterhvert

:vinke:

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg får alltid sopp når jeg må ta antibiotika. Og da må jeg ta canesten i noen dager etter at antibiotika-kuren er avsluttet for at det skal forsvinne helt. Grunnen er at antibiotika tar kål på de gode bakteriene i skjeden og at soppen da har lettere for å slå ut.

Du bør uansett gå til legen igjen dersom det ikke forsvinner av seg selv ganske fort.

Gjest Gjest_Vibeke_*
Skrevet

Hei,

Jeg har vært plaget med soppinfeksjon i snart 2 år og det har vært utrolig vanskelig. Jeg har prøvd alle preparater som selges på apoteket både med og uten resept. For å nevne noen; Cannesten, Locoidol(resept) krem, Prevaryl og Diflucan (mange piller), men ingen av disse preparatene har klart å ta soppinnfeksjonen som synes å ha blitt mer og mer gjenstridig hele veien. Det var ikke før i høst når jeg oppsøkte en homøopat at jeg har anet håp om å bli frisk. Jeg opplevde til slutt at alle legene og deres preparater nærmest ødela huden min nedentil, samtidig som at de hele veien viste null interesse for min situasjon og helbred. Det eneste jeg til slutt følte var - "værsegodneste!!" Det har vært en enorm belastning, men turen til homøopat har endret livskvaliteten min fullstendig. Først fikk jeg forståelsen av at sykdomsbildet mitt var mer komplisert enn jeg først hadde trodd. Jeg har alltid hatt mye overskudd og vært i stand til det aller meste, selv om det har vært vanskelig, men etter at jeg fikk soppinfeksjon og ble syk (møtte veggen) har jeg slitt med å orke noe som helst. Homøopaten fant at jeg hadde nærmest en betennelse i galle og lever, samtidig som at jeg hadde problemer med hormonbalansen, soppinfeksjon, og urinveiene (hvilket stemmer og har vært et vedvarende problem de siste to årenene). Etter at jeg nå har fått behandling har jeg mer overskudd enn på lenge, jeg har ikke lenger utslag på galle og lever, urinveiene har blitt mye bedre og jeg har hatt sex for første gang på to år uten smerter (hvilket ikke har vært mulig uansett hva slags preparater apotekene har gitt meg). Jeg ser frem til å avslutte behandlingen nå og håper at alle med tilsvarende problemstillinger og problemstillinger overhodet finner en løsning på sine problemer.

Vibeke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...