Gjest syk:( Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 Noen som har noen kjerringråd eller tips de pleier å gjøre når de er syke? Er så syk som jeg, nesten, aldri har vært før tror jeg... Klarer ikke reise meg en gang og ting som vanligvis pleier å hjelpe hjelper ikke.. Heller ikke Ibux/paracet hjelper mot hodepinen jeg har nå... Dunker konstant Har mest lyst til å legge meg ned å grine, men det gjør vondt det og.... Og øynene renner HELE tiden, nesa er tett og bihulene er vonde... Har nok feber også (selvfølgelig), men får ikke sjekket... Så, hva gjøre dere når dere er syke? Må bli frisk til i morgen, for har ikke mer enn 3 egenmeldingsdager....
Pialill Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 da må du komme deg til legevakten eller fastlege og få sykemelding! tviler på at du blir frisk til i morgen:P prøv å ring legen din i morgen med en gang de åpner, de fleste leger pleier å ha ledige timer utover dagen til tilfeller som haster=) hvis ikke du får time kan du alltids gå på levevakten, går nok en del tid bort i venting, men bedre det enn å ikke få betalt fordi du ikke har flere sykedager igjen...
Sofie1 Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Ja kom deg til legen i morgen tidlig, det er det beste. Jeg er i samme situasjon som deg og ligger rett ut på sofaen, under dyna og fryser! Tror ikke det finnes noe bedre medisin enn å bare ta det med ro og holde senga noen dager. Det skal i allefall jeg gjøre. Ellers har jeg ått råd om å lage te av ingefær, sitron og honning så det skal jeg teste ut i kveld. god bedring!
Gjest en syk ts :/ Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Tusen takk for svar begge to! Ja jeg må nok bite i det sure eplet og dra meg til legen i morgen tidlig, har seriøst aldri vært så syk som nå. Nesten så jeg vurderer legevakt pga hodepine... Kan ikke ta mere paracet/ibux nå, tatt dosa++ i dag Og jeg er en liten kropp, så er bare å innse at de ikke virker... For det er vel ingen som kan gi meg sikkert svar på dette: ( er vel egentlig feil forum ) Jeg jobber i butikk og ble syk på Lørdag, søndag var jo fri og i dag, Mandag.. Da har jeg ikke mer egenmelding ikke sant??
Sofie1 Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 Tusen takk for svar begge to! Ja jeg må nok bite i det sure eplet og dra meg til legen i morgen tidlig, har seriøst aldri vært så syk som nå. Nesten så jeg vurderer legevakt pga hodepine... Kan ikke ta mere paracet/ibux nå, tatt dosa++ i dag Og jeg er en liten kropp, så er bare å innse at de ikke virker... For det er vel ingen som kan gi meg sikkert svar på dette: ( er vel egentlig feil forum ) Jeg jobber i butikk og ble syk på Lørdag, søndag var jo fri og i dag, Mandag.. Da har jeg ikke mer egenmelding ikke sant?? [/quote Stemmer, da må du ha sykemelding i morgen.
Jane F. Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Når jeg er syk bruker jeg å fyre så det er varmt slik at jeg ikke fryser. Personlig må jeg aldri fryse på bena for da blir jeg bare værre. Varmeflaske under dyne vad føttene og så har jeg alltid ei skål med is(isbiter eller vanlig vaniljeis) som jeg spiser av gjevnt. For da får jeg kjølt ned halsen og dette hjelper om jeg er tett i både hals og neste. Ellers er det lurt å ta en ibux og en paracet samtidig, evt to av hver om gangen. Det kommer an på hvor mye man trenger før det virker. Sove masse:) Drikk masse:) God bedring! har nettopp kommet meg ut av en periode, lå med masse i feber lille juleaften. Så vi pyntet til jul på formiddagen på julaften:P
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå