Gå til innhold

Bør fyrverkeri forbys?  

22 stemmer

1. 1. Bør fyrverkeri forbys?

• Ja
      6
    • Nei
      8
    • Vet ikke
      2
    • Kun tillatt organisert av autoriserte fagfolk
      6

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare tenkte på å ta en avstemning på å se hvor mange av kg-brukerene som er for eller mot.

Selv så synes jeg det er bra med et forbud og kun tillatt organisert av autoriserte fagfolk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg savnet ett alternativ: at enkelte typer fyrverkeri er tillatt til allmenn bruk i et gitt tidsrom, mens det som er mest uforutsigbart og som hyppigst gir skader kun kan håndteres av autorisert personell.

Jeg svarer derfor siste alternativ, selv om det ikke er helt riktig etter min mening. ;)

Skrevet

Jeg har selv blitt skadet av fyrverkeri, men er likevel for at folk må få bestemme om de vil kjøpe fyrverkeri eller ikke. Derfor svarte jeg nei

Skrevet

Dessverre så er det i de fleste av tilfellene alkohol som er skylden i at det går galt, så i det fall burde man skylde på alkohol og gjøre det forbudt...

Skrevet

Tenk hvor fattig livet mitt ville blitt om jeg ikke fikk lov til å leke med sprengstoff. Og tenk om de fargesprakende smellene var regissert av noen andre enn meg. Huff og huff. Håper da inderlig ikke dette skrekkscenariet blir virkelighet.

Skrevet
Tenk hvor fattig livet mitt ville blitt om jeg ikke fikk lov til å leke med sprengstoff. Og tenk om de fargesprakende smellene var regissert av noen andre enn meg. Huff og huff. Håper da inderlig ikke dette skrekkscenariet blir virkelighet.

Hvis kommunene o.l. kunne gjort det så hadde det vært greit. Men det er faktisk ikke alle steder de gjør dette. F.eks de som bor på øyer litt mer øde, skal de da ikke få lov fordi de velger å bo der de bor?

Tror de hadde noe i drammen et par år, men det var så ufattelig dårlig, varte i fem minutter og virket som om det var mest hylere og ikke noe farger.

Skrevet

Jeg syns ikke fyrverkeri burde totalforbys, nei.

Restriksjoner i form av disse som nå er kommet syns jeg er OK.

Det er stort sett alkohol som er årsak til ulykker i forbindelse med fyrverkeri, og ikke fyrverkeriet i seg selv.

Skrevet

Dyrene blir vettskremt like vel, selv om det er "fagfolk" som står for det... :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...