Gå til innhold

Fitness ball

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter med vondt skulder/rygg på jobben. Har vondt på venstre side ved "engle vingen", vil det hjelpe om jeg bruker en fitness ball til å sitte på istedenfor vanlig kontor stol?

Andre tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heisannhoppsan
Skrevet

Det kan hende det hjelper.

Prøv det litt!

Men jeg synes å bruke fitnessball hjelper mest på korsrygg og ryggsøyla opp mot nakken. Din auau sitter lenger ute liksom.

Jeg ville foreslått 3 ting!

1.Fysio eller akupuunktur en til 2 ganger i uka.

2.Faste små øvelser du kan gjøre unna på 3 min, gjør de fem til ti(om du gidder da) ganger om dagen

3.Integrere trening av skulderen/ryggplata i treningen/mosjonen din.

Med disse grep tror jeg du kan bli kvitt problemet iløpet av ei måneds tid jeg!

Tips til faste små:

1. minutt:

Stå med bena fra hverandre og stabil mage rygg. Skyt øvre del rygg ut bakover, mens du tar venstre hånd rundt høyre håndledd og trekker den høyre armen "ut av stilling" litt ned, frem og skrått mot venstre(alltid så lett å forklare med ord..not)

I denne stillingen får du strukket og blod får strømmet til. Så må du kjenne deg frem. Jeg pleier å tilte hodet til siden for ekstra strekk også rulle forsiktig på den skulderen sirkler fremover, så bakover.

Gjenta på andre arm.

2.minutt

Sitt på rumpe, bena rett ut fremover. Len overkropp fremover og ta tak rundt tærne. Samme opplegg som ovenfor, skyt rygg, bruk kraft fra tærne til å presse armene "ut av stilling". Rull skuldre fremover og bakover, føl deg frem om du liker at hodet henger ned eller til sidene.

3.

minutt.

Sitt på ball og rull skuldre.

Eller stå og sleng hele armen i sirkler(sånn som svømmerne gjør når de varmer opp)

Eller rull rygg. begynn i stående stilling, rull først hodet, nakke, øvre rygg, nedre, bøy knærne så du kan rulle helt og sakte opp igjen, del for del.

PS; jeg er ingen ekspert, bare hatt mye ryggau selv som er helt borte forresten.

Når det gjelder trening, så spørs ddet hva du gjør. Er du på treningssenter har de tusen tips til øvre rygg trening.

Hvis ikke, hva med å svømme en gang i uka. Eller danse?

Og kompletter det med behandling så er du der! Det er ikke bare effektivt med massasje/akupunktur 1 gang i uka, det er jo nytelse og pause fra hverdagen. Som også hjelper mot stress og strammmings

Lykke til!

Håper min babling var litt til hjelp.

Gjest Shayla
Skrevet

Tusen takk for gode tips! Jeg skal gjøre disse øvelsene du beskriver. I tillegg har jeg nå massasje engang i uken på jobb. Håper dette kan hjelpe :)

Samtidig meldte jeg meg inn på Elixia igår, så det kan vel heller ikke skade :)

Gjest Heisannhoppsan
Skrevet

Så bra at du fant tipsene brukbare!

Du kan også be massøren om å strekke litt på området etter massasjen.

Lykke til på Elixia. Det er gøy at du nevnte det da jeg har jobbet på Elixia selv!!

Jeg jobbet på Elixia Sjølyst( i Oslo) og mitt inntrykk er at de har veldig gode instruktører både i sal og egentrening.

Du vil sikkert trives!

Klemklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...