Skrika89 Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Hei alle sammen I år fikk jeg trimsykkel av min kjære i julegave (etter eget ønske selvfølgelig ) Så jeg startet allerede dagen etter med trening. Jeg har ikke lagt om kostholdet mitt enda siden det er jul, men jeg driver å forbereder og skriver gode ideer om hva jeg kan lage av mat og hva jeg skal begynne å spise mer og mindre av, dette begynner jeg med mandag 5 januar. Men tenkte jeg skulle skrive fremgang her, og kanksje også få litt motivasjon, for det trengs nok etterhvert. Jeg veier i dag 95 kilo og er 158cm høy dette gir meg en BMI på 38,1 noe som er kraftig overvekt. For 3 år siden veide jeg 55 kg. Jeg synes jeg selv jeg var litt tynn da så målet mitt er 58-60kg. Første delmål: 89kg Så jeg kan begynne med å skrive hva jeg har trent siden 25 / 12 25/12. 10 min-3,1km-118kalorier 26/12 10 min-3,6km-133kalorier 27/12 Ingenting 28/12 30 min-10,7km-396,2kalorier. Håper noen kanskje vil være med eller i hvertfall støtte meg på veien mot et bedre liv:) Gode og sunne matoppsrifter tas gjerne i mot:)
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Hei, synes det er bra at du har kommet igang med dette:) Jeg synes kanskje du burde øke treningsmengden litt og kanksje variere litt? Jeg tror løping(intervall) er bedre enn en trimsykkel dersom du vil bli tynnere, men som sagt det er bra å variere. Jeg ville meldt meg inn i et treningssenter og trent både kondisjon og styrke 3-4 ganger i uka. Når det gjelder kosthold, så er det bare å spise det du vet er sunt og de fleste har litt peiling på det i dag. Spis mye frukt og grønt, litt forskjellige nøtter, low fat/no sugar meieriprodukter. Du burde spise mye fisk, svin, kalkun, kylling og når du skal kose deg, litt renskåret storfe. Ha masse grønssaker(som du varierer) ved siden av samt litt potet/fullkorspasta/ris. Istedenfor saus så kan du spise idun ketchup uten sukker eller et par dråper olivenolje. Du må drikke mye vann, og holde deg unna sukker/fet mat, hvertfall midt i uka. Det kan være lurt å ha en dag hvor du unner deg litt godt, det gjør nå jeg:) Prøv å skriv ned hva du spiser og trening i en dagbok, da blir det kanskje litt lettere å holde styr på fremgang i starten:) Jeg har selv gått fra 85 gk til 56 kg(1.70 høy) på 2 år for ca 6 år siden. Holder vekta den dag i dag:) Husk å ikke spise mindre enn 1200 Kcal, det er for lite! Altfor mange som overdriver og spiser altfor lite. De dagene du trener bør du spise mer, hvertfall rundt 1500 Kcal. Ønsker deg lykke til med dette, håper du får det til
Skrika89 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2008 Hei : ) Jeg har pratet med en trenigsinstruktør ang det med sykling og bli tynn, og han sa i hvertfall til meg at det var bra trening for å gå ned i vekt. Har styrketrenings apparat hjemme så kommer til å bruke det også, jeg har det ikke veldig travelt med å gå ned i vekt så 30 min om dagen med sykling og evt litt tid med styrketrening holder til å begynne med for meg. Treningsenter er ikke noe for meg. Stine.
Chanel.No5 Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Hei : ) Jeg har pratet med en trenigsinstruktør ang det med sykling og bli tynn, og han sa i hvertfall til meg at det var bra trening for å gå ned i vekt. Har styrketrenings apparat hjemme så kommer til å bruke det også, jeg har det ikke veldig travelt med å gå ned i vekt så 30 min om dagen med sykling og evt litt tid med styrketrening holder til å begynne med for meg. Treningsenter er ikke noe for meg. Stine. Kjempebra dette. fortsett med treningen, mener selv at du ikke bør overdrive i begynnelsen. Dette for å unngå å gå lei, men 30 min ett par tre ganger i uken pluss ett par styrkeøvelser er kjempebra!! lykke til videre, blir spennende å følge med på deg=)
Skrika89 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2008 Kjempebra dette. fortsett med treningen, mener selv at du ikke bør overdrive i begynnelsen. Dette for å unngå å gå lei, men 30 min ett par tre ganger i uken pluss ett par styrkeøvelser er kjempebra!! lykke til videre, blir spennende å følge med på deg=) Tusen takk for det
Cata Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 *heier på* Selv har jeg begynt å gå. Har også noen kilo jeg vil bli kvitt så jeg meldte meg inn i dytt.no og har begynt å gå med skritteller . Ikke masse trim, men alle monner drar og etter en måned så merker jeg at formen har bedret seg betraktelig. Bare vent - hvis du ikke har trent på en stund så kommer du fort til å kjenne at det bedrer seg. Lykke til med prosjektet.
Skrika89 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2008 *heier på* Selv har jeg begynt å gå. Har også noen kilo jeg vil bli kvitt så jeg meldte meg inn i dytt.no og har begynt å gå med skritteller . Ikke masse trim, men alle monner drar og etter en måned så merker jeg at formen har bedret seg betraktelig. Bare vent - hvis du ikke har trent på en stund så kommer du fort til å kjenne at det bedrer seg. Lykke til med prosjektet. Ja jeg kan faktisk kjenne litt forskjell på formen allerede.. Etter bare 3 ganger, går på at jeg ikke blir like fort sliten og at beina kan tråkke mer uten å få melkesyre:) Tusen takk for det:) Nå skal jeg hive meg på sykkelen og tråkke mine 30 min, skal se om jeg kan slå km, og kalorier fra i går :D
sungirl Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Hei! Ville bare ønske deg lykke til!! Vi har også en trimklubb her på KG, noe for deg?? Kjekt å bli litt oppmuntret når sofaen frister mer...
Skrika89 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. desember 2008 Hei! Ville bare ønske deg lykke til!! Vi har også en trimklubb her på KG, noe for deg?? Kjekt å bli litt oppmuntret når sofaen frister mer... Tusen takk for det Ja den skal jeg ta en tur innom Så resultatene fra i dag: 30min-396,7kalorier-10,7km.. Slo kaloriene fra i går med 0,5 Hadde håpet på litt mer enn det da men... hehe, men jeg er stolt av meg selv, har klart å trene 4 av 5 dager, og vanligvis når begynner med sånn trener jeg en dag så er det slutt.. Men jeg er mye mer motivert nå enn jeg noensinne har vært.. Og for ikke å skuffe meg selv har jeg bestemt meg for å veie meg selv 1 gang i mnd, den 25. i hver mnd. Så første veiing er 25 januar.
Annikken Skrevet 30. desember 2008 #10 Skrevet 30. desember 2008 (endret) Til bursdagen kan du ønske deg 3-kilos manualer (eller kanskje til og med en stang med vekter?) så kan du legge inn litt styrke i øktene dine etter hvert også. Det finnes masse tips om styrkeøvelser på f.eks. Youtube. Bruker du manualene som ekstra vekt når du gjør enkle øvelser for de store muskelgruppene, vil du få svetta litt mer og anstrengt kroppen litt mer - og dette er bra for vektreduksjonen. Lår, rumpe, bakside lår, biceps, triceps, bryst, skuldre og mage er fine muskelgrupper å konsentrere seg om Endret: Du kan sjekke ut videoer av hun har bra forklaringer på enkle øvelser flere muskelgrupper. Endret 30. desember 2008 av Annikken
Skrika89 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2008 Til bursdagen kan du ønske deg 3-kilos manualer (eller kanskje til og med en stang med vekter?) så kan du legge inn litt styrke i øktene dine etter hvert også. Det finnes masse tips om styrkeøvelser på f.eks. Youtube. Bruker du manualene som ekstra vekt når du gjør enkle øvelser for de store muskelgruppene, vil du få svetta litt mer og anstrengt kroppen litt mer - og dette er bra for vektreduksjonen. Lår, rumpe, bakside lår, biceps, triceps, bryst, skuldre og mage er fine muskelgrupper å konsentrere seg om Endret: Du kan sjekke ut videoer av denne dama, hun har bra forklaringer på enkle øvelser flere muskelgrupper. Hei tusen takk for tipset : ) Vi har et styrketreningsapparat her, må bare få det ned i varmen og lære meg å bruke det først Men dette kommer som sagt etterhvert, men ville ikke vente med å begynne å trene selvom jeg ikke har tilgang på det NÅ.
Non Stop Skrevet 30. desember 2008 #12 Skrevet 30. desember 2008 Heier på deg! Motivasjon er det som ofte er det vanskeligste, men du virker så motivert og klar for at dette skal gå! Lykke til Kjempeflott! Jeg skal heie på deg
Skrika89 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2008 Heier på deg! Motivasjon er det som ofte er det vanskeligste, men du virker så motivert og klar for at dette skal gå! Lykke til Kjempeflott! Jeg skal heie på deg Ja jeg er veldig motivert for det, men har motivert meg selv de siste 2 mnd, så er VELDIG klar for dette nå Tusen takk for støtte.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 30. desember 2008 #14 Skrevet 30. desember 2008 Ja jeg er veldig motivert for det, men har motivert meg selv de siste 2 mnd, så er VELDIG klar for dette nå Tusen takk for støtte. Motivasjonen er det vanskligste med slike ting. Bra i så måte at du starter før nyttårsforsetterne
Skrika89 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 30. desember 2008 Motivasjonen er det vanskligste med slike ting. Bra i så måte at du starter før nyttårsforsetterne Ja det er motivasjonen som har satt en stopper før, så denne gangen tenkte jeg i hvertfall og ta skikkelig i og motivere meg selv lenge:)
Skrika89 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter #16 Skrevet 30. desember 2008 Hei alle sammen I dag har jeg jo også tråkket mine 30 min og her er resultatene. 30min-373,4kalorier,10,1km. Jeg syklet like lenge som de andre dagene men jeg orket ikke sykle like fort i dag, er litt sliten. Men nå har jeg hvertfall trent og dusjet så nå skal jeg slappe av resten av kvelden Ha en trivelig lille nyttårsaften dere
Skrika89 Skrevet 1. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 1. januar 2009 (endret) Hallo alle sammen og godt nytt år!!! I dag har jeg syklet 45 min Resultatene ble: 45min-554,6kalorier-15,0km Gud så stolt jeg er av meg selv nå altså Gleder meg til jeg skal veie meg første gang og håper jeg ser resultater:) Men jeg må si jeg hadde aldri trodd jeg skulle føle meg så bra av å trene litt, følelsen jeg har i kroppen nå etter en bra treningsøkt og en dusj er helt ubeskrivelig.. Og jeg kjenner det strammer i lår, legg og magemuskler:) Håper dere har hatt en trivelig dag. Stine Endret 5. januar 2009 av Stine=)
Skrika89 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 5. januar 2009 Hei og god kveld I dag har jeg begynt å jobbe igjen så jeg var litt spent på hvordan det skulle bli i forhold til trening om jeg kom til å gjøre det, og jada hivde meg på sykkelen i kveld også, og i tilegg meldte jeg meg på spinning med jobben så blir en time med det i morgen kveld. Jeg syklet 30 min på lørdag også, men glemte å skrive det inn her så da begynner jeg med det 3/1 30min-347,2kalorier-9,7km (en litt slapp trening, syntes jeg da) 5/1 30min-401,7kalorier-10,8km (nå begynner det å ligne ja ) Så lurte jeg på om det er noen som vet om det er for mye og trene hver dag, om jeg bare bør gjøre det annenhver eller hva som er best? Stine
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå