Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva slags utdanning har dere og hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut?

Litt nysgjerring paa dette jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Det kommer nok mye an på hvor du jobber!

Selv har jeg jobbet ved et lite bakeri! Der var det 4 ansatte som rulerte på dag og nattvakter! Dersom du jobber som "bare" konditor, slipper du gjerne unna med mindre nattarbeid!!

En vanlig dag hos oss bestod i først av laging av småvarer, som boller, wienerbrød osv. til butikkutsalget vårt. Deretter laging av ventuelle kake bestillinger. Resten av dagen ble brukt til laging av diverse varet til butikken vår, avhengig av årstid selvsagt! Samt hva som måtte trenges!

Kanon jobb som virkelig er å anbefale!! Føler også at det kan være en fordel med et noe mindre bakeri, der er det gjerne litt mer ordentlig arbeid fremfør bare styring av maskiner!

Gjest Gjest_idapida_*
Skrevet

Uutdanningen er to år på yrkesfag, der du går første året som heter hotell og næringsmiddel, og andre året går du videre på baker og konditor. Når du er ferdig med disse årene er det to år som lærling hos en konditor :)

Skrevet
Uutdanningen er to år på yrkesfag, der du går første året som heter hotell og næringsmiddel, og andre året går du videre på baker og konditor. Når du er ferdig med disse årene er det to år som lærling hos en konditor :)

Det het det før ja! da jeg gikk! Men om jeg ikke tar helt feil nå, så heter første året nå VG1 resturang og matfag, andre året heter vel fortsatt baker og konditor tror jeg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...