Gå til innhold

venninne søker jobb

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet
Jeg har den delen av meg som syns det er umodent å ikke ta praten, men så er det den delen av meg som er så drittlei at jeg vet ikke om jeg orker å ta meg bryet. Men selv om at jeg ikke orker mer, så betyr det ikke at jeg ikke er glad i henne, og jeg føler jeg skylder henne å forklare hvordan jeg føler. Hu er et godt menneske, men vi er fra forskjellige planeter, med full kommunikasjonssvikt.

Jeg tror innerst inne hu ikke ville forstått hvis jeg forklarte, men da har jeg i det minste mitt på det rene. Jeg vil jo ikke være en "drittsekk" heller. Nei gudene vet *tenker*

Tenker det samme som deg. Og tror ikke jeg vil såre henne med å si sannheten, da er det bedre å gjøre det på en naturlig måte (bo langt fra hverandre). For LITT kontakt er greit, men det er når det blir for mye at jeg føler meg helt totalt utbrent!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har kun dumpet en venninne som ikke bodde langt unna (hun holdt seriøst på å kvele meg!), og valgte den feige utveien. Svarte alltid nei til ting hun foreslo, ba henne aldri på mine greier, og etterhvert gled rett og slett vennskapet over. Nå kan vi fint omgås, men jeg unngår fortsatt å oppmuntre til nærmere kontakt. ;)

Min venninne ble dumpet på samme måte av ei annen venninne, men av andre grunner. Det har tært så på følelsene hennes at jeg syns det er fælt å se på, og jeg er litt redd for at hu kommer til å gå kraftig ned i kjelleren hvis jeg også gjør det på samme måte.

Jaja, jeg får tenke hardt, så får det bli som det blir *gjeeesp*

Skrevet
Tenker det samme som deg. Og tror ikke jeg vil såre henne med å si sannheten, da er det bedre å gjøre det på en naturlig måte (bo langt fra hverandre). For LITT kontakt er greit, men det er når det blir for mye at jeg føler meg helt totalt utbrent!

Når jeg tenker meg om så har jeg lyst til åbryte ut av hele fordømte "vennegjengen". Det er et eneste åsted for konflikter, drama, baksnakking og illojalitet. Man blir jo sliten av mindre :sukk:

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet
Min venninne ble dumpet på samme måte av ei annen venninne, men av andre grunner. Det har tært så på følelsene hennes at jeg syns det er fælt å se på, og jeg er litt redd for at hu kommer til å gå kraftig ned i kjelleren hvis jeg også gjør det på samme måte.

Jaja, jeg får tenke hardt, så får det bli som det blir *gjeeesp*

Ja, jeg syns også måten til Wadjet blir for brutal mot en venninne man har hatt i flere år!

Skrevet

Slike ting trenger da ikke å gjøres brutalt, men over tid. Man glir fra hverandre, og det som en gang var gode venner har man ikke lenger noe til felles med.

Gjest Gjest_lala_*
Skrevet

For det første så er det ikke sikkert at hun får jobben en gang!!

Hvis hun får jobben og du må jobbe nærme henne og du ikke takler det, så bytt jobb!

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet
Hvis hun får jobben og du må jobbe nærme henne og du ikke takler det, så bytt jobb!

Great...

Skrevet

For mange år siden skaffet jeg en barndomsvenninne jobb i samme butikk som meg. Jeg hadde jobbet der som ekstrahjelp (ca 15% stilling) i flere år, venninnen min skulle ha et 70% vikariat i et halvt år. Siden hun jobbet så mye mer enn meg fikk hun jo selvsagt en helt annen oversikt over de daglige gjøremålene og ting som skjedde etc og hun inntok en slags "sjefsrolle" ovenfor meg. Om vi jobbet kveld sammen hadde hun alltid tusen ting jeg måtte gjøre og det var mas og pes fra ende til annen. Det holdt på å ødelegge vennskapet vårt, og jeg kan ikke engang forestille meg å skulle jobbe heltid sammen med en venn/venninne/familie. Det er helt uaktuelt for meg.

Skrevet

Man kan slå opp med venner. Den eneste grunnen til at du ikke har gjort det, er fordi du er redd for å såre henne. (God egenskap)

Likevel må du jo være tøff nok til å si ifra om at det blir litt for mye. Det skal man kunne si til en venn uten at det blir de helt store tumultene. Klart det blir sårende for vedkommende å høre noe sånt, men forklar henne at arbeidsplassen er ditt "fristed".

Personlig liker jeg ikke å jobbe med venner. Det skaper bare rot & ræl i vennskapet. Dog har jeg funnet venner i kollegaer, men det blir helt annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...