Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 hei.. jeg har en grillet kylling hjemme hva ksla jeg lage til den?? Kje pomfri og ris!!!
Gjest misa Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Hvis du er glad i salat kan du rive den i biter og blande med salat og det du har av grønnsaker, og evt. pasta i tillegg. Isbergsalat, paprika i flere farger, agurk, tomater (ikke melne), fersk basilikum, litt god olivenolje, vårløk, løk osv. er kjempegodt i. Av pasta ville jeg valgt penne. Balsamico over til slutt gjør retten fullkommen! Du kan dele kyllingen i store biter, og legge de i ildfast form sammen med grønnsaker, og bake i midt i ovnen på 180-200 grader til grønnsakene er møre. Ha gjerne kyllingkraft/fond over så går det litt fortere, og dekk med aluminiumsfolie. Du kan lage waldorfsalat til. Pisk 1,5 dl fløte til krem og bland med 1,5 dl majones. Smak til med sukker og saft av sitron. Tilsett selleri, epler, valnøtter, strimlet hodekål og blå druer til salaten blir fast. Ikke rør for mye. Du kan dele noen poteter i båter og bake de i ovnen på 180 grader i ca 30 min. Ha båtene i en ildfast form, ha over olivenolje, krydre med salt, pepper og friske urter hvis du har. Legg gjerne noen hvitløksskiver oppi også. Server med saus. Lag evt. bare en helt enkel salat og bearnaisesaus til! Lykke til. -misa
Lyra Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Du har sikkert spist den alt, men det jeg pleier å bruke ferdiggrillet kylling til er å dele opp kjøttet og ha det i en ildfast form sammen med løk og fersk, skivet sopp. Så blander jeg en boks creme fraiche og et glass tomatpure og blander dette i. Ost på toppen, inn i ovnen... mmmmm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå