Gjest Juju_ Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Lurer på om dere har en tillitsvalgt på arbeidsplassen, og hvordan dette fungerer? Har dere noe utbytte av det?
Gjest Pupsilure Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Ja, vi har tilitsvalgt. Og jeg syntes det fungerer bra. Kan hende jeg blander litt med verneombud, for vi har det også. Men begge to gjør ganske mye. Er med på møter, taler vår sak, prøver å hjelpe hvis det er noen problemer. De går på kurs, for å vite hva de skal gjøre, og gjør en strålende jobb begge to :jepp:
Rosalie Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Vi har opptil flere tillitsvalgte i vår bedrift, en forholdsvis stor bedrift som både jobber prosjekt, ettermarket og service (engineering). Jeg har naturlig nok mest å gjøre med de tillitsvalgte i "min" fagforening, men siden jeg sitter i bedriftsutvalget og arbeidsmiljøutvalget, jobber jeg tett med både tillitsvalgte og verneombud. Hos oss jobber de tillitsvalgte mest med tariffavtaler (for tiden jobber min klubb mye med ingeniøroverenskomsten i bedriften), lønnsforhandlinger, endringer i personalhåndbok. De skal også høres ved omplasseringer, permitteringer og oppsigelser. For å nevne noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå