Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Skal lage finnbiff idag. Det står i oppskriften at den er 4 porsjoner. Vi er 4 voksne og et barn. Hvor mye trenger jeg da?
skrue Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Skal lage finnbiff idag. Det står i oppskriften at den er 4 porsjoner. Vi er 4 voksne og et barn. Hvor mye trenger jeg da? Jeg ville ha kjøpt to poser (hver på 500 g) og justert oppskriften deretter. Ferdig finnbiff egner seg godt til å fryse så ingenting vil være bortkastet.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #3 Skrevet 28. desember 2008 Det spørs hvilken oppskrift du skal bruke, hvor mye kjøtt beregner den per pers? og hva har du tenkt å servere ved siden av... Jeg kan ikke fordra å ha for lite mat så jeg hadde nok regnet ca 1/4 mer enn det oppskriften sa eller laget veldig godt med tilbehør og dessert.... Men er litt vanskelig å si noe siden du ikke nevner hva oppskriften sier, eller om dere er menn/ kvinner og evt hvor stort barnet er... alt dette spiller inn, samt som jeg nevnte hva du har tenkt å servere ved siden av..
Gjest Marlo Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Kommer helt ann på hva du skal lage ja. Jeg har laget finnbiff til 4 personer för, og aldri brukt mer enn en pakke da (ca 4-500gr), men det er fordi det er veldig mettende det jeg har laget og har også en del tilbehör.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå