Lizz84 Skrevet 28. desember 2008 #1 Skrevet 28. desember 2008 Hei, fikk brev i posten fra legen min rett før jul om at jeg måtte bestille time pga. at blodprøvene jeg har tatt viste forhøyede kolesterolverdier - hjelp!! Har bestilt time, men gruer meg veldig! Vet at nå må jeg slutte å røyke, begynne å trene mer og gå ned i vekt. Noe jeg har prøvd utallige ganger får, - men nå må jeg bare!! Jeg er litt overvektig, røyker, bruker p-piller og har opphopning med hjerte - karsykdommer i familien, morfar hadde første hjerteinfarkt som 26 åring så nå er det virkelig på tide at jeg får opp øynene og "tar meg sammen". Problemet er bare hvordan?! Det er lett å si at nå skal jeg, men jeg har prøvd utallige ganger før! Jeg vet hva jeg skal, burde og må gjøre men å gjøre det er vanskeligere. Noen som har noen gode tips? Som er lette å gjennomføre og som funker i hverdagen?
Gjest Gjest_rita_* Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Hei, fikk brev i posten fra legen min rett før jul om at jeg måtte bestille time pga. at blodprøvene jeg har tatt viste forhøyede kolesterolverdier - hjelp!! Har bestilt time, men gruer meg veldig! Vet at nå må jeg slutte å røyke, begynne å trene mer og gå ned i vekt. Noe jeg har prøvd utallige ganger får, - men nå må jeg bare!! Jeg er litt overvektig, røyker, bruker p-piller og har opphopning med hjerte - karsykdommer i familien, morfar hadde første hjerteinfarkt som 26 åring så nå er det virkelig på tide at jeg får opp øynene og "tar meg sammen". Problemet er bare hvordan?! Det er lett å si at nå skal jeg, men jeg har prøvd utallige ganger før! Jeg vet hva jeg skal, burde og må gjøre men å gjøre det er vanskeligere. Noen som har noen gode tips? Som er lette å gjennomføre og som funker i hverdagen? Ta en titt på www.bioindex.no her finner du muligens det du er ute etter.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Hei, fikk brev i posten fra legen min rett før jul om at jeg måtte bestille time pga. at blodprøvene jeg har tatt viste forhøyede kolesterolverdier - hjelp!! Har bestilt time, men gruer meg veldig! Vet at nå må jeg slutte å røyke, begynne å trene mer og gå ned i vekt. Noe jeg har prøvd utallige ganger får, - men nå må jeg bare!! Jeg er litt overvektig, røyker, bruker p-piller og har opphopning med hjerte - karsykdommer i familien, morfar hadde første hjerteinfarkt som 26 åring så nå er det virkelig på tide at jeg får opp øynene og "tar meg sammen". Problemet er bare hvordan?! Det er lett å si at nå skal jeg, men jeg har prøvd utallige ganger før! Jeg vet hva jeg skal, burde og må gjøre men å gjøre det er vanskeligere. Noen som har noen gode tips? Som er lette å gjennomføre og som funker i hverdagen? Fint t du blir fanget opp;kolestrolet kan reguleres med kosten. Du har kansje arvelig høyt kolestrol. Overvekt og høyt kolestrol henger sammen. Overvekten skyldes nok kosten? Høyt kolestrol skal man ta alvorlig, da det er dette som fører til hjertelidelser. du kan være overvektig uten høyt kolestrol,men også tynn og liten med veldig høyt kolestrol. Har folk i fam med veldig høyt kolestrol,men som er veldig tynne. Jeg er nok overvektig med lavt kolestrol. Alle har terpet meg om at jeg må passe vekten pga arv. De var selv i faresonen, og går nå på kolestrolsenkende medisin. Det farlige kolestrolet tetter årene og fører i verste fall til hjerteinfarkt. Å gå med høyt kolestrol,fører til høyt blodtrykk. Det er mange grep du kan gjøre. Det skal bare en halvtimes spasertur om dagen. Legg om kosten. Kutt ut farlig fett. Spiser du mye halvfabrikate og bearbeidet mat,så kutt det ut. Lag maten selv. Eks. kjeks og kaker er en bombe med farlig fett som legger seg i årer. Vi har lagt om kosten,litt vrient med handlesliste til å beg.med,men nå går det av seg selv. dessuten er det bedre med mat lagt fra grunnen av, du blir fortere mett,og det blir billigere enn bearbeidet og ferdigmat. Ønsker deg lykke til,og det er ingen ting å grue seg for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå