Gå til innhold

Ny seng

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_line_*
Skrevet

Jeg skal kjøpe ny seng og har vært litt forskjellige steder og kikket idag. Fant tre senger det står mellom, alle er kontinental og 150x200:

Jensen Pulse 10.000 kr, nedsatt fra 12.000 kr

Wonderland Piano 11.000 kr, nedsatt fra 14.000 kr

Svane Excellent 10.000 kr, nedsatt fra 19.000 kr

Alle disse har visstnok Pocket fjærer, kan vaske trekkene, velge fasthetsgrad og alle skal så klart være gode senger.

Det jeg tenkte først var at Svane er best siden den er dyrest, men det kan bare være "juks og bedrag"...

Har dere noen erfaringer med disse sengene eller noen andre råd? Veldig takknemlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste rådet må vel være at du drar og prøver alle tre sengene, og finner ut hvilken som passer kroppen/liggestillingen din best? ;)

Gjest Gjest_line_*
Skrevet

Har prøvd alle sengene men synes egentlig alle var like gode.. Og er jo begrenset hvor mye man finner ut i løpet av fem min i sengen. Derfor tenkte jeg litt erfaringer fra folk hadde hjulpet. :)

Lest den testen og det er den eneste testen jeg fant. Finner lite informasjon på nettet om dette.

Skrevet

Jeg har sovet på Svanemadrass det meste av livet, de siste årene på ny Svanemadrass, og er kjempefornøyd. Kommer nok til å kjøpe det neste gang jeg skal ha meg madrass også, hvis jeg ikke har råd til Hästens eller Dux da....

Gjest Gjest_line_*
Skrevet

En av de jeg vurderer heter Svane Excellent og står at madrassen har en fast side og en medium side så det er mulig å bytte. Det hørtes jo bra ut men jeg har også hørt at Svane fort får en "dump" - har du erfaring med det?

Skrevet

Dette er selvsagt individuelt, men jeg holder en knapp på "Jensen". Har sjelden sovet så godt som på den madrasstypen. Derimot hadde mine foreldre Svanemadrasser i huset og (au) det var noe som ryggen min ikke likte. Men regner jo med at Svanemadrasser har endret seg litt opp gjennom årene så ikke ta dette som garanti for at det er slik nå. Lenge siden jeg sov på en "Svane" gitt.

Skrevet

Jensen er et absolutt godt produkt og av de tre alternativene så ville jeg valgt den. Men nå endte vi opp med en seng fra IKEA vi da - mye bra der også. Fikk en kjempegod seng til 6000kr.

Skrevet

Vi har også seng fra Ikea som vi er veldig fornøyde med. Vi har Sultan Hasselbäck madrasser og Sultan Tolg overmadrass. Hvis vi skulle kjøpt madrasser nå hadde det nok blitt Sultan Heidal, men den var ikke på markedet da vi kjøpte for nesten 5 år siden. Vi hadde forøvrig først Sultan Tuvebo overmadrass, den likte vi ikke så godt, da den ble for klam i bruk. Tolg er derimot hovedsakelig fylt med naturmaterialer, så den suger til seg fuktighet mye bedre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...