Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Begynte på p-piller for ca 2 uker siden. Nå føler jeg meg skikkelig oppblåst i magen og litt vondt/øm i mave-livmor region og i sidene. Er dette normalt? Noen andre som opplevd det med p-piller? Hadde ekstremt vondt i magen da jeg tok angrepillen ihvertfall, så lurer på om det er noe lignende.
lovenemo Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Kan sikkert være en bivirkning. Lest vedlegget som følger med p-pillene?
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Ren gjetting, men skjekket de deg for cyster før du begynte? (innvendig ultralyd)
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Ren gjetting, men skjekket de deg for cyster før du begynte? (innvendig ultralyd) Var faktisk til innvendig ultralyd sent i November rundt tiden jeg skulle ha EL. Eggstokk og livmor var av normal størrelse og alt var normalt sist jeg ble sjekket. Hadde mest sannsynlig en follikkel cyste tidligere i høst som ble større enn normalt og sprakk, men de har aldri sett noen cyster ved noen av ultralyd undersøkelsene jeg har vært på verken før eller etter min lille episode. Det var nok en alvorlig bivirkning av angrepillen mente de. Kanskje jeg ikke tåler hormonell prevensjon???:-(
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Kan jo høres ut som og du utvikler cyster på hormonprevensjon ja, få tatt en UL så raskt du kan, før det eventuelt blir noe store greier av det.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Kan jo høres ut som og du utvikler cyster på hormonprevensjon ja, få tatt en UL så raskt du kan, før det eventuelt blir noe store greier av det. Uff, det er litt flaut hvis det er ingen cyste der! Følte meg litt som en hypokonder sist jeg var på UL. Men mine leger sa til meg at jeg burde gå på p-pillen for å IKKE utvikle cyster pga ingen eggløsning, så fatter ikke hvordan det kan komme cyste av det? Har gått på p-piller i flere år før, og det har gått greit liksom.... Men jeg hadde det helt likedan sist jeg mest sannsynlig hadde eggløsning, da de ikke fant noen cyste der altså. 14 dager senere fikk jeg jo mensen. Men jeg kan da ikke ha eggløsning nå på p-pillen kan jeg??? Isåfall har jo p-pillen feilet totalt. Fordi om jeg ikke hatt gått på pillen så hadde disse dagene vært eggløsningstid:-( Er Loette en veldig dårlig p-pille eller? Aldri erfart dette med tidligere piller jo!
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Kan man foresten ha cyste som fører til oppblåsthet og magesmerter som ikke er synlig på UL???
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Er så lei denne plagen, kjennes ut som livmoren skal dette ut eller noe. Dumme p-piller, var jo dette jeg skulle unngå ved å ta dem. Kan jo like godt bare slutte om det ikke er noe forskjell ved EL tiden som nå...Som om jeg har mens-smerter 2 ganger i måneden, kjedelig. Sist jeg hadde det slik ved EL tid trodde gynekologen at jeg kunne være gravid, men det var jo ikke tilfellet så. I tillegg skal jeg reise idag, æsj.
Gjest ... Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 hei, har det samme problemet. Men leste på kk.no eller klikk.no at du kan lett få vondt i magen, være kvalm og ha vondt i hodet hvis du starter på p-piller. De sa at det er mange som tar det inn i skjeden, istede for å svelge den. Så jeg skal spørre fastlegen hvertfall om hva jeg skal gjøre, fordi jeg har blitt mye verre...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå