Gjest Gjest_ragnhild_* Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Jeg begynte på Remeron tidlig denne uken og har mistet masse energi etter å ha startet på denne medisinen. Har ikke akkuart så mye fra før, så det er ikke så veldig bra for meg dette her. Noen som har hatt lignende problemer og som vet når eventuelt dette skal avta?
lovenemo Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 4. MULIGE BIVIRKNINGER. Som alle legemidler kan Remeron forårsake bivirkninger, men ikke alle får det. Bivirkninger som kan forekomme er: økt appetitt og vektøkning døsighet eller søvnighet (som kan føre til nedsatt konsentrasjon) hovne ankler eller føtter på grunn av væskeansamling (ødemer) svimmelhet hodepine kvalme http://www.felleskatalogen.no/pasientutgav...%3D0%26href%3D0 Det står jo som en bivirkning da. Hvis det ikke blir bedre over helga ville jeg ringt legen.
Gjest voksen kninne Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 4. MULIGE BIVIRKNINGER. Som alle legemidler kan Remeron forårsake bivirkninger, men ikke alle får det. Bivirkninger som kan forekomme er: økt appetitt og vektøkning døsighet eller søvnighet (som kan føre til nedsatt konsentrasjon) hovne ankler eller føtter på grunn av væskeansamling (ødemer) svimmelhet hodepine kvalme http://www.felleskatalogen.no/pasientutgav...%3D0%26href%3D0 Det står jo som en bivirkning da. Hvis det ikke blir bedre over helga ville jeg ringt legen.
Gjest Trøttejenta Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Hei! Det er alltid noen bivirkninger.. Kjipt, men det man gjør er at man må veie bivirkningene opp mot virkningen! Men tror legene pleier å gi slike mmedisiner en to ukers tid, da kan mange av bivirkningene ha gitt seg, kroppen venner seg til medisinene. JEg tålte ikke remeron, fikk elektriske støt fra hjertet ut i armene en times tid etter inntak. Dette kunne kanskje ha godt over etter 2 uker, men var for skummelt for meg.. Tips til deg: Skriv en dagbok, ikke lange greiene, bare grei kort ut om formen og plagene fra dag til dag. Noen vil jo si det er å fokusere for mye og dermed kjenne for mye etter. Litt enig, men poenget er at da kan du vise denne enkle oversikten til legen din og han kan beslutte om det er best å bytte eller bli på den medisinen. Å si til en lege jeg føler meg litt slapp.. J ingen av legene jeg har gått til tar dette særlig alvorlig. Mye bedre å ha det sort på hvitt. Hei og hopp, lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Etter å ha slått fast at SSRI ikke gjorde noe for meg, gikk jeg på Remeron en måned. Det var en fæl måned. Jeg gråt, spiste og sov, og hadde det stort sett mye verre enn før jeg begynte på dem. Da jeg fortvilet gikk tilbake til legen, fikk jeg en resept på Efexor i stedet, som heller ikke er et SSRI-preparat, og det fungerte mye bedre for meg. (På et par ekstra deprimerte Efexor-dager helt i begynnelsen tok jeg dog Remeron i tillegg, for å kunne sove bort timene. Tåpelig, men sant.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå