Gå til innhold

Kaffemaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe kaffemaskin. Pris ca 4000-5000. Skal brukes til å lage kaffe latte og Cappuccino.

Noen som kan anbefale en? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vurderer å kjøpe kaffemaskin. Pris ca 4000-5000. Skal brukes til å lage kaffe latte og Cappuccino.

Noen som kan anbefale en? :)

Så du vil ha en espressomaskin? right?

Gjest Gjest ts
Skrevet
Så du vil ha en espressomaskin? right?

Ja, espressomaskin mente jeg. :)

Skrevet

Anbefaler Nespresso!

Har en modell fra dem som lager god espresso og som steamer melken bra.

Med Nespresso må man ha egne kapsler, men det synes jeg er veldig greit (lite søl).

Denne har jeg (utgått modell, kostet 4000 ny).

Eneste minus er at den tar litt for stor plass på benken, så jeg kunne tenkt meg en mindre Nespresso-maskin.

Skrevet
Anbefaler Nespresso!

Har en modell fra dem som lager god espresso og som steamer melken bra.

Med Nespresso må man ha egne kapsler, men det synes jeg er veldig greit (lite søl).

Denne har jeg (utgått modell, kostet 4000 ny).

Eneste minus er at den tar litt for stor plass på benken, så jeg kunne tenkt meg en mindre Nespresso-maskin.

Takk for tips!

Men har allerede bestilt fra en nettbutikk. Valget falt på Rancilio Silvia espressomaskin med Rocky kaffekvern. Fant et godt pakketilbud. :)

Gjest Elastica
Skrevet
Takk for tips!

Men har allerede bestilt fra en nettbutikk. Valget falt på Rancilio Silvia espressomaskin med Rocky kaffekvern. Fant et godt pakketilbud. :)

Kan jeg spørre hvor du har funnet den? :)

Skrevet
Kan jeg spørre hvor du har funnet den? :)

Jeg kjøpte den her: http://teaandcoffee.no/butikk.asp

De har tilbud på startpakke: Rancilio Silvia espressomaskin , Rancilio Rocky kaffekvern, base, stål-tamper, tampematte , Motta steamemugge og 1 kilo espressokaffe til 8000 kroner. Jeg trengte ikke basen og fikk derfor pakken for 7150 kroner. Prisen ble 2-3000 mer enn jeg hadde tenkt å legge i en kaffemaskin, men det er verdt det :)

Maskinen er halvautomatisk og det tar noen minutter å lage en cappuccino eller kaffe latte, men den blir veldig god! :) Jeg synes også ritualet med maling og tamping er koselig. Jeg måtte lage 3 kopper før jeg fikk det til. Kaffen blir bedre etter litt trening. Jeg søkte på Rancilio Silvia på you tube for å få noen tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...