Gå til innhold

Glemt pille

Gjest Gjest_Veronica_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Veronica_*
Skrevet

Hei. Jeg går på cerazette og har gjort det over 1 år nå. Natt til i dag glemte jeg å ta min pille. Jeg er i slutten på 2 stripe. Er det en risiko å ha samleie uten kondom da, eller går det bra?

Takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tok den mer enn 36 timer etter forrige pille så må du bruke kondom ja, tror det er en uke til du er sikker igjen. Les pakningsvedlegget.

Skrevet
Hvis du tok den mer enn 36 timer etter forrige pille så må du bruke kondom ja, tror det er en uke til du er sikker igjen. Les pakningsvedlegget.

Nei, det er 4 timer over tiden. Skulle egentlig tatt de 2200 i går. Går det bra da?

Skrevet

Se http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/

Dersom du glemmer en eller flere tabletter.

Hvis du er mindre enn 12 timer for sent ute med å ta en tablett opprettholdes den preventive sikkerheten til Cerazette. Ta den glemte tabletten så snart du husker den og de neste tablettene til vanlig tid.

Hvis du er mer enn-12 timer for sent ute med å ta en tablett kan sikkerheten til Cerazette være redusert. Jo flere tabletter du har glemt på rad jo større er risikoen for at den preventive effekten er redusert. Ta den sist glemte tabletten så snart du husker det og de neste tablettene til vanlig tid. Bruk kondom også i de neste 7 dagene du tar tabletter. Dersom du glemte en eller flere tabletter i den første uken du tok tabletter og hadde samleie i uken før de glemte tablettene, er det en mulighet for at du kan bli gravid. Be legen din om råd.

Skrevet
Se http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/

Dersom du glemmer en eller flere tabletter.

Hvis du er mindre enn 12 timer for sent ute med å ta en tablett opprettholdes den preventive sikkerheten til Cerazette. Ta den glemte tabletten så snart du husker den og de neste tablettene til vanlig tid.

Hvis du er mer enn-12 timer for sent ute med å ta en tablett kan sikkerheten til Cerazette være redusert. Jo flere tabletter du har glemt på rad jo større er risikoen for at den preventive effekten er redusert. Ta den sist glemte tabletten så snart du husker det og de neste tablettene til vanlig tid. Bruk kondom også i de neste 7 dagene du tar tabletter. Dersom du glemte en eller flere tabletter i den første uken du tok tabletter og hadde samleie i uken før de glemte tablettene, er det en mulighet for at du kan bli gravid. Be legen din om råd.

Ja jeg vet. Leste der. Men så sto det at jo fler piller du har glemt, jo større risiko er det. Og jeg har jo bare glemt 1, som jeg tok 2 timer etter tidsfristen.. Så da var jeg ikke sikker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...