Gå til innhold

dødsfall


Gjest Gjest_missyM_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_missyM_*

Jeg har akkurat mistet min pappa. Vi var ikke nærme, han var alkoholiker og jeg har ikke hatt kontakt med han på mange år. men det er jeg og min bror som må ordne med begravelsen o.l. noen andre som har vært i samme situasjon? Veldig usikker på alt ang. begravelsen, dødsannonse osv. hva skriver man i annonsen når ting er som de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir jo mye opp til hvordan dere hadde det med han, selv om dere hadde liten kontakt. Pappa er pappa, og om du var glad i han men liten kontakt pga alkoholismen, så går det fint å skrive "vår kjære far"

Kan også bare skrive "vår far" om han ikke var kjær for dere. Dødsannonsen er jo ikke stedet for å ta ut evt. bitterhet, det er jo bare en kunngjøring om at han er død.

Søk hjelp til dette hos et begravelsebyrå, og fortell situasjonen. Dere kan søke stønad for gravferd også. (NAV)

Og husk, selv om han var alkoholiker så er det kanskje mange som ønsker å ta farvel gjennom en begravelse. Snakk med presten om tale, og vær ærlig om deres forhold.

Jeg vet mye om hvordan du har det nå, bare spør i vei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_missyM_*

Takk for svar :) har fått mye hjelp fra begravelsesbyrået, og endte opp med "Vår alles" på dødsannonsen... Mest naturlig synes vi da. :) og det ble en enkel minnetale... skal være glad når begravelsen er over, går liksom litt i tåka om dagen. rart når ting var som de var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...