Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er utdannet barnevernpedagog, men tror faktisk ikke jeg ønsker å jobbe som det av diverse grunner. hovedgrunnen er at jeg er ung og føler meg ikke klar for en sånn type jobb. Er det noen som har noen alternative til hva jeg kan søke jobb som? er jo litt kipt å sitte i kassa på rimi når en har høyere utdanning:) Takk for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. når du er barneverns pedagog likestiller man seg med andre yrker som har med barn å gjøre.

det er en flust av yrker man kan jobbe som med når man har en slik utdanning.

er selv førskolelærer og jobber som pedagogisk leder i en barnehage.

du kan også jobbe i barnehage, eller på andre instutisjoner.

miljøterapeut på barnehjem feks. eller saksbehandler på kontor.

du bør tenke hva slags jobb du vil ha.. vil du jobbe med normalt frsiek barn, vanskeligstilte, med pappir arbeid eller lignende..

eller kanskje du ønsker å starte et sted forså å få litt erfaring med normalt fungerende først.. er også nok tilfeller av vanskeligstilte barn i barnehager også, så man får noe å bryne seg på der også ;)

jeg vet at jeg kommer nok til å bytte endel yrker på veien.

trives kjempe godt i barnehage, men jeg vil også oppdage andre yrker ettervert som jeg har bygget meg opp en solid erfaring med barn.

det er krevende men samtidig svært givende å være pedaogisk leder i barnehage. det er utrolig manko på førskolelærere så hvis du kunne tenkt deg å vært førskolelærer 2 eller ped leder så er det bare å søke.

leste i avisen at de var heldige hvis det var 3 førskolelærere som søkte per stilling. og det kan ikke være morro for arbeidsgiver når det er utrolig mange rare søknads brev med enda mer rarere mennesker som har skrevet de..

hvor skal man liksom begynne å sile henner da..?

men kassa på rimi er du overkvalifisert til, og du trenger så absolutt ikke dette ;)

bare å spøre dersom det er noe du lurer eller tenker på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...