Asa Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Etter at min venninne i USA valgte å flytte hjem trenger jeg en ny måte å få tilsendt pakker på. Har hørt mye bra om jetcarrier, men må man da betale toll når man mottar varen i Norge?
Gjest Deception Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Jetcarrier beregner toll og moms etter gjeldende satser, og dette blir lagt til fraktregningen du får fra dem i ettertid. Men beware: de kan være temmelig dyre å bruke; jeg endte opp med å betale 700 kroner i frakt for en håndveske fordi de beregnet frakt etter volum, ikke etter vekt.
Gjest Gjest_Tiger_* Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Etter at min venninne i USA valgte å flytte hjem trenger jeg en ny måte å få tilsendt pakker på. Har hørt mye bra om jetcarrier, men må man da betale toll når man mottar varen i Norge? Ikke la deg lure. Har selv tenkt tanken å benytte dem, men har regnet meg fram til at det på ingen måte lønner seg i alle tilfeller. Jeg er generelt skeptisk til deres markedsføring, da de fremstår som ekstremt billige, og man kan ved første øyekast få inntrykk av at deres priser er inkl. ALT. Det er det selvsagt ikke. Man må likefullt betale 25% mva på alle varer (over 200,-) og evt. tollgebyr. Det eneste som er inkludert i frakten er den såkalte fortollingen. Noe som normalt koster rundt 100-lappen. Jeg har funnet ut at det kan lønne seg med jetcarrier hvis man kjøper store kvantum og romstore og tunge varer. Det kan være verdt å vurdere om man f.eks. går i lag en hel gjeng og kjøper bøttevis med varer. Men ved "normal" netthandel lønner det seg som regel å få varen sendt direkte. Det går også en del kjappere.
Gjest Gjest_mina_* Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Det fine med jetcarrier er at de kan ta i mot det du shopper i butikker i usa som ikke shipper til utlandet. F.eks var det veldig praktisk å kjøpe iphonen sin og be apple sende til min "postkasse" hos jetcarrier...ettersom det på det tidspunktet ikke solgte telefonen til andre steder enn usa. I tilfeller hvor butikken shipper til utlandet er det jo naturlig at det blir dyrere å gå via jetcarrier.. det er jo bare et ekstra mellomlegg og en service som er unødvendig med mindre du handler masse fra ulike butikken og ønsker en felles shipping ut av landet.
Gjest Gjest - Pia Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Jeg har brukt de mange ganger og det er kun 1 gang jeg har endt opp med å betale mer for varen enn prisen er her hjemme i Norge. Det var litt min egen feil, da jeg bestilte noe som var stort og lett og samtidig tok det på flyfrakt. Hadde jeg valgt sjøfrakt så hadde prisen vært omtrent 1/4 del. Min erfaring er at prisene de har på frakt er veeeeldig konkurransedyktige sammenlignet med UPS, DHL, FEDEX. Men det kommer litt ann på butikken man kjøper ting i fra. Noen har fornuftige priser til utlandet, mens andre har horrible priser på frakt med en gang man prøver å sende noe ut av USA. Dessuten er det enklere for meg å handle når jeg har en USA adresse. Bl.a. har jeg gjort mange fine kjøp på EBAY fra selgere som har reservert seg å sende ut fra landet. Ellers digger jeg sider som: Zappos.com (masse deilige sko) Polo.com Shoebuy.com (jeg er sko-gal :-) Nordstrom.com Skulle bare ønske dollaren gikk litt ned igjen snart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå