Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! :) finnes det noen sekretærer der ute? tenker på å søke jobb som det, noen som kan si litt om det yrke, hva en gjør og hva en tjener? er veldig nysgjerrig på det med lønn hi hi...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sekretær i det kommunale. Med 10 års ansennitet tjener jeg 306000 i året.

Gjest L@dy i.i
Skrevet

Jeg jobber som sekretær i privat på 3 året og har ca 400 000 i årslønn. Stillingen er variert og innebærer kontakt med mennesker.

Jeg bestiller en del utstyr til folk på avdelingen, har oversikt over pc`ene på divisjonen, setter også opp dette til folk som begynner. Det første året jeg jobbet der var via vikarbyrå, så het stillingen It sekretær.

Jeg har også en del HR relaterte oppgaver i forbindelse med nyansattelser eller oppsigelser.

Stillingen er i grunn veldig mye en koordinator funksjon.

Skrevet
Jeg jobber som sekretær i privat på 3 året og har ca 400 000 i årslønn. Stillingen er variert og innebærer kontakt med mennesker.

Jeg bestiller en del utstyr til folk på avdelingen, har oversikt over pc`ene på divisjonen, setter også opp dette til folk som begynner. Det første året jeg jobbet der var via vikarbyrå, så het stillingen It sekretær.

Jeg har også en del HR relaterte oppgaver i forbindelse med nyansattelser eller oppsigelser.

Stillingen er i grunn veldig mye en koordinator funksjon.

Oi! det hørtes gøy ut! Hvordan utdanning har du da, og hvor gammel er du? eg er utdannet sosionom, tror du jeg kunne ha fått jobb som det? Takk for svar:)

Gjest L@dy i.i
Skrevet
Oi! det hørtes gøy ut! Hvordan utdanning har du da, og hvor gammel er du? eg er utdannet sosionom, tror du jeg kunne ha fått jobb som det? Takk for svar:)

Hehe... gøy, og gøy.. Ikke alltid det er like morro. Men det er en jobb med veldig stor frihet, og det trives jeg veldig godt med. Jeg er 35 år og har neeeesten Bachler grad i markedskommunikasjon via BI. Men det er ikke noen hovedgrunn til at jeg fikk stillingen, telte nok mest at jeg er omgjengelig, ikke var redd for utfordringene, at jeg hadde god erfaring i bruk av pc. Altså ingen pc ekspert, men de såg vel et potensiale hos meg da. ;)

Jeg har en plan om å ta ferdig Bachler graden og komme meg videre i løpet av noen få år, da kunne jeg tenke meg innenfor HR, kanskje. ;)

Men sikkert ingen ulempe å ha en bakgrunn som sosionom. Men skal en jobbe innenfor administrasjon, så er det en fordel med noe kunnskap i excel. Jeg er ingen ekspert der, men jeg lærer.

Hva er forresten en koordinator funksjon?:)

Jeg har ingen god forklaring på det, men jeg ser på koordinator stillinger som en som tilrettelegger, gjerne en prosess fra a - å. I min stilling så kan det være jeg bestiller og booker hotell og "opplegg" til kurs og seminar, sørger for transport til deltagere..bla,b.... I neste øyeblikk må jeg regisstrere folk som skal begynne i firmaet, dvs, vikarer da, er de ansatte så er det HR som gjør en del av den jobben. Jeg er også med på å lage en del nye rutiner, som jeg selv er en del av å følge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...