Gå til innhold

Fet mat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei=)

Har en venninne som ofte sier at hun ikke kan spise enkelte ting fordi hun er allergisk mot fett.. men går det ann å være allergisk mot det?

Kan hende det er mulig, men har noen ganger vansklig for å tro henne fordi hun alltid er "syk", har vondt osv.. på grensa til "hypokonder", alltid noe nytt vær gang..

Så går det ann å være allergisk mot fett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, veit ikke helt jeg, men man kan i allefall tåle feit mat dårlig, jeg blir veldig rapete og kvalm av feks potetgull, bacon, kyllinglår etc

Skrevet

Har man irritabel tykktarm (har et flottere navn på latin), er ikke fet mat det beste for magen, nei. Vet ikke om det er helt korrekt å kalle det allergi, men det spiller vel liten rolle. Reagerer man, så reagerer man.

Skrevet

Allergisk mot fett høres veldig rart ut. Lite mat som er helt fettfri.

Skrevet

Jeg blir dårlig av å spise mat som er laget av feite melkeprodukter, feks rømmegrøt. Moren min ble en stund dårlig om hun spiste mye fett, men dette varte ca et år etter en gallesteinoperasjon.

Skrevet

Ikke allergi, men det går fint an å reagere på det.

Skrevet

Tror vel ikke det kalles aløergi, men enkelte mager tåler rett og slett ikke mye fett og en del blir dårlige av eks julemiddager som ofte består av relativ fet ribbe, enten fløtesaus eller ribefett osv osv... dvs hvis man år etter år reagerer etter å ha spist slik mat og får vondt i magen, er det vel ikke allergi, men jeg skjønner det godt hvis de holder seg unna slik mat. Jeg er heldigvis ikke slik men har en mann og en svigerfamilie som alltid spiser det de får og liker slik mat men som alltid får mageproblemer i etterkant.... Så jeg prøver å holde fettnivået nede.... for deres del og for min, man får jo dårlig samvittighet dersom man lager mat som andre blir syke av....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...