Gå til innhold

Ingen julehilsen fra far.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingen julehilsen fra faren i år. Barna er i skolealder. Noen som har opplevd det samme?

Før har han ringt på julaften eller sendt sms. Barna snakker ikke om det, men jeg er redd for at de likevel føler seg såret og glemt. De ville ikke sende melding først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd det, men det høres utrolig trist ut. :tristbla: Kan du sende ham en melding og be ham gi lyd fra seg til barna? Det burde jo egentlig være en selvfølge at han gjør det, men...

Skrevet
Har ikke opplevd det, men det høres utrolig trist ut. :tristbla: Kan du sende ham en melding og be ham gi lyd fra seg til barna? Det burde jo egentlig være en selvfølge at han gjør det, men...

Problemet er at hvis jeg ber han om noe gjør han det motsatte av hva jeg ønsker. Han kan og bli provosert og da kan det gå utover barna. Det er bedre å ikke få noen meldinger enn å få sure meldinger. Han er ikke lett å kommunisere med.

Tenker på om det kan ha skjedd han noe, men da hadde vel barna fått vite det? Han har ny familie. De hadde vel sagt fra?

Skrevet

Bor faren langt unna? Har de jevnlig kontakt? Får de julegave?

Skrevet
Ingen julehilsen fra faren i år. Barna er i skolealder. Noen som har opplevd det samme?

Før har han ringt på julaften eller sendt sms. Barna snakker ikke om det, men jeg er redd for at de likevel føler seg såret og glemt. De ville ikke sende melding først.

Sønnen min har heller ikke fått en julehilsen fra faren.Farmoren har gitt presanger da samt tanten på fras side.

Faren er en stor dust.

Skrevet
Bor faren langt unna? Har de jevnlig kontakt? Får de julegave?

Faren bor en halvtimes kjøretur unna. Han har hatt jevnlig kontakt med det ene barnet, men det er noen måneder siden de traff hverandre sist. Barna har fått julegave noen ganger, men ikke hver jul. Men han har alltid før ønsket dem god jul på melding eller telefon.

Skrevet
Sønnen min har heller ikke fått en julehilsen fra faren.Farmoren har gitt presanger da samt tanten på fras side.

Faren er en stor dust.

Ja, det er trist.

Her har ikke barna hørt noe fra andre slektninger av faren heller.

Skrevet

Kanskje far er psyk? Hva med at du fikk barna til å lage en tegning eller to, og så sende dem til faren og ønske ham et godt nyttår?

Skrevet

Håper virkelig at faren kjerper seg!

Selv er jeg 17, men har ikke fått julegave eller bursdagsgave siden jeg var 10-11 år. Har heller ingen kontakt lengere. Det sårer, men han har satt et valg og jeg får respektere det. Det er ikke det at jeg går glipp av noen gaver, men det at han ikke vil ha kontakt.

Var hos han annenvær helg når jeg var mindre, men hans mor (min farmor) bodde sammen med han, hun var dårlig og han tok vare på henne så han hadde han liten tid til å passe på meg når jeg var der.

Så jeg håper virkelig at han kjerper seg! Ingen barn skal føle seg uelsket av en forelder. Selv om de ikke sier noe tenker de nok på det. Sier aldri noe jeg heller, men tenker på pappa vær dag. Slet veldig psykologisk når jeg var midt i teen-krisa, rett og slett fordi jeg ikke følte meg elsket. Følte det var noe galt med meg siden han ikke ville ha kontakt. At jeg var stygg, slem, ekkel, ja alt, men har nå innsett at det er han det er noe galt med. Han jobber i helsevesentet og er med mennesker vær dag, så han burde ha skjønt at man ikke behandler mennesker sånt!

(Beklager viss det ble veldig mye om meg selv, men det hjelper å skrive det ned. Håper du gjør alt du kan for at han skal holde kontakten selv om det egentlig skal være unødvendig, men barna vil takke deg en dag)

Gjest Gjest_Liv_*
Skrevet

ja har hatt det sånn til i dag., min datter fikk ikke noen gaver til jul eller bursdag.Synes det var veldig rart.Men nu er min datter oss han, og ønsker og ha henne hele tiden.

Gjest FRØKENgjest
Skrevet

sønnen min fikk heller ikke julegave, å heller ikke bursdagsgave i sommer. her er det så å si null kontakt,pga han har valgt det. om han ikke har kontakt med barnet, så handler det om å gi han oppmerksomhet, og en annerkjennelse på at han vet om barnet... trist det skal være sånn

Skrevet

At foreldre (mor eller far) skjønner hvor vondt de gjør ungene sine med slik oppførsel?

Og det værste er, at jeg tror ofte at det er den andre foreldren han/hun vil straffe, og så blir det gjort på en måte der det er barnet som blir rammet...

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Min datter har ikke fått hverken jule eller bursdagshilsen ever. Hun er snart 12 og i sommer kom han og ville kreve å ha henne i vanlig samvær....men hun ville ikke og jeg tvinger ikke så han måtte ta sin hatt og gå men da stoppet bidraget opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...