Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Jeg har fått urinveisinfeksjon og det piner meg.. Jeg har smerter hver dag, 24 timer i døgnet.. Når jeg tisser, svir det noe veldig, og det svir tilogmed når jeg ikke er på do.. Er det farlig med urinveisinfeksjon? Hvor lenge varer dette? Hilsen en smerte-plaget og usikker jente på 15år..
Morrille Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 (endret) Urinveinsinfeksjon er oftest helt ufarlig. Men det kan være plagsomt! Du bør få din urin undersøkt for bakterier på legevakten eller hos fastlegen. Du vil så få antibiotika - f.eks. Selexid eller Trimetoprim. Behandlingen varer 3-5 dager, men du vil ganske fort føle deg bedre. Husk å drikke rikelig med veske (vann). En sjelden gang kan ubehandlet urinveisinfeksjon spre seg til nyrene og gi nyrebekkenbetennese. Men kontakt legevakt og få behandling! Du kan lese mer om urinveisinfeksjon her: Urinveinsinfeksjon - Helsedoktoren.no Endret 25. desember 2008 av Morrille
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 Jeg har hatt urinveisinfeksjon altfor mange ganger. Jeg går til lege med engang jeg kjenner symptomer, for jeg orker ikke å ha det slik. Jeg anbefaler deg å gjøre det samme.
Mico Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Jeg har hatt urinveisinfeksjon altfor mange ganger. Jeg går til lege med engang jeg kjenner symptomer, for jeg orker ikke å ha det slik. Jeg anbefaler deg å gjøre det samme. Eller du kan sette deg i et fat med varmt grønnsåpevann og bli sittende i 5-10 minutter. (Gjenntas om nødvendig). Anbefales på det varmeste. Jeg har flere ganger klart å stoppe en begynnende urinveisinfeksjon på denne måten. I tilegg kan du drikke kjerringrokkte om du har.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Når du har vondt hele tiden så har det gått så lengt at det ikke vil gå over av seg selv, det må antibiotika til. Snakker av erfaring. Gå til legen din eller legevakt å få antibiotika, da går det over fort. Sist jeg hadde det gikk det over til nyrebekkenbetennelse og det var helt j*** vondt!
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Fikk ikke symptomer på urinveisinfeksjon (UVI) før jeg hadde driiiiiiiitvondt i ryggen (nyreregionen), da fikk jeg ikke sove på 2 netter og trodde først jeg hadde ryggproblemer. Men etter litt googling så skjønte jeg at det kanskje var nyrebekkenbetennelse. Var hos legen og fikk konstatert urinveisinfeksjon bare, men alle andre leger jeg har fortalt det til senere har sagt det var nyrebekkenbetennelse. Mine symptomer gikk bort kort tid etter antibiotika start. Etter min erfaring mener jeg at man bør gå til legen for behandlig for at det ikke skal gå til nyrene, for det er noe av den verste smerten jeg har vært borti! Har ikke hatt UVI eller noe lignende etter den ene gangen da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå