Gå til innhold

P-piller-Starttidspunkt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal normalt nå ha menstruasjon om noen dager, og går ikke på p-piller.

Nå har det seg sånn at jeg vurderer å begynne med en gang, vil denne menstruasjonen bortfalle da? Slik at jeg ikke får blødninger før jeg er ferdig med dette brettet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Princess_Peach
Skrevet
Skal normalt nå ha menstruasjon om noen dager, og går ikke på p-piller.

Nå har det seg sånn at jeg vurderer å begynne med en gang, vil denne menstruasjonen bortfalle da? Slik at jeg ikke får blødninger før jeg er ferdig med dette brettet?

Jeg vet ikke om menstruasjonen kommer som normalt hvis du begynner på p-piller nå, sannsynligvis gjør den vel ikke det fordi p-pillene "forstyrrer" dine naturlige hormoner. Men i utgangspunktet vil jeg anbefale deg å vente med å begynne på p-pillene til den dagen du får menstruasjon fordi du da er beskyttet fra dag 1. Hvis du ikke begynner den dagen du får mensen, må du bruke tilleggsprevensjon i en viss tid etter at du har begynt på p-pillene. Tror det vanligvis er en uke.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Ja er klar over det, målet nå er vel bare å unngå denne menstruasjonen, den kommer så ubeleilig ;D

Skrevet

Det er veldig stor sjanse for at du ender opp med tulleblødninger, gjerne som varer lenger enn vanlig mens, så jeg hadde ikke gjort det... jeg tror ikke kroppen rekker å "tenke" hvis du gjør det på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...