Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Jeg har vært så uheldig og strøket på 2 av mine eksamener.. :S så lurer jeg på hvordan det blir med å ta eksamene på nytt, er vel dette som kalles kontinuitetseksamen? Jeg går på BI, har lest litt om hvordan det fungerer, blant annet at man kan ta ny eksamen ved neste ordinære eksamen for faget, dvs april/mai og at man har maks 3 førsok. Det jeg lurer på er om jeg MÅ ta opp eksamene nå i vår, eller om jeg kan vente med de til senere, feks til jeg er ferdig med de 3 årene. Står lite om dette på nettet, så vet ikke helt hva som er vanlig eller mulig.. må man kanskje være helt ferdig med 1.året før man får lov til å begynne på 2.året? Håper noen som vet kan hjelpe til! blir litt stressa når jeg tenker på at jeg har 6 nye fag på timeplanen til våren.. =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man ikke betale for å ta opp igjen eksamen på BI? Bare lurer, jeg har også strøket på en eksamen, sure greier! :sukk:

Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet

Det står at kontinuasjonsavgiften er kr 158,- pr. studiepoeng.. så det er altså ikke per fag..eller?

Så står det at når et kurs utgår uten å bli erstattet, avholdes normalt ytterligere to eksamener.. ehm,hva menes egentlig med det?

utrolig kjipt å stryke, har aldri strøket på noen eksamener tidligere.. ble en smule sjokkert, hvertfall på et av fagene som jeg var overbevist om at jeg hadde gjort det nogså bra på..

Skrevet
Jeg har vært så uheldig og strøket på 2 av mine eksamener.. :S så lurer jeg på hvordan det blir med å ta eksamene på nytt, er vel dette som kalles kontinuitetseksamen? Jeg går på BI, har lest litt om hvordan det fungerer, blant annet at man kan ta ny eksamen ved neste ordinære eksamen for faget, dvs april/mai og at man har maks 3 førsok. Det jeg lurer på er om jeg MÅ ta opp eksamene nå i vår, eller om jeg kan vente med de til senere, feks til jeg er ferdig med de 3 årene. Står lite om dette på nettet, så vet ikke helt hva som er vanlig eller mulig.. må man kanskje være helt ferdig med 1.året før man får lov til å begynne på 2.året? Håper noen som vet kan hjelpe til! blir litt stressa når jeg tenker på at jeg har 6 nye fag på timeplanen til våren.. =/

Du må ikke ta opp faget med en gang. Men det er en grense for hvor lenge du kan vente. Husker ikke om det er tre eller fem år.

For å komme videre til andre året må du ha stått på eksamener tilsvarende minst 30 studiepoeng. Dette blir ca halvparten av fagene. Derfort trenger du ikke ta opp fagene med en gang. Husk at du selv må melde deg opp til konteeksamenene.

Skrevet

Hvilken eksamen strøk du på? Du kan vente til du er ferdig med hele studiet før du kontinuerer. Ikke stress! Bruk sommerferien på å sette deg inn i pensum, og om det ikke er nok så utsett det litt til.

Skrevet

jeg ville kanskje tatt en eksamen nå og en senere.. bare for å være ferdig med en nå.

Skrevet

ville prøvd å gjøre meg ferdig med eksamenene så fort som mulig. De fagene vi har hatt først på studiet, så dukker pensum fort opp i senere fag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...