Gå til innhold

Skottland - Edinburgh


Magika

Anbefalte innlegg

Igjen, at det er mer normalt å bruke det i dag enn for ti år siden, betyr ikke at det er korrekt. Det var bare det jeg ville fram til. ;)

Ettersom jeg nå har spesifisert at jeg er ute etter å oppleve noe som er typisk skotsk, er det neppe Stabburet-pizza jeg er ute etter.

For øvrig svært sukkersøte eksempler du kommer med. Du traff på et punkt da; å handle på Narvesen og andre småkiosker er jaggu det mest romantiske jeg vet om. Hvordan i all verden kunne du gjette deg fram til det?;D

Problemet er at du begynner å bli litt uklar i all spesifiseringen din:

Ønsker du nå romantiske skotske aktiviteter, elelr ønsker du kun skotske aktivteter uten snev av romantikk når det gjelder de tingene dere skal gjøre?

Du har forresten fått eksempler på begge deler.

Men ettersom tråden har utviklet seg, så tror jeg det beste rådet til deg er:

Se borgen (Edinburgh castle)

Gå på "The royal mile".

Shop.

Spis.

Ikke bruk enerig på å reise ut av Edinburgh, det passer sikkert ikke likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er at du begynner å bli litt uklar i all spesifiseringen din:

Ønsker du nå romantiske skotske aktiviteter, elelr ønsker du kun skotske aktivteter uten snev av romantikk når det gjelder de tingene dere skal gjøre?

Du har forresten fått eksempler på begge deler.

Men ettersom tråden har utviklet seg, så tror jeg det beste rådet til deg er:

Se borgen (Edinburgh castle)

Gå på "The royal mile".

Shop.

Spis.

Ikke bruk enerig på å reise ut av Edinburgh, det passer sikkert ikke likevel.

Hvis du leser mitt første innlegg, nevner jeg tre tilfeldige eksempler, som jeg også fikk god respons på. Etter hvert bet jeg merke i at jeg gjerne vil ha tips til mer romantiske aktiviteter i tillegg, fordi vi reiser i midten av februar og i forbindelse med Valentinesday. Samboeren er lite glad i shopping og sightseeing generelt. Ser at jeg med fordel kunne spesifisert hva jeg var ute etter for å få mer presise svar, jeg var nok kjapp på tastene da jeg skrev innlegget.

Når det er sagt, er jeg fremdeles ute etter tips til shoppingsteder, gode restauranter, utesteder, generelt det meste. Jeg valgte dog å framheve stikkordet "romantisk" fordi de fleste tipsene jeg fikk, var, som du nevner, generelle.

Jeg har allerede bestemt meg for at vi skal leie bil og kjøre en del når vi er der. Ellers takk for alle relevante og mindre relevante råd. Tar gjerne imot tips fra andre om noen har noe på hjertet.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser mitt første innlegg, nevner jeg tre tilfeldige eksempler, som jeg også fikk god respons på. Etter hvert bet jeg merke i at jeg gjerne vil ha tips til mer romantiske aktiviteter i tillegg, fordi vi reiser i midten av februar og i forbindelse med Valentinesday. Samboeren er lite glad i shopping og sightseeing generelt. Ser at jeg med fordel kunne spesifisert hva jeg var ute etter for å få mer presise svar, jeg var nok kjapp på tastene da jeg skrev innlegget.

Når det er sagt, er jeg fremdeles ute etter tips til shoppingsteder, gode restauranter, utesteder, generelt det meste. Jeg valgte dog å framheve stikkordet "romantisk" fordi de fleste tipsene jeg fikk, var, som du nevner, generelle.

Jeg har allerede bestemt meg for at vi skal leie bil og kjøre en del når vi er der. Ellers takk for alle relevante og mindre relevante råd. Tar gjerne imot tips fra andre om noen har noe på hjertet.;)

Hvor shoppingstrøket er, har du allerede fått info om, men det var kanskje ikke skrevet romantisk nok?

Herregud for dill. :hoho:

Og valentinesday - hvordan kunne jeg glemme noe så viktig. *panneklask*

Og selvfølgelig er tipsene du får generelle, folk som har reist gir som oftest generelle tips om hva som er å oppleve. Er det jeg har forsøkt å fortelle deg, det dillet med at du absolutt må døpe TINGENE du vil gjøre fører bare til surr. Det er som nevnt ikke TINGENE som avgjør om de oppelves som romantiske eller ikke.

Og det er fullt av spisesteder langs "The Royal mile".

Har du googla enda, eller gidder du ikke?

Hva er du egentlig ute etter? Hva er i så tilfelle en romantisk butikk?

Og hvis samboeren din har lite til overs for shopping og severdigheter så har han mer til overs for dillete amerikanske valentinesday som du åpenbart er så hekta på? Stakkar mann. Kjøp bilett til en fotballkamp til ham, så får han iallefall noe igjen for turen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChristinaAA
Hvor shoppingstrøket er, har du allerede fått info om, men det var kanskje ikke skrevet romantisk nok?

Herregud for dill. :hoho:

Og valentinesday - hvordan kunne jeg glemme noe så viktig. *panneklask*

Og selvfølgelig er tipsene du får generelle, folk som har reist gir som oftest generelle tips om hva som er å oppleve. Er det jeg har forsøkt å fortelle deg, det dillet med at du absolutt må døpe TINGENE du vil gjøre fører bare til surr. Det er som nevnt ikke TINGENE som avgjør om de oppelves som romantiske eller ikke.

Og det er fullt av spisesteder langs "The Royal mile".

Har du googla enda, eller gidder du ikke?

Hva er du egentlig ute etter? Hva er i så tilfelle en romantisk butikk?

Og hvis samboeren din har lite til overs for shopping og severdigheter så har han mer til overs for dillete amerikanske valentinesday som du åpenbart er så hekta på? Stakkar mann. Kjøp bilett til en fotballkamp til ham, så får han iallefall noe igjen for turen. :ler:

Hahahhaha, hun forklarte jo at hun satte pris på tipsene, men at hun spurte etter mer spesifikke ting fordi de ikke var innenfor den kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...