Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Jeg skal opereres for meniskskade og er skikkelig nervøs. Er det noen som har gjort det og kan fortelle meg gangen i det. Jeg har sykehusskrekk og vil ha alle detaljer for å kunne føle meg trygg. Får man narkose eller lokalbedøvelse? Hvor lang tid tar operasjonen? Hvor lenge er man sykemeldt? Når kan jeg bruke benet normalt igjen? Legen min har sendt henvisning så jeg har ikke fått time enda, men liker å være forbredt. Tusen takk!
LilleBille Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Det er sikkert ikke noe å grue ser til. Vi opplever selvfølgelig operasjoner forskjellig - men meniskoperasjoner pleier å være veldig greie. Jeg måtte riktignok bruke krykker noen dager etter operasjonen - men jeg kjenner folk som har spasert ut selv. De aller fleste blir vel operert - og ut samme dag. Min operasjon var kikkhullsoperasjon - med lokalbedøvelse - men jeg valgte å sove under operasjonen - så jeg fikk sovemiddel i tillegg. Fikk tilbud om å se på osv. - men der er jeg litt pysete. Jeg var sykmeldt ut uken - ble operert på en onsdag - men det kommer selvfølgelig litt an på hva slags jobb du har. Hvor fort du er tilbake til "normalen" igjen varierer - jeg brukte vel et par måneder - og kjenner forstatt kneet litt i dårlig vær, men andre (som sikkert var mer veltrente enn meg) - var tilbake og i full gang mye tidligere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå