Gå til innhold

P-piller

Gjest Gjest_Usikker_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Har tenkt å starte opp med p-piller igjen nå, men starter utenom 1.mensdag. En plass på nettet ser jeg at man er sikker etter 1 uke, mens en annen plass står det at man er sikker etter 14 dager. Hva er riktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_sikker
Skrevet

Begge deler er i grunn feil. Det jeg har hørt og lest i eget vedlegg og andre har bekreftet at det står det samme i deres vedlegg, er 8 dager. Altså 8 piller tatt hver dag, uten at noen av dem blir kastet opp/man får magesjau og mister dem. Da er man trygg. Så lenge man fortsetter å ta pille hver dag uten å "miste" dem, så klart. Er uhellet ute så er det 8 dager til, så er man trygg på ny.

På en del forumer så har jeg sett noen komme med "14 dager så er man trygg", og det er det ingen som har kunnet finne et pakningsvedlegg som sier! Og de som sier det har etterhvert ikke svart mer.. så jeg vet helt ærlig talt ikke hvor det kommer fra! Mulig det er eldre typer? Myte? Mye myter... Mulig det er minipiller men det ville du jo visst om du gikk på dem..

Og det jeg også har lest er at om man starter andre mensdag så er man trygg fra dag en. Men en grei regel er jo heller å gå 8 hele dager enn å ta en sjanse.

Skrevet

Trinordynol/trionetta var 14 dager før du var "sikker".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...