Gå til innhold

Trenger anbefalinger på "stor" bil

Gjest BilBlondie

Anbefalte innlegg

Mazda 5 er mye plass i forhold til pengene, den kan muligens ha nok plass for ditt bruk, men jeg er ikke sikker. Du må nok stikke innom en forhandler for å titte på seteløsningen i den, jeg blir ikke klok på systemet ut fra tekstbeskrivelsen på mazda.no. Ser ut til å være 2-3-2 seter, hvor de bakerste to muligens kan felles ned uavhengig av hverandre. For fire barn kunne du da kanskje felle ned/ta ut det ene setet bakerst og ha tre barn i midtre rekke og ett barn og tvillingvognen i bakerste rekke. Midterste sete i midtre rekke kan slås sammen, gir 2-2-2 plassering og økt komfort for de to i midtre rekke, men ingen forbedring av bagasjeplass.

Jeg tror du må til forhandler for å prøve deg frem, Mazda 5 er for avansert for mitt lille hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere sett på ford s-max da? (Kåret til årets bil i europa i 2007.) Vi er veldig fornøyd med vår. :jepp:

Eller galaxy er vell enda romsligere bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, samme mulighet finnes også på E-klasse, men hvor skal man legge tvillingvognen da? Med barneseter i bagasjerommet er det fullt.

Om man bare bruker (slår opp) det ene setet, er det kanhende plass til vognen ved siden av?

TS: ta deg en tur å se på de forskjellige bilene, og løsningene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å legge ned kun det ene setet i en E-klasse da? Min erfaring med denne løsningen på gode gamle S124 var at begge setene var ett stykke, så det var enten begge eller ingen.

Støtter din oppfordring om å komme seg til forhandlere og se selv, det er så mange fikse løsninger der ute nå i forhold til for bare få år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Det er Dine Penger som anbefaler ny bil, og etter å ha lest artikkelen nøye, høres regnestykket fornuftig ut. Når vi i tillegg har null peiling, er dette enda et godt argument.

En annen ting er jo hva vi har råd til... Det er jo derfor jeg spør om råd her, og såpass lang tid i forveien, for å finne ut hva vi kan få for pengene.

Men det virker som de fleste mener at vi bare kan glemme ny bil til den prisen, eller er det noen andre som vet noe mer?

Det smarteste ville jeg tro var å kjøpe en bil som er ett år gammel. Det er det første året bilen faller mest i verdi, og jeg ser ingen grunn til å kjøpe en ny bil når den er 50.000 mindre verdt etter at du har trillet den ut av butikken. Sjekk bruktmarkedet. Jeg har selv en stor bil som nok ville dekket dine behov og litt til men den ligger langt over pris-kravet ditt så jeg kan ikke gi deg noen råd om hvilken bil du bør se på. Men se på brukt.

Endret av Don Giovanni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig å legge ned kun det ene setet i en E-klasse da? Min erfaring med denne løsningen på gode gamle S124 var at begge setene var ett stykke, så det var enten begge eller ingen.

Noen venner av oss hadde Volvo V70 med to ekstra seter bak. Der mener jeg det var mulig å ta opp bare det ene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...