Jade Skrevet 23. desember 2008 #21 Skrevet 23. desember 2008 Hun er i stor konflikt med barnefaren også. Mulig ungene er heldige som har besteforeldre som bryr seg som de gjør? Jeg ser ikke helt for meg at ei som spytter sin egen datter i fjeset (mens ungene ser på, til og med), er ei som bryr seg om noen som helst!
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #22 Skrevet 24. desember 2008 Jeg skjønner ikke helt dette. Du er ikke imot å feire jul, men synes din mors utgave av julefeiring er helt feil. Det kan jeg jo skjønne, ut fra hvordan du beskriver det. Men er det ikke DINE unger? Og etterhva jeg ser, skal du snart gifte deg? Det må jo bety at det er en mannsperson inne i bildet, at dere og ungene fungerer som en familie. Hvorfor ikke bare si at dere feirer for dere selv, hjemme hos dere selv? Så kan dere evt. invitere dine foreldre over en stund (av hensyn til din far, kanskje), slik at de (han) får en flik av familiejul, om de ønsker det? F.eks. 1. juledag? Jeg skjønner ikke helt. Du er da voksen?
Kamikatze Skrevet 24. desember 2008 #23 Skrevet 24. desember 2008 Nå er julekvelden kommet. Håper det går greit for dere, lillelinn. Ha en fredelig jul, og tenk på at vi nå går mot lysere og varmere dager.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #24 Skrevet 29. desember 2008 Kjære vene; en mor som spytter datteren sin i ansiktet og tar med barnebarna og feirer jul? Stakkars barn. Her bør mor se seg selv i speilet og spørre seg selv om hva som skjer! Jeg hadde ALDRI funnet meg i en slik behandling, og det er helt utenkelig at noen ville behandlet meg slik. Hva mener du er din rolle oppi det hele? Hvordan forholder du deg til din mor; kjefter du? Spytter du? Kan du gjøre noe for å bedre en uholdbar situasjon? Snakke mer med barna om dine følelser? Og det ER du (og pappan/din kommende(?) mann) som bestemmer over barna! Synes forslaget om reise bort i julen var en god idè.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå