Gjest Brød Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Hei, jeg trenger litt tips og råd. Merker at jeg blir veldig oppblåst av å spise brød og annet som har hevet, så jeg regner med det er gjæren som gjør det. Kunne gjerne tenke meg å kutte ut alt brød, men hvordan gjør jeg det? Jeg kan ikke helt se hva annet jeg kan spise feks til frokost som tar like kort tid å fikse? Liker ikke de sunne frokostblandingene, så en skål med havregryn er feks utelukket. Noen som har noen forslag til hva jeg kan spise i stedet for brød til frokost og lunsj?
Brunhilde Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Du kan spise proteinbrød som bakes med bakepulver. Ellers er det fort gjort å lage en omelett til frokost. Yoghurt er et godt alternativ hvis du liker det, eller hva med frukt og grønnsaker? Til lunsj kan du steke opp kyllingfilet som du spiser med salat. Godt og mettende. Avocado med reker er et annet alternativ. Min favoritt er avocado med fetaost, tomat og oliven og noen ganger velger jeg suppe til lunsj. Egentlig tror jeg bare vi er så vant til å spise brød at det er vanskelig å tenke seg noe annet, men det går, det vet jeg av erfaring.
Nemesis Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Omelett uten brød til.. Det metter jo veldig
Gjest Brød Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Tusen takk for tipsene! Liker alt dere foreslår, men har aldri hørt om brød som bakes med bakepulver. Det må jeg prøve. Omelett har jeg ikke tid til å lage om morgenen, så da må det evt lages kvelden før og stå kaldt. Så får jeg heller varme det i mikroen på jobben. Kom gjerne med flere tips!
Brunhilde Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Omelett uten brød til.. Det metter jo veldig Ja, det gjør det faktisk, spesielt hvis du fyller på med grønnsaker. Ellers skal du ha poeng for spydighet uten bidrag.
Supraspinatus Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 (endret) Tusen takk for tipsene! Liker alt dere foreslår, men har aldri hørt om brød som bakes med bakepulver. Det må jeg prøve. Omelett har jeg ikke tid til å lage om morgenen, så da må det evt lages kvelden før og stå kaldt. Så får jeg heller varme det i mikroen på jobben. Kom gjerne med flere tips! Omelett kan du lage halvferdig kvelden før. Lag omelett i ønsket mengde, tilsett ønskede grønnsaker, annet fyll og krydder. Ta røren i en zip-lock pose, sett posen i kjøleskapet. Dagen etter koker du opp vann og tilsetter posen. Det går helt sikkert an å mikrobølge den også. Eller i verste fall, så tar det ikke mange minuttene å steke den heller. Forslag: paprikastrimler, løk, skinke/bacon-terninger, pittelitt ost. Av andre frokoster foreslår jeg frokostblandinger. Axa har noen som er rimelig sunne, og gode. Husk at mange frokostblandinger inneholder en del sukker - kan være lurt å sjekke på forhånd. Yoghurt er også en god frokost - gjerne med litt tilsatte nøtter (valnøtt, cashew, peanøtt. De som ikke er saltet er sunnest). Endret 21. desember 2008 av Supraspinatus
Mixelite Skrevet 22. desember 2008 #7 Skrevet 22. desember 2008 Omelett uten brød til.. Det metter jo veldig Det metter faktisk mange ganger mer enn omeltt _med_ brød til. Man er mye lenger mett uten brød. Slenger man oppi litt løk, paprika, tomat eller annet man liker i omelett er det et helt måltid.
Mixelite Skrevet 22. desember 2008 #8 Skrevet 22. desember 2008 Tusen takk for tipsene! Liker alt dere foreslår, men har aldri hørt om brød som bakes med bakepulver. Det må jeg prøve. Omelett har jeg ikke tid til å lage om morgenen, så da må det evt lages kvelden før og stå kaldt. Så får jeg heller varme det i mikroen på jobben. Scones og rundstykker med bakepulver finner du sikkert masse oppskrifter til på nettet. Omelett tar ikke lange tiden, bruk lokk på stekepanna og la den stå på lav varme mens du steller deg Skal du ha grønnsaker eller annet i, kan du jo gjøre det ferdig dagen før. Jeg tror kanskje jeg ville spise den romtemperert heller enn å varme den i mikro.
Gjest Catwoman Skrevet 24. desember 2008 #10 Skrevet 24. desember 2008 Jeg spiser et tysk fullkornsrugbrød som er uten gjær. Er sånne helt flate, tunge mørkebrune brødskiver. Kjøper det i vanlig matbutikk. Magen min fungerer utrolig mye bedre når jeg holder meg til det brødet fremfor vanlig kjøpt brød. Om det er at det ikke er gjær i eller det at det ikke er hvete i (ihvertfall bare en liten mengde hvete) vet jeg ikke. Men brødet er godt, og det gjør godt. Ellers har du prøvd knekkebrød? Vet det er gjær i knekkebrød og, men gjerne ikke samme mengden som i vanlig brød (tror jeg) Kanskje du tåler det bedre?
The Kitten Skrevet 24. desember 2008 #11 Skrevet 24. desember 2008 Du kan spise frukt, yoghurt eller egg. Sikkert masse annet også, men det kommer jeg ikke på nå.
Nemesis Skrevet 24. desember 2008 #12 Skrevet 24. desember 2008 Ja, det gjør det faktisk, spesielt hvis du fyller på med grønnsaker. Ellers skal du ha poeng for spydighet uten bidrag. Det var da veldig så folk skulle misforstå dette da Ser jo nå at denne setningen kanskje ikke var formulert så bra. Så nei, det var ikke ment sarkastisk eller spydig, omelett metter jo faktisk uten dette forbaskede brødet!
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #13 Skrevet 24. desember 2008 Jeg er på gjær og sukkerfri diett, spiser derfor mye egg, linsestuing, hjemmelagde karbonadekaker, gjærfri knekkebrød...også pleier jeg ta yoghurt naturell og frossne bær i blenderen Har ikke spist brød på....hm...jeg husker faktisk ikke sist, kanskje 9 mnd. Funker veldig bra, deilig å ikke gå rundt med kronisk oppblåst mage.
Brunhilde Skrevet 24. desember 2008 #14 Skrevet 24. desember 2008 Det var da veldig så folk skulle misforstå dette da Ser jo nå at denne setningen kanskje ikke var formulert så bra. Så nei, det var ikke ment sarkastisk eller spydig, omelett metter jo faktisk uten dette forbaskede brødet! Unnskyld, jeg misforstod deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå