Gjest Tiit Skrevet 21. juni 2003 #1 Skrevet 21. juni 2003 ...hvor viktig er det for deg å bli brun i løpet av sommeren? Bruker du solfaktor? Jeg lurer litt, fordi jeg selv synes brunfarge er blitt mindre og mindre viktig ettersom årene går. Nå tror jeg at jeg plasserer meg på 5- tallet. Bruker solfaktor 8-6 for ikke å bli brent når jeg er i solen. Er redd for å sole meg for mye grunnet hudkreft og rynker...
Skusla Skrevet 21. juni 2003 #2 Skrevet 21. juni 2003 Ligger vel på rundt 7 på skalaen.. Det er ikke det at jeg MÅ være brun, men det er mye penere å være frisk og brun på sommeren, når alle andre rundt deg går rundt brune.. Liker ikke å gå som ei bleik kveite med flatsida opp.. Dessuten viser det at du har vært ute i solen og fått frisk luft. Ingenting er vel penere enn ett friskt fjes! :D Om det ikke er sol, bruker jeg solbruningsspray el solarium.. Liker å ha litt farge hele året, men bryr meg mest om sommeren.
Gjest Vega Skrevet 21. juni 2003 #3 Skrevet 21. juni 2003 Jeg vil helst være hvit og lige jomfrulig som en gang i tiden. Trodde det var moderne? Hø?
@lfa Skrevet 21. juni 2003 #4 Skrevet 21. juni 2003 Soleklar 10'er. Hater å være bleik... Har heldigvis en samboer som er likedan. Bruker solarium for å bli hurtig brun, og fordi jeg ikke har tolmodighet til å ligge på terassen i timesvis... Skygger unna alt som heter selvbruningskremer. :blunke:
NonStop Skrevet 22. juni 2003 #5 Skrevet 22. juni 2003 Tror eg havner på en 6-7'er på skalaen, er ikke det viktigste men.. en føler seg friskere når en har litt farge, det gjør ihvertfall eg. Nå blir ikke eg så veldig brun at det gjør noe, har fregner som blir atskillig mer fremtredende... Kunne godt tenke meg solarium hjemme, for å ligge i solen i mange timer har eg ikke tid til, heller ikke tålmodighet.. Har prøvd selvbruningskrem, men gjør det ikke flere ganger!
Sister Blue Skrevet 22. juni 2003 #6 Skrevet 22. juni 2003 Ikke nevneverdig viktig. Vil jeg bli brun kliner jeg på med faktor 4, siden dette visstnok skal bryte solstrålene på en annen måte mot huden, slik at man raskere får farge. Og det funker bemerkelsesverdig raskt. I sommer havner jeg nok på en 5`er på skalaen, siden jeg skal utenlands til varmere breddegrader. Og da hadde det vært fint og komme tilbake til gamlelandet med litt mørkere farge enn ellers.
Litago Skrevet 22. juni 2003 #7 Skrevet 22. juni 2003 Ligger vel på ca. 2 tror jeg! Bruker alltid solfaktor 30 i ansiktet og på utsatte steder og minum 15 ellers. Blir likevel brun nok! Men så bor jeg også i et land som er mye varmere enn Norge. Her er det forøvrig "in" å være blek.
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2003 #8 Skrevet 22. juni 2003 Jeg bruker solfaktor 2, mest pga uv-filter og fordi jeg ikke blir brent. Synes jo det ser mye bedre ut å være solbrun da, men her i Norge er det så mange hvite at en stikker seg ikke ut i mengden fordi om man ikke er brun
Gjest ~Hanne~ Skrevet 22. juni 2003 #9 Skrevet 22. juni 2003 Det er pent å være brun, men jeg har ikke en hud som blir brun. Så jeg har bestemt meg for at jeg er penest som blek eller lys brun. Jeg må bruke høy solfaktor, har ikke noe annet valg.
chimp Skrevet 22. juni 2003 #10 Skrevet 22. juni 2003 Holder brunfargen v like hele året m å ta litt solarium noen ganger etter trening, så slipper jeg d peset når sesongen kommer, m krampesoling og riktig faktor osv. I Norge bruker jeg omtrent ikke solfaktor bortsett fra på utsatte steder som ansikt, bryst, skuldre/armer. D samme gjaldt da jeg var på Kypros i oktober. Klarte meg fint uten faktor der også; ble ikke brent. Men i Hellas i juli, sånn som iår, må jeg nok være mer forsiktig. Kjører vel på m 8 til å byne m tenker jeg, pluss en god del høyere på utsatte steder som blir veldig eksponenert for sol i mange timer.....burde holde forhåpentlig! Er faktisk veldig usikker.....får prøve seg litt frem! På skalaen lander jeg vel på 8 tenker jeg.....hadde vel neppe tatt solarium hvis ikke brunfargen var rimelig viktig for meg!
Gjest Fru Meta Skrevet 22. juni 2003 #11 Skrevet 22. juni 2003 Ligger vel på sånn ca 5 tenker jeg. Det er ikke så viktig, men det er jo fint å bli litt brun. Bruker solfaktor 12 stort sett hele tiden.
Musemor Skrevet 22. juni 2003 #12 Skrevet 22. juni 2003 Ligger vel på syv tenker jeg. Liker å ha litt frisk farge i kinnene, føler meg mer vel da. Synes selvbruningskrem er en fin ting :D
Ana Skrevet 22. juni 2003 #13 Skrevet 22. juni 2003 Hmm...8-10? :oops: Liker å være brun, og blir det ganske lett. Men har blitt veldig forsiktig i solen de siste årene, dekker meg til med hatt, solbriller og spf 15. Ellers i året bruker jeg selvbruningskrem innimellom, tar ALDRI solarium lenger (har fått litt panikk for hudkreft). Men har heldigvis ganske mørk hudfarge fra før :D
Gjest Donna Skrevet 22. juni 2003 #14 Skrevet 22. juni 2003 Rundt 9 tror jeg :oops: Hvitt flesk er finere enn brunt ........men jeg er jo redd for å bli brent også - og å ødelegge huden .......Så jeg bruker solfaktor i solen. Tar litt solarium - og har prøvd meg på selvbrunere ......
Gjest Embla s Skrevet 22. juni 2003 #15 Skrevet 22. juni 2003 Jeg syns det er pent med litt farge, men bruker allikevel kjempehøy solfaktor (året rundt). Og jeg ligger aldri pal i solen. Jeg er mye ute om sommeren og får et slags snev av farge, det holder for meg! Jeg tipper 2 på skalaen er ok for meg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå