Thomasine Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Ja, hvilket kompaktkamera har du og er du fornøyd? I går ødela mellomsten vårt Ixsus 750 som jeg har vært veldig fornøyd med... Og i jula er man vel kjent for å knipse noen bilder, eller... Må løpe å kjøpe før lille julaften...
TheHairyToothfairy Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Kjøpte et Sony DSC-T70 i år, har vært et veldig bra lite kamera. Ikke helt fornøyd med bilder i mørket, men har ellers veldig lite å klage på. Hele baksiden av kameraet er en eneste stor skjerm, og alle funksjoner har "knapper" på skjermen når kameraet er på. Modellen er nok utgått allerede, jeg er ikke sikker på hva arvtakeren heter, men jeg tviler på at den er noe dårligere.
Tropehus Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har Ixus 960is og har hatt det i 1,5 år. Veldig fornøyd, god batterikapasitet og tar fine bilder i vanskelig "stemningslys". Ellers har jeg kjøpt NV100 HD kamera til min bror i julegave. Veldig stilig kamera med fjernkontroll og HDMI utgang.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har Canon Ixus 980is. Det er så nytt at jeg fremdeles driver og leser bruksanvisningen. Hvis noen andre har tenkt å kjøpe sånt kamera, så anbefaler jeg www.komplett.no. Jeg sparte ca. kr 1000,- på kamera og tre minnebrikker kontra om jeg skulle kjøpt det i den billigste vanlige butikk jeg fant. Tok bare to dager fra bestilling til jeg fikk kameraet i posten også, nå i verste julepostuka. Ellers vil jeg anbefale dere å kjøpe kamera som også har søker, da det i enkelte lysforhold kan være svært vanskelig å se hva man fokuserer bare ved hjelp av en lcd-skjerm.
Thomasine Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2008 Til dere som har Ixuser: Hvordan er video-delen? Blir det bra snutter, eller veldig kornete? Og er det noen begrensning på hvor lange snutter man kan ta?
Tropehus Skrevet 22. desember 2008 #6 Skrevet 22. desember 2008 Jeg bruker den funksjonen lite, tror det er 30 eller 60 sekunder man kan ta - det er standard på de fleste kompakte digitalkamera. Kvaliteten blit helt fin - men ville nok ikke vist det på diger tv - men på pcn går det helt fint - ikke kornete i det hele tatt. Støtter det andre sier om at kamera bør ha søker - ikke så lett å se hva man driver med når det er sommer & sol på lcd skjermene. Og ang skjermstørrelse så synes jeg ikke at det er så viktig om den er 3 eller 4 tommer. Forresten så bruker jeg et lexar minnekort som er ekstra raskt. Merker det godt at det hjelper når bildene er så store. Og generelt sett så vil jeg si at Ixusene er raske kameraer - har brukt endel andre og det tar laaaang tid å bytte mellom bilder etc.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå