Gå til innhold

Herpes

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Fikk dessverre påvist herpes i underlivet for kort tid siden. Synes det er litt rart for jeg tok en herpes prøve hos legen for bare 3 måneder siden da jeg fikk et sår der nede som var VELDIG vondt og gjorde at jeg gikk som en trailersjåfør. Denne var negativ visstnok.

Nå har jeg fått det påvist etter at jeg fikk en blemme til. Det er forsåvidt ikke noe trivlig, men det er ikke noe jeg kan gjøre med det utenom å ta medisiner.

Jeg fikk tilsendt en resept på Zovirax som jeg var å hentet på apoteket nettopp (selvsagt for sent til at legekontoret var åpent).

I bruksanvisningen står det at man skal være forsiktig med å få det på vagina og på slimhinner etc... Er ikke det liksom der man skal smøre det da? Altså ikke PÅ men ganske vanskelig å ikke få det innpå.

Virker som om den er til bruk kun på munnen.. Så jeg tør ikke begynne å bruke den hvis det skulle vise seg å være feil, men legen bør jo ha klart å gi meg riktig?

Leser også her inne at det hjelper å sette seg i litt grønnsåpevann (dog sånn du kjøper på apoteket og ikke furunål).

Ser også at det er noen som nevner Solhatt. Dette er vel da kun til munnen går jeg ut i fra??

Et tredje tips jeg så innebare sitron, noe jeg ikke tror jeg orker å utsette kroppen for..

Vet at utbrudd er individuelt, og tror kanskje jeg har vært litt heldig iom at mitt første utbrudd var 1 blemme (men gjorde JÆ..... vondt for det) og jeg også har lest at det normalt blir ferre og ferre og noen kan være så heldige at det kun blir med det ene utbruddet.

Jeg har nå ingen blemmer, men det klør og svir der nede og jeg vet at det ikke er sopp da det ikke var tegn til det på dyrkningsprøvene fra legen. Har tidligere vært plaget med dette og fikk en pillekur på 4 piller som ser ut som har gått bra..

Er det også noen som vet om prevensjon som kan lindre sånne smerter?

Lurer på om det er noen med erfaringer og vitenskap som kan svare/hjelpe på alle spørsmål :)

Ser jeg ikke er alene her i verden med å ha herpes iallefall da det er mange linker til diverse nettsteder, men jeg blir mer hypokonder av å lese om hvisomattedersomatte..

Håper på svar fra noen snille KG mennesker :)

God Jul. (forhåpentligvis uten smerter)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herpes er en virusinfeksjon og Zovirax er rette behandling.

Man kan eventuell få tableter også.

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Hei!

Jeg har hadde dette for noen år siden, men har heldigvis bare fått det tilbake en gang, og da var det ikke like smertefullt. Det som hjalp meg veldig var en bedøvende salve. Nå husker jeg ikke hva den heter, men den får du kjøpt på apoteket. Du kan også få den samme salven på resept med litt sterkere effekt også. Var det xylian eller noe den het? Den hjelper mot insektsbitt, solbrenthet osv også.

Lykke til! Håper det gir seg snart:)

Skrevet

Den heter zylocain.

Jeg vil sterk anbefale deg å begynne å ta vitaminer. Jeg har aldri hatt underlivs-herpes men har helt fra bardommen vært plager med herpes-munnsår. Etter at jeg startet med multivitaminer daglig har jeg veldig sjelden utbrudd !!

Solhatt styrker jo også immunforsvaret, så eg tror det kan hjelpe :)

Skrevet
Den heter zylocain.

Det er nok Xylocain du mener.

Det er lokalbedøvende.

Skrevet

Den har hjulpet meg litt ja.. Måtte bare prøve den til slutt da jeg ikke hadde noe valg..

Det har blitt litt bedre.. Skal også bli flinkere til å ikke vaske meg ekstremt der nede med såpe etc.. har alltid gjort dette og har skjønt det ikke gjør saken noe bedre selvom det er intimsåpe det er snakk om..

Multivitaminer spiser jeg men glemmer de kanskje litt i helgen så skal være flinkere til det og..

Får håpe jeg er en av de heldige som ikke får det så ofte og ille..

takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...