Gjest Gjest_pia_* Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 hvis man ikke kommer på do (og gjør det nummer 2) i noen dager, legger man på seg av det? Jeg kommer nemlig ikke på do, og føler magen er som en gravid dame...
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Du legger ikke på deg fett av det, om det er det du mener. Men det kan vises på vekten siden avføringen blir liggende i tarmen.
Wildy Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Og ved forstoppelse kan det bli mye luft som "blåser" opp magen, og gjør at man kan føle seg ganske så "gravid"
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 ok, tenkte på fett/kg ja. tenkte bare siden det blir liggende i magen/tarmene går det kansje ut i kroppen. men kansje tankegangen min er helt på jorde. hehe...
Wildy Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Avføring består av det kroppen ikke tar opp. Tarmen er særdeles effektiv på å suge til seg alt av næringstoffer i maten som passerer gjennom. Det som ligger igjen i tykktarmen er den guffen vi ikke klarer å nyttigjøre oss.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 hvis man ikke kommer på do (og gjør det nummer 2) i noen dager, legger man på seg av det? Jeg kommer nemlig ikke på do, og føler magen er som en gravid dame... Ja, det er masse fett i bæsjen som kroppen ikke har greid å ta opp, så det er viktig å komme seg på do så fort som mulig etter at man har spist. Jo fortere du får bæsjet etter et måltid, desto mindre fett kommer over i kroppen. Tror du skal lese litt om hvordan kroppen fungerer jeg. Det nytter ikke å lure naturen forstår du. Det som skal ut av maten, det blir tatt opp av kroppen enten man vil eller ei. Dette gjelder også fett. Så svaret er selvsagt NEI. Man legger ikke på seg fett av å ikke gå på do. Derimot kan det få andre negative konsekvenser, så hvis dette fortsetter enda et par dager bør du gå til lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå