Gå til innhold

"Kronisk" forkjølet

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nå har jeg vært mer eller mindre sammenhengende forkjølet siden vgs (er nå 24 år). Jeg ble mye forkjølet etter en høst der jeg syklet mye uten skjerf eller noe ånnet å dekke til halsen med,så jeg fikk mye kaldt regn og vind på halsen.

Så langt har det stort sett begrenset seg til at jeg kun har vært snørrete, og periodevis noe slim i halsen, ikke vondt i halsen eller andre ting (noen ganger har jeg også vondt i halsen da, men det er ganske sjelden). Har ofte blitt litt bedre om sommeren, men ikke så mye i år.

Jeg er veldig lite syk ellers, har så å si aldri influensa, omgangssyke, hodepine eller andre ting. Jobbet i barnehage et år, fram til august. Har aldri vært så mye snørrete og tett i nesa som det året. Ble bare oppkast syk en gang da. Har så godt som aldri hodepine og sånne ting heller.

Det virker som det er forkjølelse, eller ivertfall noe smittsomt, for jeg har smittet jenter når jeg har sovi med de ved et par anledninger.

Ble litt allergisk den første våren jeg bodde i Oslo, men har ikke merket noe til det etter det. Da merket jeg det i øynene også, samt at jeg var kanskje enda litt mer snørrete enn vanlig.

Trakk en visdomstann i vår en gang, da ble det hull opp til ene bihulen. Har siden det hatt bihulebetennels 3 ganger. Har aldri hatt det før. I dag våknet jeg opp med hovne mandler, og det er ubehagelig å svelge.

Nå er jeg mildt sagt drittlei, og vil gjerne finne ut hvorfor jeg er så jævla mye forkjøla. Tok noen blodprøver en gang jeg var hos legen for noen mnd siden, de så visst greie ut.

Er det noe annet jeg kan gjøre for å finne ut av hva det er?

Kan akupunktur eller noe annet alternativt være en mulig behandlingsmetode?

Jeg drar til USA snart for ett år, og er veldig interessert i å få fikset dette før jeg drar...

Endret av Kjartan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Astma?

Minner om meg selv. Bortsett fra visdomstanna.... Mye forkjølet, så allergi og så astma..

Lykke til i alle fall.....

Skrevet

Jeg anbefaler å prøve noe alternativt. Homeopati, akupunktur eller lignende! :)

Gjest snart akupunktør :)
Skrevet

Den behandlingsmetoden jeg kan mest om, er akupunktur. Den vil OFTE kunne hjelpe i slike tilfeller som dette! Kan hende andre behandlingsformer er bra også, men de vet jeg så mye mindre om. Bare sørg for at akupunktøren har skikkelig utdannelse - finn en NAFO-akupunktør her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...