Gå til innhold

Sensurfrister


Gjest Gjest_student_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_student_*

Jeg er student og har hatt 4 eksamener nå før jul. Sensurfristen står på skolens hjemmeside: 3 uker (18 virkedager). Første eksamen vi hadde var 26. november og vi fikk svaret idag, og det har jeg telt opp til å være 17 virkedager. Stemmer det?

Hvilke dager i jula og romjula er egentlig virkedager? Det står ingenting om når sensurfristen er på hver eksamen så vi må telle oss frem til sånn ca tidspunkt selv.. og da lurer jeg på hva som regnes som virkedager og ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er student og har hatt 4 eksamener nå før jul. Sensurfristen står på skolens hjemmeside: 3 uker (18 virkedager). Første eksamen vi hadde var 26. november og vi fikk svaret idag, og det har jeg telt opp til å være 17 virkedager. Stemmer det?

Hvilke dager i jula og romjula er egentlig virkedager? Det står ingenting om når sensurfristen er på hver eksamen så vi må telle oss frem til sånn ca tidspunkt selv.. og da lurer jeg på hva som regnes som virkedager og ikke?

Virkedager er vel de dagene som ikke er røde. (Virkedager="jobbdager") Litt usikker på om lørdag regnes som en virkedag eller ikke i denne sammenheng. Hvis ikke så er vel første virkedag i romjula 29. dagen etter og nyttårsaften er også normale arbeidsdager/virkedager. (hvis jeg ikke tar helt feil da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Lørdager regnes neppe, og jeg tror også at man regner dagene fra når den eksterne sensoren faktisk mottar eksamenspapirene. Fra selve eksamen til de sendes tar det også gjerne litt tid til administrasjon, dvs. registrering, kopiering og utsendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider