Gå til innhold

Sensurfrister


Gjest Gjest_student_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_student_*

Jeg er student og har hatt 4 eksamener nå før jul. Sensurfristen står på skolens hjemmeside: 3 uker (18 virkedager). Første eksamen vi hadde var 26. november og vi fikk svaret idag, og det har jeg telt opp til å være 17 virkedager. Stemmer det?

Hvilke dager i jula og romjula er egentlig virkedager? Det står ingenting om når sensurfristen er på hver eksamen så vi må telle oss frem til sånn ca tidspunkt selv.. og da lurer jeg på hva som regnes som virkedager og ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er student og har hatt 4 eksamener nå før jul. Sensurfristen står på skolens hjemmeside: 3 uker (18 virkedager). Første eksamen vi hadde var 26. november og vi fikk svaret idag, og det har jeg telt opp til å være 17 virkedager. Stemmer det?

Hvilke dager i jula og romjula er egentlig virkedager? Det står ingenting om når sensurfristen er på hver eksamen så vi må telle oss frem til sånn ca tidspunkt selv.. og da lurer jeg på hva som regnes som virkedager og ikke?

Virkedager er vel de dagene som ikke er røde. (Virkedager="jobbdager") Litt usikker på om lørdag regnes som en virkedag eller ikke i denne sammenheng. Hvis ikke så er vel første virkedag i romjula 29. dagen etter og nyttårsaften er også normale arbeidsdager/virkedager. (hvis jeg ikke tar helt feil da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Lørdager regnes neppe, og jeg tror også at man regner dagene fra når den eksterne sensoren faktisk mottar eksamenspapirene. Fra selve eksamen til de sendes tar det også gjerne litt tid til administrasjon, dvs. registrering, kopiering og utsendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdager regnes neppe, og jeg tror også at man regner dagene fra når den eksterne sensoren faktisk mottar eksamenspapirene. Fra selve eksamen til de sendes tar det også gjerne litt tid til administrasjon, dvs. registrering, kopiering og utsendelse.

Lørdager er ikke virkedager. Egentlig skal dagene regnes fra selve eksamen, ikke fra når sensoren mottar eksamenspapirene, men det er ikke alle skoler som er like strenge på sensurdato dessverre. NTNU er kjempestrenge, men Høgskolen i Vestfold tar litt lettere på det.. noen andre skoler kan jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten vet jeg at ihvertfall NTNU opererer med ekstra lang sensurfrist i jula, slik at sensorene skal slippe å sitte og rette i juleferien.

Og - har NTNU noensinne overholdt en sensurfrist, egentlig? Har aldri jeg opplevd, ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde siste eksamen 2.12 og fristen går ut lillejulaften. Veldig spent på om den kommer før jul eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten vet jeg at ihvertfall NTNU opererer med ekstra lang sensurfrist i jula, slik at sensorene skal slippe å sitte og rette i juleferien.

Og - har NTNU noensinne overholdt en sensurfrist, egentlig? Har aldri jeg opplevd, ihvertfall!

er det sant? så rart. de opererer med enorme bøter for hver dag sensuren blir forsinket. jeg har aldri opplevd at sensuren var forsinket. jeg har opplevd at den ikke har kommet på studweb før et par dager etterpå da.

Har egentlig ikke problemer med å tro deg, er ofte en del surr på NTNU som ved andre slike store institusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sant? så rart. de opererer med enorme bøter for hver dag sensuren blir forsinket. jeg har aldri opplevd at sensuren var forsinket. jeg har opplevd at den ikke har kommet på studweb før et par dager etterpå da.

Har egentlig ikke problemer med å tro deg, er ofte en del surr på NTNU som ved andre slike store institusjoner.

Såvidt jeg husker innførte de bøter nettopp fordi for sen sensur var et problem? Folk fikk sensur fra sommersemesteret så sent at de ikke rakk å melde seg opp til eksamen på nytt i høstsemesteret og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg husker innførte de bøter nettopp fordi for sen sensur var et problem? Folk fikk sensur fra sommersemesteret så sent at de ikke rakk å melde seg opp til eksamen på nytt i høstsemesteret og sånt...

ja, jeg begynte vel på NTNU etter bøtene var innført, så jeg tenkte ikke over at det sannsynligvis har vært veldig annerledes før. Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Når sensurfristen er 3 uker, så blir jo det 15 virkedager, ikke 17-18 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sensurfristen er 3 uker, så blir jo det 15 virkedager, ikke 17-18 ?

Jeg tror muligens TS er ferdig med utdannelsen sin nå.

Anonymous poster hash: e4401...64f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror muligens TS er ferdig med utdannelsen sin nå.

Anonymous poster hash: e4401...64f

:fnise:

Anonymous poster hash: 735b0...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...