Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Nå har jeg kikka i dagboka di. Vannlåsen i vasken din er tett. Vannlåsen er det krøllete røret du ser under vasken (du må åpne skapdørene under vasken for å se den). *teskjemetoden for sikkerhets skyld* Vannlåsen kan skrus fra hverandre, og så renser du bare vekk guffingsen som ligger oppi og skrur den sammen igjen. Dette bør gjøres med jevne mellomrom *HOST* Den sugekoppgreia er til tette DOER. Kvinnfolk asså!!!! Må nesten le når jeg ser for meg deg stå og pumpe den opp og ned i vasken. Og heretter spør du på hus/hjem-forumet, ikke i dagboka di - forstått??
Gjest ts Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 (Jeg kikka igjen)!! Ikke hør på de kjerringene. Hvis du bruker plumbo e.l. kan du riskikere at alt forsteiner nedover i røret, og det kan bli festlig dyrt, eller ok, kanskje ikke så festlig, men iallefall dyrt.
Gjest nextlife Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Kjerringer du liksom Man skal da blåse i hva ting egentlig er lagd for, så lenge de funker til det formålet man trenger de. En sånn sugekopp har vært mitt førstevalg ved tette vasker, og tro meg,jeg har åpnet noen tett vasker opp gjennom tidene.
Fresi Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 Nå har jeg kikka i dagboka di. Vannlåsen i vasken din er tett. Vannlåsen er det krøllete røret du ser under vasken (du må åpne skapdørene under vasken for å se den). *teskjemetoden for sikkerhets skyld* Vannlåsen kan skrus fra hverandre, og så renser du bare vekk guffingsen som ligger oppi og skrur den sammen igjen. Dette bør gjøres med jevne mellomrom *HOST* Den sugekoppgreia er til tette DOER. Kvinnfolk asså!!!! Må nesten le når jeg ser for meg deg stå og pumpe den opp og ned i vasken. Og heretter spør du på hus/hjem-forumet, ikke i dagboka di - forstått?? Hei gjest! Du må ikke kalle dagbokgjestene mine for kjerringer, for da blir jeg lei meg og litt sur. Vannlåsen er sikkert tett, ja. Jeg skal åpne skapdørene. Men saken er, og dette er skrekkelig ekkelt og avslører meg som en forferdelig sjuske, men: det ligger ekle ting rett under de hullene i vasken. Hvordan får jeg det bort ved å åpne vannlåsen da? Jeg vil trenge en form for verktøy. En tang? Og grøss, jeg må ta i skiten. Grøssgrøssgrøss. Men jeg lover å ikke bruke plumbo.
LilleBille Skrevet 19. desember 2008 #6 Skrevet 19. desember 2008 Min rørlegger har gitt meg anbefaling om å bruke "flytende rørlegger" som du får i VVS butikker. Den åpner stort sett alt - og kan også brukes forebyggende.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #7 Skrevet 19. desember 2008 Kjerringer du liksom Man skal da blåse i hva ting egentlig er lagd for, så lenge de funker til det formålet man trenger de. En sånn sugekopp har vært mitt førstevalg ved tette vasker, og tro meg,jeg har åpnet noen tett vasker opp gjennom tidene. Ok, hvordan gjør du det da, og hva skjer? Jeg ser for meg et helvetes leven med skit og dritt som popper opp i store mengder. Sier som Fresi; grøsgrøssgrøss. Ser også for meg den monsterjenta fra sluket fra en eller annen film...Scary movie kanskje?
Donpedro Skrevet 19. desember 2008 #8 Skrevet 19. desember 2008 Døh, jeg ække kjerring, assa! Ikke anbefalte jeg Plumbo heller. Og sånn sugekoppdings hadde vi da jeg jobbet på storkjøkken for å åpne tette sluk, og inne på kjøkkenet fantes det ingen do, så vidt jeg vet ihvertfall. Sådeså.
Fresi Skrevet 19. desember 2008 #9 Skrevet 19. desember 2008 Døh, jeg ække kjerring, assa! Ikke anbefalte jeg Plumbo heller. Og sånn sugekoppdings hadde vi da jeg jobbet på storkjøkken for å åpne tette sluk, og inne på kjøkkenet fantes det ingen do, så vidt jeg vet ihvertfall. Sådeså. Det er, i tillegg til det gjest sier, to ting som hindrer meg i å bruke sugekopp. 1) Den må lokaliseres. 2. De ekle tingene i vasken ser ut som om de er av monsterstørrelse og jeg skjønner ikke at de skal klare å presse seg ut av de små hullene. Dessuten er jeg litt redd for dem, de ser utrolig ekle ut. En tredje ting er selvfølgelig latskap. Men hvordan i svarte s**** (ynnsjyll) kan det begynne å gro dritt i kjøkkenvasken fra den ene dagen til den andre? Det skjønner jeg ikke.
Gjest nextlife Skrevet 19. desember 2008 #10 Skrevet 19. desember 2008 Ok, hvordan gjør du det da, og hva skjer? Jeg setter dingsen over silen i vasken, skaper vakuum, og drar den til seg. Da strømmer det opp guff. Gjentar om nødvendig flere ganger. Utsyrt med hansker og et åpent sinn går det så fint så. Man er da vel ingen kjerring heller Døh, jeg ække kjerring, assa! Ikke anbefalte jeg Plumbo heller. Og sånn sugekoppdings hadde vi da jeg jobbet på storkjøkken for å åpne tette sluk, og inne på kjøkkenet fantes det ingen do, så vidt jeg vet ihvertfall. Sådeså. Jeg har også min erfaring fra storkjøkken, og det er utrolig hvor fort en vask tettes av f. eks pinnekjøttfett. Akkurat som om man har tid å tulle med åpning av vannlåser da
Fresi Skrevet 19. desember 2008 #11 Skrevet 19. desember 2008 Update: Oppvaskmaskinen er fullt av skittent vann og har i tillegg ikke vasket ordentlig. Vaskepulvertabletten ser urørt ut. Hva nå da?
Fresi Skrevet 19. desember 2008 #12 Skrevet 19. desember 2008 Hm. Jeg får uansett ikke til å lage vakuum. Det ser ut til at Noen (ikke meg) har satt ting med masse matrester i oppvaskmaskinen og griseriet har forflyttet seg derfra og opp i vasken. Æsjogfyttekatta.
Fresi Skrevet 19. desember 2008 #13 Skrevet 19. desember 2008 (endret) Jeg skrudde opp vannlåsen og pirket løs drit og staket opp resten ved hjelp av et sugerør. Men problem solved! Edit: Siden jeg sikkert fremstår som KGs største sjuske vil jeg presisere at det som tettet mest var en ødelagt pakning eller noe. Endret 19. desember 2008 av Fresi
Gjest ts Skrevet 19. desember 2008 #14 Skrevet 19. desember 2008 *Kort innpå - har da viktigere ting å gjøre* Fresi, kan du se å få skaffa deg en mann i huset så fort som mulig? Ellers observerte jeg noen kommentarer lenger opp som jeg kommer tilbake til senere, f.eks. å ha pinnekjøttfett i vasken!! Kjerringer!! Fett skal ikke i vasken, det skal i søplebøtta!!
Gjest ts Skrevet 19. desember 2008 #15 Skrevet 19. desember 2008 *Ultrakort innpå - har fremdeles annet å gjøre* Og der ser du Fresi - vakke de kjerringene i dagboka de som hjalp deg sååååååå!!
Donpedro Skrevet 19. desember 2008 #17 Skrevet 19. desember 2008 Ellers observerte jeg noen kommentarer lenger opp som jeg kommer tilbake til senere, f.eks. å ha pinnekjøttfett i vasken!! Kjerringer!! Fett skal ikke i vasken, det skal i søplebøtta!! Storkjøkken er annerledes enn vanlig kjøkken vettu.
Fresi Skrevet 19. desember 2008 #18 Skrevet 19. desember 2008 *Kort innpå - har da viktigere ting å gjøre* Fresi, kan du se å få skaffa deg en mann i huset så fort som mulig? Ellers observerte jeg noen kommentarer lenger opp som jeg kommer tilbake til senere, f.eks. å ha pinnekjøttfett i vasken!! Kjerringer!! Fett skal ikke i vasken, det skal i søplebøtta!! Det ser visst ut til at jeg bør jobbe litt med den saken. Men fy altså, du må ikke kalle gode, snille, flinke, kloke kvinner for kjerringer! Jeg kunne gjerne ha tømt pinnekjøttfett i vasken forresten, hvisomattedersomatte jeg noensinne kommer til å lage pinnekjøtt da. Men nå skal jeg huske på å ikke gjøre det. Og jeg tror storkjøkken funker litt annerledes enn knøttekjøkkenet mitt. *hosttakkaduforhjelpenellerhost* Tusen tusen takk for hjelpen! Jeg hadde tenkt å takke, tenk, jeg måtte bare sjekke oppvaskmaskinen først. Jeg tror den virker!
Gjest Mella Skrevet 19. desember 2008 #19 Skrevet 19. desember 2008 Søkte opp "plumbo" her nå fordi jeg også har rare ting (trolig matrester, men det snakker vi ikke høyt om) under hullene i vasken. Har ikke lest i dagboken - men kan jeg prøve med litt plumbo først? Når jeg skal leke handywoman har det en tendens til å gå galt, og jeg hadde i grunn tenkt til å la dette fare forbi i stillhet uten å involvere andre...
Fresi Skrevet 20. desember 2008 #20 Skrevet 20. desember 2008 Søkte opp "plumbo" her nå fordi jeg også har rare ting (trolig matrester, men det snakker vi ikke høyt om) under hullene i vasken. Har ikke lest i dagboken - men kan jeg prøve med litt plumbo først? Når jeg skal leke handywoman har det en tendens til å gå galt, og jeg hadde i grunn tenkt til å la dette fare forbi i stillhet uten å involvere andre... Det ser ut til at plumbo er noe man bør holde seg unna.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå