Gå til innhold

Gave til venninner som hjelper til...

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Har fått to av mine barndomsvenninner til å hjelpe med å pakke opp alle gavene til bryllupet, og har veldig lyst til å gi de en liten gave som takk for hjelpen.

Har dere noen forslag til hva det kunne være?? Ikke for dyrt, men noe koselig, og gjerne spesielt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld meg....

Ikke for å være vanskelig men hvorfor skal man gi bort et bilde av seg selv i presang??

Jeg hører "alle" her inne skal gi bort et bilde av seg selv i ramme i forlovergaver osv.....

Tror man virkelig at det er "ok betaling" for å slite vettet av seg i diverse sammenhenger?

Ikke ta dette ille opp nå da....

Men jeg kunne aldri gitt bort meg selv i ramme i gave....

....med mindre jeg var naken og det var til mannen min, da.... :kul:

Jeg synes gode hjelpere fortjener

* Gavekort på en butikk du vet de liker

* En god flaske med nammis fra polet

* En påspandert middag

* En femukers lotto-lapp med en konfekteske til

eller noe i den duren............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dem med på Pascal og spander kaffe og kake! Eller vin som Anitacath foreslår. Blomster er heller aldri feil. En litt eksklusiv bodylotion eller håndkrem, kanskje. Vi jentene in min krets pleier ofte å hente gavene til hverandre fra parfymeri, "och det brukar bli så bra sååå" (som Pippi sier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er hyggelig med kombinert kafe-og kino-besøk, det burde ikke bli altfor dyrt heller og så får dere en hyggelig tur sammen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er hyggelig med kombinert kafe-og kino-besøk' date=' det burde ikke bli altfor dyrt heller og så får dere en hyggelig tur sammen også :)[/quote']

det blir jo litt vanskelig dersom man bor på hver sin kant av landet.... slik som meg og min forlover.... men ideen var god den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor dessverre et stykke fra hverandre og ser hverandre sjelden. Jeg bor i Porsgrunn, hun ene i Oslo og hun andre i Bergen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh- unnskyld meg, hvorfor skal ALLE ha gaver for ALT som skal gjøres? Har selv pakket ut gaver i bryllup og ikke fått noe for det, og har heller ikke forventet det. Synes det snakkes om så vanvittig mange gaver her inne som skal gis bort, til forlover, toastmaster, de som pakker ut gaver, den som kjører bil osv osv osv. Dersom jeg stiller opp og hjelper litt i et bryllup forventer jeg ingenting, bortsett fra at jeg blir satt pris på. Makan - er det ikke lenger mulig å gjøre folk tjenester?!?!?

Et unntak mener jeg er folk som serverer osv. De gjør en SKIKKELIG jobb (jævlig slitsomt, hele søndagen går med på å hvile), og de bør få penger for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Blomster, smykke, vin som takk for hjelpen synes jeg kunne vært noe å gi bort.

Synes det er flott at noen viser takknemlighet på denne måten jeg.

Jeg tror nok også at dine venner synes det bare er hyggelig å åpne gavene dine, og de forventer sikkert ikke noe for det.

Jeg hadde gjort det uten å tenkt meg om.

Tror man virkelig at det er "ok betaling" for å slite vettet av seg i diverse sammenhenger?

Man sliter ikke vettet av seg av å åpne gaven!!! :o

Hun ønsker å gi en personlig gave som takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh- unnskyld meg, hvorfor skal ALLE ha gaver for ALT som skal gjøres? Har selv pakket ut gaver i bryllup og ikke fått noe for det, og har heller ikke forventet det. Synes det snakkes om så vanvittig mange gaver her inne som skal gis bort, til forlover, toastmaster, de som pakker ut gaver, den som kjører bil osv osv osv. Dersom jeg stiller opp og hjelper litt i et bryllup forventer jeg ingenting, bortsett fra at jeg blir satt pris på. Makan - er det ikke lenger mulig å gjøre folk tjenester?!?!?

Et unntak mener jeg er folk som serverer osv. De gjør en SKIKKELIG jobb (jævlig slitsomt, hele søndagen går med på å hvile), og de bør få penger for jobben.

Dette er ikke noe jeg gjør fordi det er en tradisjon eller fordi jeg føler en plikt. Jeg gjør det fordi jeg har lyst. Er ikke det greit, da?? Har ikke noe med forventninger om gaver eller ikke. Du vet ikke omstendighetene rundt, så hvis ikke du har konkrete ideer til gaver, så kan du vel la vær.

Hvordan andre organiserer dette bryr meg ikke. Jeg vil gi gave fordi dette er to som har betydd myyyye for meg opp igjennom årene, og som jeg dessverre ikke har så mye kontakt med lenger. Men jeg trodde virkelig ikke at jeg trengte å forklare meg fordi om jeg spurte om råd.....

Start din egen tråd om dette er noe du vil diskutere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du bare ber om råd, Lillebrura, og jeg ser du har fått mange gode svar.

Men når jeg stiller spørsmålstegn ved det å skulle gi gaver til alle mulige, så er jeg berettiget til det, ettersom du har postet en melding på et DISKUSJONSFORUM.

Du gjør hva du vil, og min kommentar var av generell art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i bryllup i Australia hvor bridesmaidene (3 stk) fikk en liten pakke med godsaker fra Bodyshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me too.....

Tok sin tid, og det var en vanvittig jobb.

Men det kommer vel an på antall gaver antar jeg......

Og om man må pakke de ned igjen etter festen også.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavepakkerene: Vi pakket gaver i deres selskap, så dette ser vi som en gjentjeneste.

Pynting i kirken: To venninder vil pynte kirken, for så å dele ut kirkeprogram. De vil få hver få en liten gave som takk.

Toastmaster: Vil få gave som takk.

Forlovere: Vil få en spesiell gave hver som takk. Innrammet bilde kan de få i tillegg, hvis de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unnskyld meg....

Ikke for å være vanskelig men hvorfor skal man gi bort et bilde av seg selv i presang??

Ikke ta dette ille opp nå da....

...

Jeg tar det ikke ille opp men det var faktisk bare et forslag som den som spurte kan velge og vrake i, da får det bli opp til henne å forkaste......

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men det var faktisk bare et forslag som den som spurte kan velge og vrake i' date=' da får det bli opp til henne å forkaste......[/quote']

Joda, jeg skjønner den, men ville du i noen andre sammenhegnger gitt bort et bilde av deg selv i gave?

For meg blir det litt pussig å skulle gi bort et skrtyebilde av seg selv, tatt når man er på sitt vakreste, for at andre skal si, så fin du er........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det litt pussig å skulle gi bort et skrtyebilde av seg selv, tatt når man er på sitt vakreste, for at andre skal si, så fin du er........

Skjønner den.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det rådet jeg fikk på denne siden var ikke et bilde av meg selv, men av oss venninner sammen....

Har forresten kjøpt gaver nå, og endte opp med et stilig halssmykke til de hver. Håper det faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...