Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #81 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg tror på julenissen, det er iallefall det beste alternativet av ting å tro på! Han har ikke drept i hans navn, han har aldri fått folk til å drepe i hans navn, han har aldri brent kvinner på bålet fordi dem hadde egne tanker og meninger, han har aldri forfulgt, han diskriminerer ikke raser og kjønn, han gir, han sprer glede, han får meg til å smile når jeg tenker på ham, i hans verden finnes ikke krig, han tror på fred og godhet^^ Julenissen, han er helten min han:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #82 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er ingen vits å diskutere om du ikke er åpen for andre muligheter. Jeg er enig i at religion kan kontrolere tanker og hjernevaske. Men dette er i hovedsak det vi kaller sekter. Når 17 år gamle jenter som går på videregående mener de "henger med Jesus" på fritiden vil jeg si at det er hjernevasking inni bildet, og disse er "bare, vanlige" kristne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #83 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Imagine there's no Heaven It's easy if you try No hell below us Above us only sky Imagine all the people Living for today Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler for kopibeskyttet materiale Bolledeig (mod) Endret 22. desember 2008 av Bolledeig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cederic Rueben Skrevet 22. desember 2008 #84 Del Skrevet 22. desember 2008 Når 17 år gamle jenter som går på videregående mener de "henger med Jesus" på fritiden vil jeg si at det er hjernevasking inni bildet, og disse er "bare, vanlige" kristne. Vel vi får si oss enige i å være uenige. jeg aviser ikke hjernevasking. Men du må også innrømme at ikke alle relgiøse mennesker er hjerenvasket bare fordi de tror på en Gud eller noe annet overnaturlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cederic Rueben Skrevet 22. desember 2008 #85 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Imagine there's no Heaven It's easy if you try No hell below us Above us only sky Imagine all the people Living for today Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler for kopibeskyttet materiale Bolledeig (mod) Det er en bra sang. Endret 22. desember 2008 av Bolledeig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cederic Rueben Skrevet 22. desember 2008 #86 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg tror på julenissen, det er iallefall det beste alternativet av ting å tro på! Han har ikke drept i hans navn, han har aldri fått folk til å drepe i hans navn, han har aldri brent kvinner på bålet fordi dem hadde egne tanker og meninger, han har aldri forfulgt, han diskriminerer ikke raser og kjønn, han gir, han sprer glede, han får meg til å smile når jeg tenker på ham, i hans verden finnes ikke krig, han tror på fred og godhet^^ Julenissen, han er helten min han:) Det er hva han vil du skal tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #87 Del Skrevet 22. desember 2008 Så fint de fant noen som ikke bare lovpriste Gud i siste stund, men også noen som forbannet ham i siste stund. Han må de ha lett hardt og lenge etter. Men burde man ikke forventet et MOTSATT resultat? Den som lovpriste Gud ville jo blitt tatt imot av Gud med åpne armer, mens den som forbannet Gud ville blitt sendt lukt til helvete. Ville ikke det ikke vært mer logisk for en "kjærlighetsgud" å redde den som forbannet ham, for å gi ham enda en sjanse å se lyset? I Å være forbanna Gud er jo en ærlig sak det, det er jo i det minste kommunikasjon med Gud. Bedre enn å smile falskt, et Judaskyss. Men Gud vil du skal fokusere på det gode, og ta vare på det. Men det er de som rett og slett ikke vil ha noe med det gode å gjøre, de vil utnytte og stjele og drepe uansett hvor mye av det gode de får eller ser i deres liv, det er de som sier de ikke vil ha noe med Gud å gjøre, men om de blir frelst, så skal Gud gjøre underverker med dem. Nesten verre med de som sier de ikke trenger Gud, og klarer seg fint uten Gud. Deres fokus vil alltid være på menneskers verk og deres egen hardt arbeidende stolthet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 22. desember 2008 #88 Del Skrevet 22. desember 2008 Er agnostiker. Tror ikke på noe, men kan heller ikke utelukke at det finnes noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #89 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er en bra sang. Ja, det er det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #90 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er hva han vil du skal tro. Jeg tviler veldig på at julenissen har en skjult agenda. På lik linje med påskeharen og tannfeen, selv om hun på noen måter kan virke ganske sadistisk. Det vi alle uansett er enige om, er at bibelen er skrevet av mennesker, jesus var en mann som satte spor etter seg, noen mente at frittenkende kvinner var hekser og torturerte dem/brant dem/druknet dem, andre har drept fordi folk ikke tror på det samme som dem - og for å være ærlig, jeg forfølger ikke mennesker som ikke tror på julenissen, jeg dreper ikke leger som velger å utføre aborter, jeg stjeler ikke aborterte fostre, jeg sprenger ikke meg selv i luften. Mennesker er forskjellige, når noen(les Cederic Rueben og KR-røst) prøver å misjonere på et _forum_ må jeg si at dere begynner å gå litt langt. Det er ikke deres jobb å få folk til å tro, eller å gjøre deres tro til riktig. Bare mennesket selv kan det. Vær så snill å bare la folk være i fred, ikke rakk ned på andre og ikke kveruler så grusomt mye som dere gjør. Og ha en god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 22. desember 2008 #91 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg tror på julenissen, det er iallefall det beste alternativet av ting å tro på! Han har ikke drept i hans navn, han har aldri fått folk til å drepe i hans navn, han har aldri brent kvinner på bålet fordi dem hadde egne tanker og meninger, han har aldri forfulgt, han diskriminerer ikke raser og kjønn, han gir, han sprer glede, han får meg til å smile når jeg tenker på ham, i hans verden finnes ikke krig, han tror på fred og godhet^^ Julenissen, han er helten min han:) Han gir ikke gaver til barn med en religion forskjellig fra den kristne. Hvorfor får ikke hinduistiske barn gaver? Jeg er sikker på at det finnes noen som har vært snille nok. Det er snakk om diskriminering på høyt nivå. Dessuten så har hans ekistens aldri blitt vitenskapelig verifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 22. desember 2008 #92 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg er materialist og ateist. Dvs: Jeg tror at det som finnes, er den fysiske verden, og jeg tror ikke at det finnes noen Gud. Begge deler er avvisninger av det religiøse, og som sådan, så er det jo ting jeg TROR. Det jeg har tiltro til, er det vi kan forstå og forklare gjennom bruk av foruften og sansene, eller gjennom diverse teknologiske erstatninger der sansene våre ikke strekker til for å oppleve naturen. Og jeg tror at det finnes ingenting som er prinsipielt uforståelig eller ufattelig. Gang på gang har det vist seg at mysteriene og mørket har måttet vike for intellekt og vitenskap, og religionenes forklaringer har blitt eksponert som gammel overtro uten rot i virkeligheten. Og jeg tror at vi mennesker må lære oss å tåle det mørket som ligger over alt rundt oss, i form av manglende forståelse for vår plass i universet og verdens sanne natur. Vi har bare så vidt begynt å skrape i overflaten, og det er mye som er skjult for oss. Vi trenger ikke å fylle hullene i vår kunnskap eller de mørke rommene med eventyrhistorier for å gjøre det mer forsonlig og utholdelig. Denslags er bare blendverk som hindrer oss i å finne de virkelige sannhetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cederic Rueben Skrevet 22. desember 2008 #93 Del Skrevet 22. desember 2008 Mennesker er forskjellige, når noen(les Cederic Rueben og KR-røst) prøver å misjonere på et _forum_ må jeg si at dere begynner å gå litt langt. Det er ikke deres jobb å få folk til å tro, eller å gjøre deres tro til riktig. Bare mennesket selv kan det. Vær så snill å bare la folk være i fred, ikke rakk ned på andre og ikke kveruler så grusomt mye som dere gjør. Og ha en god jul! Jeg er fulstendig i mot misjonering. At jeg sier hva jeg tror å diskuterer det er ikke å misjonære. Jeg prøver aldri å påvirke noen her inne til å tro hva jeg tror. Jeg tror aldri jeg har skrevet at min tro er rett. Nei faktisk det jeg har skrevet er at JEG TROR AT ALLE RELGIONER HAR RETT OG AT SANNHETEN LIGGER I DEM ALLE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 22. desember 2008 #94 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg er fulstendig i mot misjonering. At jeg sier hva jeg tror å diskuterer det er ikke å misjonære. Jeg prøver aldri å påvirke noen her inne til å tro hva jeg tror. Jeg tror aldri jeg har skrevet at min tro er rett. Nei faktisk det jeg har skrevet er at JEG TROR AT ALLE RELGIONER HAR RETT OG AT SANNHETEN LIGGER I DEM ALLE Mens jeg tror at alle religioner tar feil og at sannheten ligger et helt annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cederic Rueben Skrevet 22. desember 2008 #95 Del Skrevet 22. desember 2008 Mens jeg tror at alle religioner tar feil og at sannheten ligger et helt annet sted. Ja er ikke det din fulle rett ?. Hva vil du jeg skal gjøre prøve å tvinge på deg min tro. Det kommer jeg uansett ikke til å gjøre. Jeg er kanskje ikke enig med deg men jeg sier som Francois de Voltaire Jeg er uenig i Deres meninger, men jeg vil inntil døden forsvare Deres rett til å hevde dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 22. desember 2008 #96 Del Skrevet 22. desember 2008 Hva var det de målte? Ifølge den kjente ateisten, N.J.Stovell, som dengang var en av USAs største vitenskapsmann, arbeidet i atomenergiens skjulte hemmeligheter for å finne klarhet i dem, og som prøvde nye veier, så fant han ut at hjernen virket som en radiosender-stasjon. Han og hans medhjelpere fant hjernens bølgelengdekanal. Det var denne bølgelengden de målte til 500 plussgrader hos en bedende kvinne,mens målingen av en av USAs største radiosenderstasjoner med den samme målingen, mens den sendte ut sitt program jorden rundt, bare viste 9 plussgrader. Målingene av en mann som forbannet Gud, gav et utslag på 500 minusgrader. 500 grader var max på både pluss og minussiden på det apparatet de brukte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 22. desember 2008 #97 Del Skrevet 22. desember 2008 Det kan ikke overnaturlige fenomener heller. Mnja... jeg har da sett at de som forsker på overnaturlige fenomener i gamle slott o.l. hvor det sies at det spøker, måler energier og temperaturforandringer og sånt. At det faktisk finnes apparater man kan måle slike ting med. Om det de måler er overnaturlig eller ikke, aner jeg ikke, men det ser i hvert fall ut til at det har sammenheng med folks opplevelser på disse stedene. Ifølge den kjente ateisten, N.J.Stovell, som dengang var en av USAs største vitenskapsmann, arbeidet i atomenergiens skjulte hemmeligheter for å finne klarhet i dem, og som prøvde nye veier, så fant han ut at hjernen virket som en radiosender-stasjon. Han og hans medhjelpere fant hjernens bølgelengdekanal. Det var denne bølgelengden de målte til 500 plussgrader hos en bedende kvinne,mens målingen av en av USAs største radiosenderstasjoner med den samme målingen, mens den sendte ut sitt program jorden rundt, bare viste 9 plussgrader. Målingene av en mann som forbannet Gud, gav et utslag på 500 minusgrader. 500 grader var max på både pluss og minussiden på det apparatet de brukte. Dette høres ikke ut som at de måler annet enn energiutslagene i forbindelse med negative og positive følelser, og ligger vel mer i personene de måler enn i hvorvidt det finnes en gud eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 22. desember 2008 #98 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Jeg tror på det åndelige, eller dte astrale. Kall det hva du vil. Jeg kan ikke definere det for hver og en. Jeg har også opplevd det og gjør hver dag. Derfor tror jeg på det. Jeg vet ikke helt hva slags tro jeg har. Hva den heter... Agnostiker med en salig blanding av ånder og engler. Jeg trodde alltid jeg var agnostiker, men nå vet jeg jammen ikke lenger. Endret 22. desember 2008 av LilleCanCan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #99 Del Skrevet 22. desember 2008 Mnja... jeg har da sett at de som forsker på overnaturlige fenomener i gamle slott o.l. hvor det sies at det spøker, måler energier og temperaturforandringer og sånt. At det faktisk finnes apparater man kan måle slike ting med. Om det de måler er overnaturlig eller ikke, aner jeg ikke, men det ser i hvert fall ut til at det har sammenheng med folks opplevelser på disse stedene. Dette høres ikke ut som at de måler annet enn energiutslagene i forbindelse med negative og positive følelser, og ligger vel mer i personene de måler enn i hvorvidt det finnes en gud eller ikke. Mysan, disse forskerne bedriver psuedovitenskap. Ekte forskere beskjeftiger seg ikke med slikt møl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 22. desember 2008 #100 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg tror på en overmakt. Jeg vet ikke om det er Gud, moder jord, aliens eller whatever, bryr meg ikke så mye for å være ærlig. Men jeg tror ikke verden bare kunne ha skapt seg selv utav intet. Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det. Det bare er "noe", synes det er for dumt om vår intelligente sivilisasjon bare ploppa opp ved et tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå