Gå til innhold

Hva er din tro?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mennesker har også rett til å gjøre narr av andres teite overbevisninger. ;)

Og ingen nekter dem vel å gjøre seg selv til narrer på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det som irriterer meg litt med denne tråden, er at hver gang noen skriver hva de tror på, så sitter en anonym gjest (alle den samme?) og stiller spørsmål ved samtlige. Føler man blir anklaget som naiv og dum. "Du kan jo ikke bevise noe, hvordan kan du mene det da?" Ser poenget, men tro er tro, og vitenskap er vitenskap foreløpig. Sorry, er bare sånn jeg føler det.

Er tråden laget som en arena for tvilere til å spør de som tror, for så å få dem til å forsvare sin tro? Eller er den laget for at folk skal kunne si hva de tror på, for så at andre kan åpne sine øyne og prøve å forstå sine medmennesker bedre?

PS. Gjest - få deg en profil! :frustrert:

Endret av Lenestol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg litt med denne tråden, er at hver gang noen skriver hva de tror på, så sitter en anonym gjest (alle den samme?) og stiller spørsmål ved samtlige. Føler man blir anklaget som naiv og dum. "Du kan jo ikke bevise noe, hvordan kan du mene det da?" Ser poenget, men tro er tro, og vitenskap er vitenskap foreløpig. Sorry, er bare sånn jeg føler det.

Er tråden laget som en arena for tvilere til å spør de som tror, for så å få dem til å forsvare sin tro? Eller er den laget for at folk skal kunne si hva de tror på, for så at andre kan åpne sine øyne og prøve å forstå sine medmennesker bedre?

PS. Gjest - få deg en profil! :frustrert:

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Langsyne
Mennesker har også rett til å gjøre narr av andres teite overbevisninger. ;)

Mennesker har også rett til å ha disse "teite" overbevisningene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker har også rett til å gjøre narr av andres teite overbevisninger. ;)

Og mennesker har rett til å si sin hjertens mening om disse, om de gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på kjærligheten. Hvis alle mennesker stanset opp samtidig, og følte EKTE kjærlighet, ville det drept satan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...