Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #1 Del Skrevet 18. desember 2008 Og hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. desember 2008 #2 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg tror på darwinismen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 18. desember 2008 #3 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg tror på vitenskapen. Hvorfor? Fordi det er den eneste måten å systematisk tilegne seg mer kunnskap om Naturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #4 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg tror på vitenskapen. Hvorfor? Fordi det er den eneste måten å systematisk tilegne seg mer kunnskap om Naturen. Naturen ja, Guds fantaske skaperverk(smiske smiske). Men tidsregning og teoriene der må jeg stille meg nøytral til at kresjonisme er et like godt svar. Fikk en bok om livets utvikling av Illustrert vitenskap der de forklarer evolusjons-historien, de kutter ned mye fakta som du bare må stole på. Jeg skjønner meg enda ikke på hvordan månen har blitt til i dette opplegget i ren kaos. Skikkelig flaks at vannet kom etter månen krasjet da, eller så hadde ikke vann vært her, og ifølge en youtube video om månens tilblivelse så var det jo en hel haug månerester svirrende rundt jorden og de skal ha samlet seg til månen igjen, hvorfor ikke falle på jorden. Og at den er rund uten at den spinner når den appåtil har krasjet med jorden. Noen som kan henvise meg til en god youtube-video om dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SIFA Skrevet 18. desember 2008 #5 Del Skrevet 18. desember 2008 Law of attraction.. Synes det gir mening! Når jeg ser utifra livet mitt, så tror jeg det er årsaken til at jeg har opplevd de tingene jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. desember 2008 #6 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg tror at det står en intelligent skaper bak jorden..naturen er for komplekst til å ha oppstått ved tilfeldigheter.. Tror Gud har et navn, og at han har en plan om å gripe inn når tiden er inne. Nesten alle profetiene i bibelen er oppfylt, bare en som gjenstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 18. desember 2008 #7 Del Skrevet 18. desember 2008 Naturen ja, Guds fantaske skaperverk(smiske smiske). Men tidsregning og teoriene der må jeg stille meg nøytral til at kresjonisme er et like godt svar. Fikk en bok om livets utvikling av Illustrert vitenskap der de forklarer evolusjons-historien, de kutter ned mye fakta som du bare må stole på. Jeg skjønner meg enda ikke på hvordan månen har blitt til i dette opplegget i ren kaos. Skikkelig flaks at vannet kom etter månen krasjet da, eller så hadde ikke vann vært her, og ifølge en youtube video om månens tilblivelse så var det jo en hel haug månerester svirrende rundt jorden og de skal ha samlet seg til månen igjen, hvorfor ikke falle på jorden. Og at den er rund uten at den spinner når den appåtil har krasjet med jorden. Noen som kan henvise meg til en god youtube-video om dette her. Hva har månen med evolusjons-historien å gjøre? Utviklingslæren tar kun for seg ett felt, og det er livets utvikling og mangfold. Ikke utvikling av noe som helst annet, og heller ikke livets tilblivelse. Evolusjonsteorien forklarer ikke noe som har med tyngdekraft å gjøre noe mer enn gravitasjonsteorien forklarer noe som har med biologi å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #8 Del Skrevet 19. desember 2008 så månen og jordens tilblivelse har ikke noe med livets tilblivelse å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2008 #9 Del Skrevet 19. desember 2008 baklager, livets tilblivelse har ikke noe med livets utvikling å gjøre, bla bla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 19. desember 2008 #10 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg tror at det står en intelligent skaper bak jorden..naturen er for komplekst til å ha oppstått ved tilfeldigheter.. Det er da ingen som snakker om tilfeldigheter. De forskjellige naturlovene gjør at det aller meste er fullstendig deterministisk. Kun i kvantefysikken er det snakk om virkelig tilfeldige hendelser (Heissenbergs usikkerhetsprinsipp og alt det der), men strengt tatt er en tilfeldig hendelse bare noe vi ikke er i stand til å forutse -- det betyr likevel ikke at det ikke finnes en underliggende årsak. Og sannsynlighetsregning er i seg selv ikke noe godt argument med tanke på kosmologi. For det første: etter at en hendelse har inntruffet blir sannsynligheten for denne hendelsen 1, dvs. 100%. For det andre er det fånyttes å beregne sannsynligheten for Jorden og livet som finnes her (hvordan har man kommet frem til tallene?). For det tredje er det dårlig statistikk å behandle hendelsen som ett eneste forsøk, for derpå å si at "DET var usannsynlig, det." Når man tar i betraktning alle planeter i alle solsystemer i alle galakser og ser hvor unike vi er i forhold, da er det ikke lenger snakk om noen usannsynlig hendelse men heller noe som er statistisk forventet. Man kan jo sammenligne det med å vinne i lotto: sjansen er forsvinnende liten for at akkurat DU vinner toppremien i lotto, men sjansen er jo overhengende for at NOEN gjør det. Og hvem som enn måtte vinne toppremien vil være like forfjamset over at akkurat DE skulle klare de enorme oddsene: "Tenk at akkurat JEG skulle være så heldig". Men det er jo ingen som tenker, "tenk at akkurat HAN skulle være så heldig", for man blir jo ikke overrasket når man IKKE vinner. Selv om det er like "fantastisk" at noen andre vinner som at man selv gjør det. For det fjerde er det litt merkelig at man skal trekke en naturalistisk forklaring i tvil på bakgrunn av sannsynlighet, og isteden velger å tro på ikke bare en intelligent kraft, men en intelligent kraft med personlighet, og atpåtil kjønn, som man kaller "Gud". Men hva skulle sannsynligheten for DET være? At ikke bare skulle det finnes en intelligens og personlighet UTEN biologi (all intelligens og personlighet vi kjenner til er baser på fysisk biologi med tilhørende kjemiske reaksjoner), men at denne skulle være bemerkelsesverdig lik en menneskelig personlighet. Om vaskebjørner kunne filosofere ville de vært like berettiget i å se for seg en vaskebjørn som Gud: det er ren projeksjon. Det var noen som sa en gang at "det er lettere for folk å tro på det umulige enn det usannsynlige". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 19. desember 2008 #11 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) så månen og jordens tilblivelse har ikke noe med livets tilblivelse å gjøre? Det var ikke det jeg sa. Jeg sa at månen og jordens tilblivelse ikke har noe med evolusjon å gjøre. Det har forøvrig ikke livets tilblivelse, heller. Evolusjon -- når man snakker om evolusjonsteorien -- handler om hvordan liv oppfører seg, hverken mer eller mindre. Man snakker selvfølgelig også om teknologisk evolusjon, kosmologisk evolusjon osv., men disse har overhodet ingenting med evolusjonsteorien å gjøre. Endret 19. desember 2008 av K.A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 20. desember 2008 #12 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg tror at vi ikke vet en dritt om noe som helst, og at uansett hva vi tror på, så driver vi med gjetninger. Det gjelder skeptikere så vel som paven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 20. desember 2008 #13 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg har ingen spesifikk tro. Har en sterk dragning mot åsatru og paganisme dog, föler en enormt tilhörighet til naturen og föler at de to trosretningene passer godt til meg og mitt liv. Har de siste årene fått veldig sansen for buddisme, og har prövd å läre meg mest mulig om den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cederic Rueben Skrevet 20. desember 2008 #14 Del Skrevet 20. desember 2008 Min tro er dette. GUD. Gud er skaperen av alt. Synelig og usyngelig. Gud er i alle mennesker. Alle planter. Alle dyr og innsket i alt levende. Gud er i og rundt alt. Gud er i alle rom. Gud er med alle mennesker i alles stemme i alles pust. I Vært ord vi leser. Gud er kjærligheten som vi alle lengter etter. Gud er lykken som vi alle ønsker. Gud er friheten som vi alle lengter etter. Gud er livet som vi alle venter på. Gud er lyset som vi varmes av. Gud er luften vi puster. Gud er bakken vi går på. Gud er alt det vi ser. Gud er alles far og mor. Bror og søster .onkel og tante Mormor og morfar osv. Gud er Keiser over Keisere. Konge over Konger. Fyrsten over fyrster. Hertugen over hertuger. osv Gud er barmhjærtighet som vi alle må være Gud er udmyk og kjæglig. Gud er alt vi trenger i livet. Jeg tror at alle relgioner har samme Gud. Bare at de ser Gud på forskjellige måter Jesus og Den Helige Ånd og Frelse Jeg tror Jesus er Guds sønn. Men ikke Guds eneste Søn. Jeg tror Jesus er frelse men ikke den eneste frelse Jeg tror at Jesus er en av mange som leder mennesker til Gud. Jeg tror at Jesus led for våre synder. Jeg tror at Jesus er Guds høyre hand,Men ikke den eneste høyre hand. Jeg tror at Jesus ikke er den samme som Gud ( Faderen ).Jeg tror Jesus er en del av Gud som alt levende er. Jeg tror bare at Jesus som andre Helgner er mer opplyst en vanelige mennesker. Jeg tror at Jesus er en Profet en Frelser en leder for mange milliarder av mennesker.Jeg tror at Jesus er 1 av mange som leder folk til Gud.Jeg tror at alle relgioner har en Frelser.Jesus er frelser for de som tror han er deres frelser akurat som Buddha er frelser for Buddsiker.Krishna for Hinduhister.Og Mohammed for Muslimer. Jeg tror ikke at den helige ånd utgår fra Jesus.Men bare fra Gud ( Faderen ) Jeg tror at den Helige ånd er Sjelen.Som Gud gir oss Mennesker legne før vi ble født.Jeg tror at den helige ånd er i alle, Den er bare mer synelig i noen mennesker en andre. I En helger er den helige ånd synelig.I en som ikke er helgner er den kanskje litt syngelig men ikke mye.Den Helige Ånd er Guds ånd.Ikke Jesus.Dermed går den bare ut av Fadren og ikke Sønnen. Jeg tror at Den Helige Ånd.Er en del av treengiheten som jeg også tror Jesus er.Jeg tror at de er 3 og ikke den samme.Jeg tror ikke at De er likestilt med Gud,Jeg tror at Både Jesus og den Helige Ånd utgår fra Gud. Som alt aent går ut av Gud.Jeg tror ikke at noe går ut av Jesus eller Den Helige Ånd. Jeg tror at Frelsen er noe man ikke nøvendig vis får.Fordi man tror på Jesus.Jeg tro at Frelsen er noe man må jobbe for. Jeg tror at for og bli Frelst må man vite sannheten og være et med Gud.Man må leve akurat som et reint hjerte som et reint godt menneske.Man må bare ha gode tanker.Først da tror jeg at man blir Frelst av Gud som enter frelser oss igjenom store mestere eller at han personlig frelser oss. Jeg tror at Jesus er frelser for de som tror han er deres frelser.Og at Krishna for de som tror han er deres osv. Men en del av meg tror egentlig at Jesus er den eneste en liten stemme som roper høyt. Så jeg holder alle muliheter åpne iverfall inntil videre, Synden og Tilgivelse. Jeg tror at vi alle er født syndere.Jeg tror at vi alle blir tilgivet vist vi ber for det. Og jeg tror at man må også tilgi seg selv. Synden er noe som kommer av karmaen noe vi har gjort.Et av målene i livet er og frigjøre oss fra denne karma. Som vi alle er en del av.Synden er noe vi kan frigjøre oss fra.Man må jobbe for det.Man må vise at man er strekre og at man kan overvinne Synden.For og blir fri fra Synd trenger man Tilgivelse fra Gud.Og jeg tror at Gud alti tilgir uansett. Men det er også virktig at man ber om tilgivelse for den man synder ovenfor.Spesijelt vist det er en Helig Person. Men jeg er sikker på at man får tilgivlese av dem og vist man ber om det. Tilgivlesen er den største gave.Vist man har vanskelig for og tilgi må man lære og ikke ha det. Tilgivelse tror jeg er den største gave sammen med kjærlighet og Barmhjærtighet. Livet Jeg tror at livet er et teather.Alt vi gjør er en del av Guds Teather.Vær person vi møtter er bestemt fra før. Vær scene innøvd.Vi er skuespillere og vi spiller scener.1 Akt er 24 timer mens 1 scene er 1 time.Det er altså 24 scener i 1 akt i det Guddommelige teater.Jeg tror at skuespillet går ut på at vi alle skal komme inn på veien som leder oss mot Gud. Jeg tror at man har levd flere liv.Jeg tro at man har de samme venner og familie medlemer som i sitt forgje liv.Men kanskje ikke på samme måte.En bror kan være en søster eller en forldre kan være søskenbarn osv. Og venner er også de samme.Alle de vi snakker med mye eller lite er personer man har at en eller aen forbindelse med. I Posetiv eller negativ retning.Vær person man snakker med er 1 scene.Vært rom eller sted man er er en scene hvor spillet skal være.Når man er mange folk som i en by med 10.000 eller 27 millioner.Så er de alle på 1 scene med mange scener med mange skuespillere som er på det samme sted.Men spiller forksjllige scener. Og alt man sier er bestemt fra før.Om man snakker alene eller med andre.For det er repliker som må bli sakt. Den som spiller rollen perfekt.Er ferdig med Skuespillet og han eller hun går ut av rollen.Mens andre forsetter. Og først når man spiller rollen perfekt så blir man fri fra det.Og da er man Frelst eller nåd Nirivana.Man er 1 med Gud og Sjelen er fri. Også i drømme verden er det et skuespill men her er det Astral Legemet som spiller.Og denne rollen er mer og enda bedre en den i voken tilstand.Astral Legemet er den som spiller så perfekt men ikke kan bli fri før Sjelen er fri. I Drømme skuespillet hvor det er Astral legemet som er skuespilleren er det kortere scener og kortere Akter.1 Akt er 5-8 timer og 1 scene er mellom 10 minuter til 1 time.Alt kommer an på hvor lenge man sover.Og hvor mange scener.Det er.Scenene og Aktene i er mye mer avensert en den i våkentilstand.I Det Astrale Skuespill.Kan man møte personer man aldri møter ellers.Folk fra Historien.Folk fra andre verdner.Folk fra himmelen.Man kan møtte Venner man sjeldet ser. I Det Asteale Skuespill er det.De man bryr ikke kan møte i våken tilstand man spiller mot.De man bryr seg om man ikke kan se i våken tilstand forid noe skiller dem.Om det så er er noen timer eller noe aent.Om det er at de er i 2 forskellige dimisjoner eller om den ene er i En Åndelige Verden og den andre på Jorden. Så for meg er Livet i våken og drømmetilstand et Skuespill som er Guds fabelaktige Teather Døden Jeg tror ikke at Døden eksisterer.Døden er bare en begynnelse en begynnelese for et nytt liv. Livet begynner når man Dør.Da blir man født igjen.I en Verden.I en Åndelig Verden. Døden er bare en reise mellom 1 verden til en aen.Fra en Matriell verden til en Åndelig Verden Den Åndelige Verden Jeg tror at den Åndelige verden er et sted man er før man kommer til Himmelen. Der man kommer i den Åndelige Verden er det man vil ha.For man skaper den Åndelige Verden selv og hvordan man vil ha det. Men kommer til dem man passer best sammen med.Og de som har lik tro.Den Åndelige Verden er stedet hvor de som ikke er helt Frie er.Det er de Astrale Kropper som er i den Åndelig Verden.De frie Kropper er i Himmelen sammen med Gud.Engelene og Helgner og andre Sjeler som er Frie og 1 med Gud som er med hans Trone. Den Åndelige Verden er Mer eller mindrel lik som den på jorden.Men kanskje litt anderledes. Man har de venner og familier i Den Åndelige Verden som man har på Jorden.Og Man har den Kone man hadde i sitt liv man levde nå eller et tideligere liv.I Den Åndelige Verden lever man i sann kjærlighet men ikke så sterk som i Himmelen men milliarder av ganger sterker en den på Jorden.Ja kjærligheten i den Åndelige Verden er så strekt at man ikke kan forstå det Man har med seg sine svakheter i Den Åndelige Verden. I Den Åndelige Verden har man alti kontakt med sine Åndelige Ledere om det så er Helgner eller Gururer. I Den Åndelige Verden er det sanne ekstekap uten Sex.Men bare lykke i verandres Kjærlighet og visdom Det er det sanne ekteksap som er her.Jeg tro at i Den Åndelige Verden kan man skape sin egen verden. Med de som ønsker det samme.Vist man ønsker og være et sted med Fjell.Fjorder og daler,Treer og jorder blomster og gress.Busker og elver og et hus som er fra gammel av i et typsik Victroiansk hus fra 1800 tallet.Så får man det. Og man kan prate med hvem man vil,Det er ikke noen hinder i Den Åndelige Verden.Men man kan bare bo på et sted der man er plasert,Fordi man er alti med de som man passer best inn med.Men man kan dra og besøke andre. Den Åndelige Verden er stedet hvor man kommer før man er i himmelen.Det er stoppe stedet mellom livene.Man kan være lenge eller kort.Dette kommer an på hvor godt man har vært.Har man vært Ond så er man kortere i den Åndelige Verden.Han man vært God så er man lenger. Jeg tror heller ikke man viler i den Åndelige verden.Jeg tror man jobber der.Med det man liker best. I Den Åndelige Verden er det jobb.Det er det jeg tror. Helvete Jeg tror ikke det er noe Helvete. Jeg tror at Helvete er noe mennesket skaper Helvete er et sted hvor mennesket sender seg selv Gud sender ingen til Helvete.Det er et valg menensket gjør For og Ungå helvete må man bare Elske og være i stand til og gjøre gode ting. Når vi er på jorden da er vi i helvete.Jorden er helvete Åndelige Ledere ( Skyts Helgner og Guruer ) Jeg tror at vi alle har Skyts Helgner eller Guruer, Skyts Helgner er de som leder oss til Gud.Det er de som viser oss vei. Som snakker til oss.Om vi hører eller ikke.De leder oss mot Gud.De hjelper oss med og frigjøre sjelen. Man har mange Åndelige Ledere.Og alle er de der.Har man f.eks 7 så er kanskje ikke alle 7 der på 1 gang men 1 er alti der. En Skyts Helgen er alti med.Uansett hvor man er. Skyts Engler En Skyts Engel har litt andre oppgaver en de Åndelige Ledere. De sin oppgave er og beskytte oss og hjelpe oss.En Skyts Engel er den samme helle livet. Noe også den Åndelige Leder er. Jeg tror man har 2 Skyts Engler 1 på vær side på høyre og venstre. De prøver og få oss til og gjøre gode ting og tenke godt. en Skyts Engel er den man blir beskyttet av. Jeg tro at vi har Skyts Engler og De Åndelige Ledere som beskyttere, Men jeg vil også si at jeg tror at det er 1 ond kraft med oss.en Demom.Men det er flere Gode med oss. Så derfor er jeg sikker på at man tilslutt vil alti vinne over ondskap fordi. Man har Skyts Engler og Skyts Helgner eller Guruer som hjeper oss. Sjel Jeg tror vi alle har en Sjel.Sjelen er en knist av Gud som er i alle mennesker. Sjelen er fanget i kroppen og i det Astrale Legemet. Sjelens største ønske er og bli fri fra Kropp og det Astrale Legemet.Så den igjen kan bli et med Gud, Jeg tror at Sjelen er den vi er.Vi er ikke Kroppen.Kroppen er bare et redskap. Sjelen er den vi er.Sjelen er tanken og det vi vil være. Sjelen er Guds Ånd i oss.Den Helige Ånd. Men man må jobbe for og få sjelen fri.For En sjel som er fanget i kroppen,Glemmer at den er en Sjel og ikke kropp derfor må man jobbe for og huske hvem man egentlig er. Og den man egentlig er.Det er at vi er Sjel og ikke Kropp. Sanheten Jeg tror ikke sannheten bare finnes i en tro eller en relgion.Jeg tror at man kan finne deler av sannheten i alle bøker. I alle helige bøker uansett Relgion.Man kan også finne sannheter en del av sannheter i Romaner. Jeg tror at sannheten ligger i det man leser og det man opplever.Jeg tror ikke at man kan få helle sannheten fra noen Relgioner.Men deler av den.Jeg tror at bare Gud kan gi oss helle sannheten. Jeg tror at sanheten er i ord og tanker til de store mestere.Jeg tror at alle mennesker bærer på en liten del av sannheten. Men ingen mennesker har helle sanehten.Jeg tror at Helle sannheten kan man bare finne i Gud og oss Gud og ved Gud. Men jeg tror også at man kan finne deler av sannheten fra bøker.Relgioner og mennesker. Men den helle sannhet er i Gud og bare i Gud. Lykken og Gleden. Jeg tror at lykken og gleden bare ligger i Gud. Jeg tror at lykken og gleden ligger i at vi jobber for Gud. Lykken ligger i det vi jobber for og det er Gud vi jobber for. Jeg tror at uten arbeid er man ikke lykkelige,Jeg tror at vist man arbeider for Gud og med Gud og oss Gud så er man lykkelige.Gleden og jobbe for Gud og med Gud.Jeg tror at dette også gjelder i den Åndelige Verden. Lykken er den vi selv lager i den Jobb vi gjør.Glden ligger i hva vi gjør når vi jobber. Jeg tror at i den Åndelgie Verden.Så vil de som jobber og de som tror på jobben er lykken og gleden i Gud Forstå at i Gud er gleden Jobb og Lykken er jobb for Gud og med Gud. Reinkraniasjonen og Karma Jeg tror at reinkarinasjonen går igjenom 7 stadier.Men man kan være lenge på vært statium Det 1 Statium-Da tror jeg vi er.Organismer. Det 2 statium-Da tror jeg at vi er planter Det 3 Statium-Da tror jeg at vi er Små dyr Det 4 Statium-Da tror jeg at vi er store Dyr Det 5 Statium-Da tror jeg at vi er mennesker.Og at vi ikke er noe utviklet Det 6 Statium-Da tror jeg atr vi er mennesker som er på vei mot utviklese og de som hvet at de må jobbe for det. Det 7 Stadium-Da tror jeg vi er mennesker som er et med Gud og er en Sjel som er fri. Jeg tror at når vi først er blitt mennekser så blir man aldri dyr igjen. Man har som regel de samme venner og familie i vært liv. Jeg tror at Karmaen har mye og si i livet.Jeg tror at Karmaen avgjør hvordan vi bli Reinkranert i det neste liv. Har vi en God Karma så blir vi Renikarinert til en God karma.Men ikke nøvendig vis perfekt.Jeg tror at det er litt dårlig karma i de som ikke er helt utviklet.Jeg tror at de store kan huske hva de har gjort og hvordan de levde før. Jeg tror at Reinkarinasjone går i de 7 stadier til man er frie og sjelen er fri og et med Gud. altså man har nåd Nirivana eller blitt Frelst.Da er Karmane brytt og Reinkarinasjone over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 20. desember 2008 #15 Del Skrevet 20. desember 2008 Min tro er dette. GUD. Gud er skaperen av alt. Synelig og usyngelig. Gud er i alle mennesker. Alle planter. Alle dyr og innsket i alt levende. Gud er i og rundt alt. Gud er i alle rom. Gud er med alle mennesker i alles stemme i alles pust. I Vært ord vi leser. Gud er kjærligheten som vi alle lengter etter. Gud er lykken som vi alle ønsker. Gud er friheten som vi alle lengter etter. Gud er livet som vi alle venter på. Gud er lyset som vi varmes av. Gud er luften vi puster. Gud er bakken vi går på. Gud er alt det vi ser. Gud er alles far og mor. Bror og søster .onkel og tante Mormor og morfar osv. Gud er Keiser over Keisere. Konge over Konger. Fyrsten over fyrster. Hertugen over hertuger. osv Gud er barmhjærtighet som vi alle må være Gud er udmyk og kjæglig. Gud er alt vi trenger i livet. Jeg tror at alle relgioner har samme Gud. Bare at de ser Gud på forskjellige måter Jesus og Den Helige Ånd og Frelse Jeg tror Jesus er Guds sønn. Men ikke Guds eneste Søn. Jeg tror Jesus er frelse men ikke den eneste frelse Jeg tror at Jesus er en av mange som leder mennesker til Gud. Jeg tror at Jesus led for våre synder. Jeg tror at Jesus er Guds høyre hand,Men ikke den eneste høyre hand. Jeg tror at Jesus ikke er den samme som Gud ( Faderen ).Jeg tror Jesus er en del av Gud som alt levende er. Jeg tror bare at Jesus som andre Helgner er mer opplyst en vanelige mennesker. Jeg tror at Jesus er en Profet en Frelser en leder for mange milliarder av mennesker.Jeg tror at Jesus er 1 av mange som leder folk til Gud.Jeg tror at alle relgioner har en Frelser.Jesus er frelser for de som tror han er deres frelser akurat som Buddha er frelser for Buddsiker.Krishna for Hinduhister.Og Mohammed for Muslimer. Jeg tror ikke at den helige ånd utgår fra Jesus.Men bare fra Gud ( Faderen ) Jeg tror at den Helige ånd er Sjelen.Som Gud gir oss Mennesker legne før vi ble født.Jeg tror at den helige ånd er i alle, Den er bare mer synelig i noen mennesker en andre. I En helger er den helige ånd synelig.I en som ikke er helgner er den kanskje litt syngelig men ikke mye.Den Helige Ånd er Guds ånd.Ikke Jesus.Dermed går den bare ut av Fadren og ikke Sønnen. Jeg tror at Den Helige Ånd.Er en del av treengiheten som jeg også tror Jesus er.Jeg tror at de er 3 og ikke den samme.Jeg tror ikke at De er likestilt med Gud,Jeg tror at Både Jesus og den Helige Ånd utgår fra Gud. Som alt aent går ut av Gud.Jeg tror ikke at noe går ut av Jesus eller Den Helige Ånd. Jeg tror at Frelsen er noe man ikke nøvendig vis får.Fordi man tror på Jesus.Jeg tro at Frelsen er noe man må jobbe for. Jeg tror at for og bli Frelst må man vite sannheten og være et med Gud.Man må leve akurat som et reint hjerte som et reint godt menneske.Man må bare ha gode tanker.Først da tror jeg at man blir Frelst av Gud som enter frelser oss igjenom store mestere eller at han personlig frelser oss. Jeg tror at Jesus er frelser for de som tror han er deres frelser.Og at Krishna for de som tror han er deres osv. Men en del av meg tror egentlig at Jesus er den eneste en liten stemme som roper høyt. Så jeg holder alle muliheter åpne iverfall inntil videre, Synden og Tilgivelse. Jeg tror at vi alle er født syndere.Jeg tror at vi alle blir tilgivet vist vi ber for det. Og jeg tror at man må også tilgi seg selv. Synden er noe som kommer av karmaen noe vi har gjort.Et av målene i livet er og frigjøre oss fra denne karma. Som vi alle er en del av.Synden er noe vi kan frigjøre oss fra.Man må jobbe for det.Man må vise at man er strekre og at man kan overvinne Synden.For og blir fri fra Synd trenger man Tilgivelse fra Gud.Og jeg tror at Gud alti tilgir uansett. Men det er også virktig at man ber om tilgivelse for den man synder ovenfor.Spesijelt vist det er en Helig Person. Men jeg er sikker på at man får tilgivlese av dem og vist man ber om det. Tilgivlesen er den største gave.Vist man har vanskelig for og tilgi må man lære og ikke ha det. Tilgivelse tror jeg er den største gave sammen med kjærlighet og Barmhjærtighet. Livet Jeg tror at livet er et teather.Alt vi gjør er en del av Guds Teather.Vær person vi møtter er bestemt fra før. Vær scene innøvd.Vi er skuespillere og vi spiller scener.1 Akt er 24 timer mens 1 scene er 1 time.Det er altså 24 scener i 1 akt i det Guddommelige teater.Jeg tror at skuespillet går ut på at vi alle skal komme inn på veien som leder oss mot Gud. Jeg tror at man har levd flere liv.Jeg tro at man har de samme venner og familie medlemer som i sitt forgje liv.Men kanskje ikke på samme måte.En bror kan være en søster eller en forldre kan være søskenbarn osv. Og venner er også de samme.Alle de vi snakker med mye eller lite er personer man har at en eller aen forbindelse med. I Posetiv eller negativ retning.Vær person man snakker med er 1 scene.Vært rom eller sted man er er en scene hvor spillet skal være.Når man er mange folk som i en by med 10.000 eller 27 millioner.Så er de alle på 1 scene med mange scener med mange skuespillere som er på det samme sted.Men spiller forksjllige scener. Og alt man sier er bestemt fra før.Om man snakker alene eller med andre.For det er repliker som må bli sakt. Den som spiller rollen perfekt.Er ferdig med Skuespillet og han eller hun går ut av rollen.Mens andre forsetter. Og først når man spiller rollen perfekt så blir man fri fra det.Og da er man Frelst eller nåd Nirivana.Man er 1 med Gud og Sjelen er fri. Også i drømme verden er det et skuespill men her er det Astral Legemet som spiller.Og denne rollen er mer og enda bedre en den i voken tilstand.Astral Legemet er den som spiller så perfekt men ikke kan bli fri før Sjelen er fri. I Drømme skuespillet hvor det er Astral legemet som er skuespilleren er det kortere scener og kortere Akter.1 Akt er 5-8 timer og 1 scene er mellom 10 minuter til 1 time.Alt kommer an på hvor lenge man sover.Og hvor mange scener.Det er.Scenene og Aktene i er mye mer avensert en den i våkentilstand.I Det Astrale Skuespill.Kan man møte personer man aldri møter ellers.Folk fra Historien.Folk fra andre verdner.Folk fra himmelen.Man kan møtte Venner man sjeldet ser. I Det Asteale Skuespill er det.De man bryr ikke kan møte i våken tilstand man spiller mot.De man bryr seg om man ikke kan se i våken tilstand forid noe skiller dem.Om det så er er noen timer eller noe aent.Om det er at de er i 2 forskellige dimisjoner eller om den ene er i En Åndelige Verden og den andre på Jorden. Så for meg er Livet i våken og drømmetilstand et Skuespill som er Guds fabelaktige Teather Døden Jeg tror ikke at Døden eksisterer.Døden er bare en begynnelse en begynnelese for et nytt liv. Livet begynner når man Dør.Da blir man født igjen.I en Verden.I en Åndelig Verden. Døden er bare en reise mellom 1 verden til en aen.Fra en Matriell verden til en Åndelig Verden Den Åndelige Verden Jeg tror at den Åndelige verden er et sted man er før man kommer til Himmelen. Der man kommer i den Åndelige Verden er det man vil ha.For man skaper den Åndelige Verden selv og hvordan man vil ha det. Men kommer til dem man passer best sammen med.Og de som har lik tro.Den Åndelige Verden er stedet hvor de som ikke er helt Frie er.Det er de Astrale Kropper som er i den Åndelig Verden.De frie Kropper er i Himmelen sammen med Gud.Engelene og Helgner og andre Sjeler som er Frie og 1 med Gud som er med hans Trone. Den Åndelige Verden er Mer eller mindrel lik som den på jorden.Men kanskje litt anderledes. Man har de venner og familier i Den Åndelige Verden som man har på Jorden.Og Man har den Kone man hadde i sitt liv man levde nå eller et tideligere liv.I Den Åndelige Verden lever man i sann kjærlighet men ikke så sterk som i Himmelen men milliarder av ganger sterker en den på Jorden.Ja kjærligheten i den Åndelige Verden er så strekt at man ikke kan forstå det Man har med seg sine svakheter i Den Åndelige Verden. I Den Åndelige Verden har man alti kontakt med sine Åndelige Ledere om det så er Helgner eller Gururer. I Den Åndelige Verden er det sanne ekstekap uten Sex.Men bare lykke i verandres Kjærlighet og visdom Det er det sanne ekteksap som er her.Jeg tro at i Den Åndelige Verden kan man skape sin egen verden. Med de som ønsker det samme.Vist man ønsker og være et sted med Fjell.Fjorder og daler,Treer og jorder blomster og gress.Busker og elver og et hus som er fra gammel av i et typsik Victroiansk hus fra 1800 tallet.Så får man det. Og man kan prate med hvem man vil,Det er ikke noen hinder i Den Åndelige Verden.Men man kan bare bo på et sted der man er plasert,Fordi man er alti med de som man passer best inn med.Men man kan dra og besøke andre. Den Åndelige Verden er stedet hvor man kommer før man er i himmelen.Det er stoppe stedet mellom livene.Man kan være lenge eller kort.Dette kommer an på hvor godt man har vært.Har man vært Ond så er man kortere i den Åndelige Verden.Han man vært God så er man lenger. Jeg tror heller ikke man viler i den Åndelige verden.Jeg tror man jobber der.Med det man liker best. I Den Åndelige Verden er det jobb.Det er det jeg tror. Helvete Jeg tror ikke det er noe Helvete. Jeg tror at Helvete er noe mennesket skaper Helvete er et sted hvor mennesket sender seg selv Gud sender ingen til Helvete.Det er et valg menensket gjør For og Ungå helvete må man bare Elske og være i stand til og gjøre gode ting. Når vi er på jorden da er vi i helvete.Jorden er helvete Åndelige Ledere ( Skyts Helgner og Guruer ) Jeg tror at vi alle har Skyts Helgner eller Guruer, Skyts Helgner er de som leder oss til Gud.Det er de som viser oss vei. Som snakker til oss.Om vi hører eller ikke.De leder oss mot Gud.De hjelper oss med og frigjøre sjelen. Man har mange Åndelige Ledere.Og alle er de der.Har man f.eks 7 så er kanskje ikke alle 7 der på 1 gang men 1 er alti der. En Skyts Helgen er alti med.Uansett hvor man er. Skyts Engler En Skyts Engel har litt andre oppgaver en de Åndelige Ledere. De sin oppgave er og beskytte oss og hjelpe oss.En Skyts Engel er den samme helle livet. Noe også den Åndelige Leder er. Jeg tror man har 2 Skyts Engler 1 på vær side på høyre og venstre. De prøver og få oss til og gjøre gode ting og tenke godt. en Skyts Engel er den man blir beskyttet av. Jeg tro at vi har Skyts Engler og De Åndelige Ledere som beskyttere, Men jeg vil også si at jeg tror at det er 1 ond kraft med oss.en Demom.Men det er flere Gode med oss. Så derfor er jeg sikker på at man tilslutt vil alti vinne over ondskap fordi. Man har Skyts Engler og Skyts Helgner eller Guruer som hjeper oss. Sjel Jeg tror vi alle har en Sjel.Sjelen er en knist av Gud som er i alle mennesker. Sjelen er fanget i kroppen og i det Astrale Legemet. Sjelens største ønske er og bli fri fra Kropp og det Astrale Legemet.Så den igjen kan bli et med Gud, Jeg tror at Sjelen er den vi er.Vi er ikke Kroppen.Kroppen er bare et redskap. Sjelen er den vi er.Sjelen er tanken og det vi vil være. Sjelen er Guds Ånd i oss.Den Helige Ånd. Men man må jobbe for og få sjelen fri.For En sjel som er fanget i kroppen,Glemmer at den er en Sjel og ikke kropp derfor må man jobbe for og huske hvem man egentlig er. Og den man egentlig er.Det er at vi er Sjel og ikke Kropp. Sanheten Jeg tror ikke sannheten bare finnes i en tro eller en relgion.Jeg tror at man kan finne deler av sannheten i alle bøker. I alle helige bøker uansett Relgion.Man kan også finne sannheter en del av sannheter i Romaner. Jeg tror at sannheten ligger i det man leser og det man opplever.Jeg tror ikke at man kan få helle sannheten fra noen Relgioner.Men deler av den.Jeg tror at bare Gud kan gi oss helle sannheten. Jeg tror at sanheten er i ord og tanker til de store mestere.Jeg tror at alle mennesker bærer på en liten del av sannheten. Men ingen mennesker har helle sanehten.Jeg tror at Helle sannheten kan man bare finne i Gud og oss Gud og ved Gud. Men jeg tror også at man kan finne deler av sannheten fra bøker.Relgioner og mennesker. Men den helle sannhet er i Gud og bare i Gud. Lykken og Gleden. Jeg tror at lykken og gleden bare ligger i Gud. Jeg tror at lykken og gleden ligger i at vi jobber for Gud. Lykken ligger i det vi jobber for og det er Gud vi jobber for. Jeg tror at uten arbeid er man ikke lykkelige,Jeg tror at vist man arbeider for Gud og med Gud og oss Gud så er man lykkelige.Gleden og jobbe for Gud og med Gud.Jeg tror at dette også gjelder i den Åndelige Verden. Lykken er den vi selv lager i den Jobb vi gjør.Glden ligger i hva vi gjør når vi jobber. Jeg tror at i den Åndelgie Verden.Så vil de som jobber og de som tror på jobben er lykken og gleden i Gud Forstå at i Gud er gleden Jobb og Lykken er jobb for Gud og med Gud. Reinkraniasjonen og Karma Jeg tror at reinkarinasjonen går igjenom 7 stadier.Men man kan være lenge på vært statium Det 1 Statium-Da tror jeg vi er.Organismer. Det 2 statium-Da tror jeg at vi er planter Det 3 Statium-Da tror jeg at vi er Små dyr Det 4 Statium-Da tror jeg at vi er store Dyr Det 5 Statium-Da tror jeg at vi er mennesker.Og at vi ikke er noe utviklet Det 6 Statium-Da tror jeg atr vi er mennesker som er på vei mot utviklese og de som hvet at de må jobbe for det. Det 7 Stadium-Da tror jeg vi er mennesker som er et med Gud og er en Sjel som er fri. Jeg tror at når vi først er blitt mennekser så blir man aldri dyr igjen. Man har som regel de samme venner og familie i vært liv. Jeg tror at Karmaen har mye og si i livet.Jeg tror at Karmaen avgjør hvordan vi bli Reinkranert i det neste liv. Har vi en God Karma så blir vi Renikarinert til en God karma.Men ikke nøvendig vis perfekt.Jeg tror at det er litt dårlig karma i de som ikke er helt utviklet.Jeg tror at de store kan huske hva de har gjort og hvordan de levde før. Jeg tror at Reinkarinasjone går i de 7 stadier til man er frie og sjelen er fri og et med Gud. altså man har nåd Nirivana eller blitt Frelst.Da er Karmane brytt og Reinkarinasjone over. hjælp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cederic Rueben Skrevet 20. desember 2008 #16 Del Skrevet 20. desember 2008 hjælp Hvorfor sier du hjælp ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 20. desember 2008 #17 Del Skrevet 20. desember 2008 Hvorfor sier du hjælp ? Æ vart skræmt, det vart så my Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haris Pilton Skrevet 20. desember 2008 #18 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Jeg tror at Gud er , for de som gidder å se/høre. Hvorfor? Fordi jeg ikke kan la være å tro det etter alt Han har gjort, det er rett og slett helt fullstendig umulig for meg å se tilbake på livet mitt og de utallige sterke bønnesvarene jeg har fått og si at det ikke er sant. Jeg har prøvd meg et par ganger men Han fortsetter bare å vise det motsatte. Derfor Så, angrip meg nå den som vil, men jeg klarer ikke å være enig i noe annet om jeg så prøver, sorry. Endret 20. desember 2008 av Haris Pilton Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 20. desember 2008 #19 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg tror at det finnes noe som er større enn oss, men jeg klarer ikke kalle det Gud, Allah eller noe sånt. Jeg tror vel mer på....universet og law of attraction slik SIFA beskriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #20 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg tror at det finnes noe som er større enn oss, men jeg klarer ikke kalle det Gud, Allah eller noe sånt. Jeg tror vel mer på....universet og law of attraction slik SIFA beskriver Du er klar over at Allah er arabisk og betyr Gud. Ikke sant ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå