Gå til innhold

katter tatt av rev?


g9al

Anbefalte innlegg

Kattene mine har vært borte siden mandag 8. des og jeg savner de så masse..

Jeg har vært ute å lett og ropt i flere dager, men det eneste jeg finner er en drøss med revespor (også tett inn til huset), ingen pelsdåtter eller blodsopr..

Da de hadde vært borte i 4 dager, kontaktet jeg dyretolk, og hun kunne fortelle at de begge er døde, tatt av reven..

Mange sier jo at reven ikke tar katter og at de sikkert kommer tilbake i gjenn, men hva skal jeg tro på? Denne dyretolken har snakket med begge kattene mine ved flere anledninger tidligere, og det som da er blitt fortalt stemmer jo på en prikk! Skal jeg gi opp håpe? eller skal jeg fortsette letingen?

Det er så vanskelig å gi slipp på dem, for de var værdens beste katter!

Håper på tips og råd.. *snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, stakkars deg. Er helt forferdelig å miste dei små kjære. Den katten jeg hadde før (vart dessverre påkjørt av bil), pleide å jage, og springe etter reven. Har du sjekket i garasjer og sånt rundt deg? Katter er jo veldig flink til å bli innesperret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bygdedyret_*

Katten min ble jaget av rev forrige vinter i den perioden hvor det var mest snø, etter det holdt katten seg inne om natten. Hun ble nok veldig skremt, det ble jeg også av revehylene - grusomme lyder.

Jeg vet rever kan ta hunder så de kan vel også ta katter, men jeg håper for din skyld at det ikke stemmer. Katten til en venninne av meg var borte nesten en uke og kom hjem for noen dager siden, de var også redd for at reven hadde tatt den. Så tvi tvi til deg og katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett og ropt over alt:( det går ikke en dag uten å gråte en skvett:(

Har hengt opp plakater og ringt dyrlegen, men ingen tilbakemelding enda,, har jeg har også snakket med alle naboer, men ingen som har sett dem siden den mandagen.. Det er heller ingen ferske kattespor i snøen.. Tror ikke noen av dem har dratt ut på rek heller, for marvin (hann katten) er sterilisert og mona (hu katten) har nettopp sluttet på p-piller, så hu har jo kunnet dratt ut, men det er veldig ulikt dem i såfall.. for de holdt seg altid rundt huset.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg føler med deg! Men først av alt vil jeg si at du ikke skal ta dyretolkens ord for gitt! Da min egen katt ble borte for noen år siden, ringte jeg selv en dyretolk, som fortalte at den var død. Dette var en av de mest anerkjente innenfor feltet. Hun la ut i detaljer hvor katten min låg død, og hva som hadde skjedd. MENS jeg satt og snakket med henne kom katten min tuslende inn verandadøra, høyst levende og frisk som en fisk!

Så over til dette med rever. Det er faktisk meget sjelden at rev tar katter, og i de tilfellene det skjer er det 99 % små kattunger. Jeg hadde mye rev rundt huset der jeg bodde før, og når den kom på besøk, så var det katten som jaget reven, og ikke omvendt!

Derfor skal du ikke gi opp! Kattene har kanskje blitt skremt av reven, og kanskje de har løpt så langt at de har rotet seg bort og ikke finner hjem igjen. Eller det kan være at de kjenner lukten av den siden den driver og tusler rundt huset, og er redd for å komme hjem av den grunn.

Jeg ville fortsatt å rope og lete (ta med matboksen og rist på den), helst om kveldene etter at det har blitt stille og rolig ute.

Gi ikke opp! Det er enda for tidlig å anse dem som tapt.

Masse lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lettelse!! TUSEN TUSEN TAKK!! du har gitt meg håp!! det er liksom litt vanskelig å vite hva en skal tro, når dyretolken sier de er død.. Alt håp forsvinner og sorgen borrer seg fast..:( Jeg skal rope å lete, å sette opp flere lapper med bilde rundt om i kommunen.. Det kan jo være at noen har sett dem? tatt dem med inn osv osv..? :P Mange tusen takk!! Gått å høre at en dyretolk kan ta feil også!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det der er så pyton. Vet godt hvordan du har det. Har du ikke hengt opp lapper enda? Jeg ville ikke trodd et øyeblikk at reven var årsaken til at de ikke er kommet hjem. Det er mer sannsynlig at de er stengt inne et sted siden begge er borte.

Min pus ble borte for ei ukes tid siden, kom ikke hjem på to dager. Etter å ha gått flere runder og lett over alt hørte jeg krafsing og mjauing fra en garasje, da hadde jeg gått rundt i området der og ropt ei stund. Fikk ringt navnet på dørskiltet og det viste seg at de var bortreist, kommer ikke hjem før andre uke i januar. Men vi fikk tillatelse til å bryte oss inn i garasjen og hente ut pus. Hadde jeg ikke hørt han ville han antakelig ikke klart seg, i kulda og uten mat og drikke. :tristbla:

Let let let! Sett opp lapper på butikker og lyktestolper og snakk med alle naboer. Har ikke kattene for vane å vandre langt hjemmefra har de mest sannsynlig ikke gjort det nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at kattene dine enten er blitt skremt og løpt avgårde sammen og ikke tør å komme hjem enda. Eller at de er innestengt et sted.

Da katten min var forsvunnet noen dager gikk jeg inntil alle garasjer i nabolaget, og ganske langt unna og ropte på han. Nå kom han hjem av seg selv da, men jeg ville gjort det om jeg var deg.

Har du bil?

Kattene kjenner igjen lyden av bilen din om du har. Ta en kjøretur i områder der du tror det er for langt unna til at de har gått. Katter går lenger enn mann tror. Hører de bilen din kan de løpe hjem.

Jeg tror heller ikke at reven har tatt dem. Reven ville neppe klart å ta begge to uansett. Og du ville nok funnet spor etter det siden jeg tviler på at reven spiser hele katta. Dessuten er katter klatrere og det er ikke reven, så det er lite sannsynlig at det har skjedd.

Ikke gi opp enda i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig tror lite på at reven tar katter. Selv har vi to birmaer som er små av str. Alikevel holdt jeg på å kjøre på en vettskremt rev når jeg kom inn på gårdsplassen her hjemme.. Bak kom lille tara-mor.. Har også hatt rev på gårsdplassen der hannkatten fløy rett i ansiktet på den. Så jeg tror faktisk ikke reven har tatt begge kattene dine.. Dere har ikke mye katter i nabolaget, slik at noen naboer kan ha sett seg lei på det?? Jeg har mer tro på dette hvis de ikke er i live.

Samtidig syntes jeg du skal sjekk i garasjer og slikt rundt der du bor, så de ikke har blitt sperret inne noe sted. Det skjedde hos naboen til svigers.. Naboen hadde reist på ferie, så der ble garagevinduet knust, og pus reddet ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sente ut brev til alle naboer det er ikke så mange 9-10 stykker, men ingen har sett dem, har hengt ut lapper på alle butikker (på flere mils avstand), lakt ut annonse på dyrebar.no, kattensvern.no. nettkatten.no og nettby.. Snakket med den lokale dyreklinikken (hengt opp lapp med bilde der) og de har kontaktet radion, så nå mangler jeg vel bare første side på vg:P heh.. håpløst..

Snakket med dyretolk tidlidere som sagt (hun sa de var tatt av rev), snakket med en "klarsynt" mann i dag - og han sa de var i live, at jeg måtte krysse bekken (som faktisk renner 30 meter unna huset) og fortsette ned til venstre.. hmm.. vanskelig.. tar gjerne i mot flere tips altså!! fortsatt like fortvilet over at de ikke viser livstegn.. noen som vet om noen "klarsynte" som dere vet bruker å ha resultater??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke mye katter i nabolaget forresten, en katt til untatt mine to.. Og jeg har utlovet dusør ved funn av dem.. håper dette hjelper for å få dem hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den samvittighetsfulle dyreelsker jeg er, tviler jeg virkelig på at begge kattene dine forsvinner samtidig pga rev.. Jeg kommer til å følg med i denne tråden til du får de hjem igjen, for disse kattene dine er ikke døde.. En rev dreper ikk katter av ren lyst. Om den skulle ta katter, er en katt greit, men to katter??- skjer ikke.. Men gå rundt og sjekk låste garasjer.. lys inn gjennom vinduene med lommelykt med mindre noen er hjemme der..

Jeg prøver ikke å trøste deg, men jeg tror faktisk ikke en rev dreper to katter samtidig.. og jeg tror du får de tilbaker med mindre de er kidnappet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke gi opp håpet enda!

Katten vår forsvant da han var bare 7 mnd, men kom til rette etter en lang, fæl uke.

Har hørt at rev kan ta katter, men to stk på samme tid høres merkelig ut. Fortsett og let; forhåpentligvis er de i live.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig lite sannsynlig at en rev har tatt to katter på samme dag.

Det tenkte jeg også.

Tipper de ble skremt jeg.Håper de kommer hjem.Ikke slutt å lete.Har du satt in annonse i lokal avisa?

Masse lykke til,vet det der er fælt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å henge opp plakat med bilde nær barnehager, lekeplasser, skoler etc da barn ofte er svært observante på dyr.

Ja det gjorde jeg også :) Fikk faktisk en del tips.Hadde bilde på plakatene jeg da.

Med tanke på været.Brukte jeg ringperm mapper utenpå plakatene(brukte a4 ark jeg da).Ellers er det lurt å laminere dem.

(katten vår er en kastrert hunnkatt,hun var borte i 3 uker.Hun luktet helt forferdelig av søppel da hun kom hjem.Så det er stor sansynelighet for at hun har vært innesperret en plass nær søppelsynga)..

Du kan jo føye til på lappene/plakatene at du er redd de kan være innestengt en plass.Og kanskje folk kan være ekstra oppmerksomme på det.

Endret av Full_Storm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...