Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2008 #61 Skrevet 20. desember 2008 Hvem er "vi"? Jeg spør egentlig bare for å poengtere at du ikke snakker for alle. Mange liker faktisk feite kropper. Fordi de har nådd et stadium i livet der de skjønner at det er personen som bor inni kroppen som får en kropp til å se pen eller stygg ut. Noen når dette stadiet når de er 15, de fleste kommer vel dit når de er et sted i 20-30-årene, mens noen få stakkarer aldri kommer dit og er dømt til å aldri bli tilfreds med verken seg selv eller partneren på varig basis.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #62 Skrevet 21. desember 2008 Selvfølgelig har også penhet noe med personligheten å gjøre, men en feit, stygg dame kan aldri bli pen ved å være snill og god. Derimot kan man virke tiltalende på personer som en kjenner. Det samme gjelder menn. Her i denne tråden har plutselig alle damer som trener og prøver å ta vare på kroppen sin blitt stygge.??!! Siden de har pen kropp så kan de ikke ha en pen personlighet?? Altså det går ant å være pen uten å være slem. Og man kan være pen uten å være overfladisk. Og man kan være smart selv om man er pen. Alle de tåpelige unnskyldningene som har kommet her, slik som at det er det indre som teller er kun laget for personer som ikke ser så bra ut. Vi snur oss da ikke på gata etter en person vi ikke syns er pen? Eller vi kan kanskje gjøre det om han/hun ser rar ut. Så til slutt. Alle mennesker kan få vekk magen om de har viljestyrke nok. Her på dette forumet er det tydelig at mange damer/menn har lav viljestyrke og mot, som ikke klarer å holde seg i form pga dårlig motivasjon.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #63 Skrevet 21. desember 2008 Jeg synes det er viktig å ha en sunn kropp - og i den forstand er det nødvendig å ha en kropp som er noenlunde slank. Men ikke PERFEKT. Jeg synes det er noe tusslig over folk som er veldig opptatt av egen og andres kroppslige perfeksjonisme. Det er like intetsigende som å være dritstolt av en dyr bil eller det dyre porselensserviset sitt. :S Overfaltisk og endimensjonalt. Det er hyggelig å føle seg attraktiv - og det er fint å legge merke til andre som ser bra ut. Men hvem som er attraktive er definitivt en "hele pakka" issue. Noenlunde slank (og gjerne med litt mage eller andre skrekkelige feil), en kul holdning til livet, humor, selvsikkerhet og sjarm - DET er attraktivt! Om noen ikke er tipp-topp veltrent, så betyr ikke det et de ikke har viljestyrke. Det er mulig de trener moderat og spiser sunt likevel. Og det er mulig de hat viljestyrke i bøtter og spann som brukes til å ta utdanning, gjøre en glimrende jobb i arbeidslivet, lese masse god litteratur, utvikle seg som menneske, ha et aktivt og givende sosialt liv etc etc. Det er de kule folka vet dere - de som har noe å bidra med på mange plan. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2008 #64 Skrevet 21. desember 2008 Så til slutt. Alle mennesker kan få vekk magen om de har viljestyrke nok. Her på dette forumet er det tydelig at mange damer/menn har lav viljestyrke og mot, som ikke klarer å holde seg i form pga dårlig motivasjon. Hvis du her refererer til hengemager så tar du feil, alle kan ikke trene den bort. En stor mage kan trenes bort ja, men ikke hengemager. Hengemager er et resultat av vekttap, det er overflødig hud som ikke vil trekke seg sammen.
Gjest gragra Skrevet 22. desember 2008 #65 Skrevet 22. desember 2008 Jeg får også høre hele tiden hvor bra jeg ser ut, og blir forsøkt sjekket opp både her og der. Og jeg har både cellulitter og strekkmerker. Etter å ha lest denne tråden innser jeg at jeg må ha en helvetes god personlighet. Spiller ikke så stor rolle hvordan jeg ser ut selv, så lenge bukken min har vaskebrett. Fnis. 1
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #66 Skrevet 22. desember 2008 Det er de kule folka vet dere - de som har noe å bidra med på mange plan. Jaha, du er ganske stigmatiserende selv. Altså de som trener kan ikke bidra med "noe" på mange plan? For det må selvsagt være slik at om man tilfeldigvis er pen, ønsker å ta vare på engen kropp med å trene, så kan man ikke bidra med det "noe" som du refererer til? Altså det dumme menneske som jeg er, så har jeg tatt høyere utdanning. Jeg har en meget respektert jobb, hvor jeg tjener bra. Har mange gode hobbyer, og har et sosialt, og mer aktivt liv enn de fleste. Jeg må være utrolig dum siden jeg hver dag løper og trener vekter i tillegg til alt det andre dumme jeg gjør. Til en tidligere skriver, så mente jeg ikke at alle kan trene bort løs skinn. Jeg mente mage med fett, om du trenger dette bokstavelig. Jeg mener ikke at løs skinn er mage, mange tynne jenter som har det. En person som ikke trener, og som har mage, vil oppnå gode resultater ved å begynne å trene. Fettet i kroppen vil forbrennes over tid, og muskler bygges opp. Sukker gjør at kroppen blir slapp, ved sunnere kosthold vil kroppen strammes inn. Om puppene henger, kan man faktisk løfte disse ved å bygge opp bryst muskelaturen. Selvsagt er det begrenset hvor mye man kan oppnå ved å trene, men jeg syns det er verdt et forsøk. Om man er tykk, kan noen ofte tenke at "ingen vits i å gjøre noe, for dette vil ikke bli bra uansett". Så er ikke dette tilfelle. Prøv og dere vil se!! Har flere ganger sett enormt store mennesker komme for å trene, og disse menneskene har jeg dyp og stor respekt for. Hadde jeg vært tøff nok så hadde jeg også sagt dette til dem. Ofte forsvinner de etter kort tid, synd!
Gjest gragra Skrevet 22. desember 2008 #67 Skrevet 22. desember 2008 Det kan jo hende noen faktisk ikke er så hyppe på å bli kvitt denne magen. Jenter er fine uansett.
Gjest javel Skrevet 23. desember 2008 #68 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har ikke blitt såret, men jeg ser at mange menn har blitt såret her inne på forumet. Og om du ikke ser dette så er du nok en smule trangsynt. Og da tror du at du treffer de samme kvinnene som klager på penisstørrelsen i en tråd som handler om kvinners overflod av former? Merk: noen kvinner her inne klager på penisstørrelser, ikke alle.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2008 #69 Skrevet 24. desember 2008 Det kan jo hende noen faktisk ikke er så hyppe på å bli kvitt denne magen. Jenter er fine uansett. Exactly! Jeg er normalt pen og har en feminin kropp - men også en myk og rund mage. Synes jeg er helt fin, jeg. Hvorvidt jeg finner menn tiltrekkende, har heller ingenting med perfeksjon å gjøre. De må ha et utseende - og ikke minst et glimt i øyet - som JEG tenner på, ikke som er et speilbilde av samfunnets skjønnhetsideal.
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 24. desember 2008 #70 Skrevet 24. desember 2008 Nå orket jeg ikke å lese alt som stod her inne, men egentlig føler jeg at slike ting er litt unødvendig? Jeg er 18 år og har hele mitt liv fått høre hvor stygg og feit jeg er. Det er nå noen år siden jeg sluttet på ungdomskolen og etter det har jeg aldri fått høre det, men jeg har ei venninne som jeg ble kjent med på nett og vi møtte hverandre for første gang i november. Da ble både hun og kjæresten sjokkert over at jeg ikke var større, e var helt sikre på at jeg var veldig stor fordi det var slik jeg fremstilte meg selv når jeg pratet. I mitt hode, når jeg ser i speilet ser jeg ikke et vakkert menneske, fordi jeg tror at vakre mennesker er tynne mennesker. Så jeg ser et ekkelt stygt og tjukt menneske når jeg ser meg selv. Andre har prøvd å fortelle meg det motsatte, at jeg ikke er stygg, ekkel eller tjukk, men jeg klarer bare ikke å tro dem..fordi jeg har hørt det motsatte i så mange år, samt over alt hvor jeg går står det jo at man skal være så og så tynn. Jeg gikk ned 10 kg på litt mer enn en mnd i høst-fordi jeg sliter av sosial angst og problemer med mat. Jeg er livredd for hva dere der ute tenker om meg, selv om jeg kanskje bare går forbi dere en gang i mitt liv ute på gata. Jeg spiste rett og slett ikke fordi jeg følte meg som et monster. Jeg er ikke så tjukk tror jeg, hvis jeg skal tro på hva folk sier. Jeg er nesten 170 høy og bruker størrelse 38-40-42(litt breie hofter )...så hvor stygg er jeg? I mine øyner er jeg jævlig og det er slitsomt å hele tiden måtte kjempe mot de tankene som sier hvor stygg jeg er, fordi jeg prøver jo å være fornøyd med meg selv...men det er ikke lett. Overalt er det blader, plakater, programmer og ikke minst mennesker som sier at en skal se slik ut, veie slik og gjøre slik. Da er man pen.
Gjest Coolaid Skrevet 28. desember 2008 #71 Skrevet 28. desember 2008 Har bare lest hovedinnlegget.. så svarer bare på det. Det aller viktigste hos kvinner er "attitude", utstråling, et søtt smil for å nevne noe. Kropp i seg selv er ikke nødvendigvis det viktigste. Jeg tiltrekkes av kvinner som tar vare på seg selv.... med det mener jeg nødvendigvis ikke at de skal være treningnarkomane, men heller er renslig, bryr seg litt om hva de har på seg osv. Kjekt om de styrer unna de værste bommertene i mine øyne, som feks røyking, dop og flatfyll....... Noen av de flotteste kvinnene jeg vet om er "store"..... de er sjamerende og utrolig tiltrekkende.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #72 Skrevet 29. desember 2008 Alle liker forskjellige ting. Noen liker tynne, andre liker tykke. Noen liker høye, andre liker lave. Noen liker harde, andre liker myke. Noen liker lyse, andre liker mørke. Menn liker forskjellige kvinner, akkurat som kvinner liker forskjellige menn. Heldigvis er vi alle forskjellige og har forskjellig smak. Noen liker atletiske kvinner, andre tenner ikke på det i det hele tatt. Jeg kjenner en veldig atletisk dame som er superfornøyd med sitt eget utseende. Jeg har ikke sagt til henne at jeg synes at hun har en for hard og veltrent kropp - det er ikke fint med mannearmer på en jente, synes jeg. Jeg kjenner en fyr som alltid har likt pene jenter og hatt mange one night stands og virket som en overflatisk type. Men han overrasket meg en dag ved å si at når han en dag er gift med en dame og hun har født ham barn, da må han bare regne med at kroppen hennes vil se annerledes ut og han var skråsikker på at han ville like og elske henne like høyt for det. Selv opplever jeg at endel jenter/damer er usikre i forhold til meg. Det er visse ting ved mitt utseende som gjør at de tror at alle menn liker meg. Men det er ikke tilfelle. Jeg har fått høre at jeg er utrolig vakker, men jeg har også fått høre at jeg er stygg. Noen sier at jeg er helt deres type, mens andre sier at jeg ikke er deres type. Mannen til en venninne av meg ville ikke vært sammen med meg og liker ikke mitt utseende, fordi jeg er for "jentete" og "pyntete" og bruker for mye sminke - han liker ikke sminke i det hele tatt (han har aldri sagt dette rett ut, men jeg har lagt to og to sammen etterhvert). I en periode trente jeg endel, og hadde en flat og fin mage med strek på midten. Da fikk jeg ingen komplimenter for magen min. Derimot når den har vært litt mindre veltrent med litt fett på, har flere gutter tatt på den og sagt at jeg har så fin mage, og at den er så god å ta på og stryke på... Hver og en må velge den livsstilen som en selv vil, og som gir mest lykke.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #73 Skrevet 30. desember 2008 Klart man velger den livsstilen som passer en best. Jeg har vanskeligheter for å tro at en kjekk og sporty mann kan like en dvask dame som ikke prøver å ta vare på sitt eget utseende. En ting er å være kraftig, men aktiv i hverdagslivet. En annen ting er å være kraftig og sitte hele dagen foran pcèn, alla kvinneguiden. Sikkert disse feite kvinnene som snakker så varmt om orgasmer også, fordi de ikke har annet å bedrive fritiden med. Vi kvinner kan snakke nedlatende om menn som sitter og ser på fotballkamp med ølen i hånden. Men vet ikke hva som er ekklest jeg, med ølen eller med en pose full av sjokkolade?
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #75 Skrevet 30. desember 2008 Er det ekkelt å spise sjokolade? Ja, en halv feit dame som gaffler i seg sjokkolade er kvalmt
SIFA Skrevet 30. desember 2008 #76 Skrevet 30. desember 2008 Nå orket jeg ikke å lese alt som stod her inne, men egentlig føler jeg at slike ting er litt unødvendig? Jeg er 18 år og har hele mitt liv fått høre hvor stygg og feit jeg er. Det er nå noen år siden jeg sluttet på ungdomskolen og etter det har jeg aldri fått høre det, men jeg har ei venninne som jeg ble kjent med på nett og vi møtte hverandre for første gang i november. Da ble både hun og kjæresten sjokkert over at jeg ikke var større, e var helt sikre på at jeg var veldig stor fordi det var slik jeg fremstilte meg selv når jeg pratet. I mitt hode, når jeg ser i speilet ser jeg ikke et vakkert menneske, fordi jeg tror at vakre mennesker er tynne mennesker. Så jeg ser et ekkelt stygt og tjukt menneske når jeg ser meg selv. Andre har prøvd å fortelle meg det motsatte, at jeg ikke er stygg, ekkel eller tjukk, men jeg klarer bare ikke å tro dem..fordi jeg har hørt det motsatte i så mange år, samt over alt hvor jeg går står det jo at man skal være så og så tynn. Jeg gikk ned 10 kg på litt mer enn en mnd i høst-fordi jeg sliter av sosial angst og problemer med mat. Jeg er livredd for hva dere der ute tenker om meg, selv om jeg kanskje bare går forbi dere en gang i mitt liv ute på gata. Jeg spiste rett og slett ikke fordi jeg følte meg som et monster. Jeg er ikke så tjukk tror jeg, hvis jeg skal tro på hva folk sier. Jeg er nesten 170 høy og bruker størrelse 38-40-42(litt breie hofter )...så hvor stygg er jeg? I mine øyner er jeg jævlig og det er slitsomt å hele tiden måtte kjempe mot de tankene som sier hvor stygg jeg er, fordi jeg prøver jo å være fornøyd med meg selv...men det er ikke lett. Overalt er det blader, plakater, programmer og ikke minst mennesker som sier at en skal se slik ut, veie slik og gjøre slik. Da er man pen. Det er modeller.. Jeg synes ikke de er pent. Synes kvinner skal ha former:) ei av mine nærmeste venner er ca. 167 høy og bruker str. 46-48. hun sliter faktisk ikke med det at hun er litt overvektig. Fordi hun har skjønt at det betyr ingenting! Og hun betyr ikke mindre fordi hun er litt større enn en noen andre. Du er normalvektig. Det er bare du selv som ser deg som stor. Synes du burde prøve å skrive tre ting du liker ved deg selv hver dag:) Og ja, det finnes bra ting ved deg! Og neste gang du står foran speilet, skal du leite etter det du synes er fint ved deg selv! Og prøv å steng ute de negative tankene.. Kjøp deg klær som framhever det som er fint med deg, reis til frisøren og be de klippe (farge,stripe) slik de tror du vil kle, ta på litt enkel, naturlig sminke. se forskjellen:) Tror du vil føle deg vakker! Ikke gjem kroppen i store klær. det får deg til å se stor ut. Du kan lese boken "selvfølelse" fra Mia Tornholm ( eller hva hun heter) Du trenger nok bare å bygge opp selvfølelsen noe, så lir du kvitt mange av de tankene du har:)
Gjest *smak* Skrevet 30. desember 2008 #77 Skrevet 30. desember 2008 Inspirert av en annen tråd. Tenner dere menn på kvinner med hengepupper/mage, og celulitter? Magen som henger over buksekanten, eller jenter som ikke får på seg annet en joggebukse? Som ikke kan gå i kjole fordi magen er så stor. Som må kjøpe spesielle kjoler for at magen ikke skal synes? Hvordan er det da å ha sex med henne? Idealet er å være tynn, og på samme tid ha former. Jeg har ialle år trent masse, gjerne hver dag. Har født 3 barn, men har kropp som ikke bærer preg av dette. Jeg vet at mannen min setter pris på at jeg holder meg i form, og han elsker at jeg pynter meg i kjoler som fremhever min kropp. Og ja jeg syns kropp er viktig, og vet hvilken makt jeg får ved å se bra ut. Både kvinner og menn fremhever det at jeg ser bra ut. Spesielt tykke småbarnsmødre gir uttrykk for misunnelse. Nå er jeg der hvor jeg ser veldig ned på de som lar seg forfalle. For jeg mener at alle kan trene seg opp til å se like bra ut som meg. Det er bare snakk om vilje og utholdenhet. Lurer litt på hvordan en mann klarer å putte tisen inn i en feit utrangsjert dame? Fordi løpet er kjørt? Eller at du faktisk er glad i denne indre personligheten? Lukker du da øynene og fantaserer om tynne formfulle kvinner? Eller hva med når musa ikke ser ut slik som du forestiller deg? Hva får deg til å putte tissen inn? Utløsningen? Du må ha det vondt som går å tenker på feite utrangsjerte damer. Tror ikke de merker noe til det, det er du som sliter med tankene dine.
Gjest ketil Skrevet 25. juli 2011 #78 Skrevet 25. juli 2011 Inspirert av en annen tråd. Tenner dere menn på kvinner med hengepupper/mage, og celulitter? Magen som henger over buksekanten, eller jenter som ikke får på seg annet en joggebukse? Som ikke kan gå i kjole fordi magen er så stor. Som må kjøpe spesielle kjoler for at magen ikke skal synes? Hvordan er det da å ha sex med henne? Idealet er å være tynn, og på samme tid ha former. Jeg har ialle år trent masse, gjerne hver dag. Har født 3 barn, men har kropp som ikke bærer preg av dette. Jeg vet at mannen min setter pris på at jeg holder meg i form, og han elsker at jeg pynter meg i kjoler som fremhever min kropp. Og ja jeg syns kropp er viktig, og vet hvilken makt jeg får ved å se bra ut. Både kvinner og menn fremhever det at jeg ser bra ut. Spesielt tykke småbarnsmødre gir uttrykk for misunnelse. Nå er jeg der hvor jeg ser veldig ned på de som lar seg forfalle. For jeg mener at alle kan trene seg opp til å se like bra ut som meg. Det er bare snakk om vilje og utholdenhet. Lurer litt på hvordan en mann klarer å putte tisen inn i en feit utrangsjert dame? Fordi løpet er kjørt? Eller at du faktisk er glad i denne indre personligheten? Lukker du da øynene og fantaserer om tynne formfulle kvinner? Eller hva med når musa ikke ser ut slik som du forestiller deg? Hva får deg til å putte tissen inn? Utløsningen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå